Onek Jag undrade inte det, jag visste redan. Sen är det klart att du inte förstår hur jag tänker när du är för korkad att kunna läsa vad jag skriver.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*
För att hålla alla dina "måsten" och ideal på plats, har du omedvetet lagt ett lager fixa idéer och trossatser och även system av trossatser ovanpå dina ideal. Du tror att du är kristen, jude, buddist, muslim eller hindu. Du tror att du är svensk, amerikan, ryss, tysk, japan och så vidare. Inom dessa fantasier tror du att du måste försvara "dig", medan verkligheten inte vet ett dugg om dina trossatser. Verkligheten bara är. Dina trossatsers "Gud" är ett tankefoster och existerar inte. Dina trossatsers "Gud" är bara en tanke. I Bibeln står det att: "Gud skapade människan till sin avbild." Sanningen är att människan har skapat Gud till sin avbild med trossatsen: "Min Gud är den enda sanna guden." Muslimerna tror att deras Allah är den enda sanna guden. De kristna tror att deras Gud är far till Jesus och den enda sanna guden och så vidare. Det jag vill säga är att dessa trossatser skapar oöverbryggbara åtskillnader mellan människor. I lagret av trossatser är människorna synnerligen åtskilda. De flesta krig som förs i världen är religiösa krig. Krig är det mest drastiska exemplet på det som händer när trossatser krockar. Trossaster är som sagt bara tankar, bara tankematerial - inte verkliga, men ytterst mäktiga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hmmm, intressant det där, tror du på tankens förmåga eller? den kan vara riktigt stark, men har du någon gång känt den helige ande åka genom kroppen så händer det något större kan jag lova!! rrrriktigt coolt äre...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
"I fucking hate god... Hate everybody who worship him."
Jag har inte haft någon direkt upplevelse av Gud, jag bara accepterar att Gud finns.MBMA-fan Tycker du är lite rasist nu...
Christ for people........
Människor jag säger detta till er: släpp ordet "Gud" för det bara drar bort uppmärksamheten från era egna gudomligheter inom er själva! Gud är prästens påhitt! Peace!
Jag är kristen, protestant och tror på Gud, och du ska inte bli övertygad till att tro på något. Tro kommer när du har något att tro på.
whoopzidoo
Nej tron är faktiskt till och med redan här! Och den är i detta ögonblicket! Allt det du söker är du redan! Om man tror att sin "tro" är något som kommer "senare" så lurar man sig själv, man tror redan massa olika saker om massa olika saker. Det är inget fel med det.
Är visserligen uppväxt i en kristen familj, men känner endå att det är mitt beslut även om man självklart blivit påverkad. och övertala någon till att tro är inget jag riktigt tror på funkar så ofta, man kan berätta massor av häftiga händelser och bönesvar osv, men det är endå i slutändan den egna erfareheten av Gud som räknas.
Folk verkar i allmänhet rädda för religion, tro och andra filosofiska frågor. I Sverige verkar det lite skamligt att vara troende och det förknippas med något förlegat. Folk är hårda mot kyrkan och troende människor bara för att de antagligen tyckte att påskgudstjänsten var tråkig när man gick lågstadiet. Dessutom tror jag många är lite för bekväma utav sig. Hur många skulle ta upp en bibel eller dyl. bara för att kolla in den religionen. Inte många skulle jag tro, vilket är synd. Folk idag är rädd för existensiella frågor och hänger sig hellre åt det yttre. En ständig jakt på prylar att klättra i rang med. Jag tror även att folk inte kan tänka sig att det faktist är tillåtet att vara en egen individ inom en religon. Man kan studera och tolka saker på ett eget sett och föra egna resonemang angående texter mm. Man måste inte sitta in en kyrkbänk för att vara kristen. Man kan faktsikt vara kristen eller annat utanför de etablerade väggarna.
Sedan måste folk även erkänna för sig själva att de ofta är otroligt fördömande mot religösa på väldigt lösa grunder. Klart det finns folk som säger sig vara väldigt religösa och beter sig jäkligt åt. Men i mitt tycke är det inte vidare religöst. Vanliga religösa människor är i stort sett lika världen över och lika oberoende på vilken tro de tillhör. Man tror på kärlek och hur man ska vara mot varandra, hur man tar han om sig själv och om hur allting har skapats. Dessa personer är inte ute efter krig eller att sätta sig över varandra. För mig är det de här människorna som är religösa. Inte de som bara med hjälp utav en religion rättfärdigar handlingar som är utav hat. Ingen religion förespråkar hat emot någon annan. Det är människor som hatar, inte religion.
http://www.dasld.com
Tror jag på Gud? Absolut!Är jag uppväxt med en troende familj? Nopp!Vad fick mig att börja tro på Gud? Jaaadu. Om det inte finns någon Gud, vem skapade då allt? Jag tror att det är nyttigt att ha något att tro på. Att ha någon att be till. Äsch, nu ska jag lägga av med att predika men det är så jag känner iaf hehe. Tro eller tro inte. Det är upp till var och än. Man tror på det man vill tro på :) Jag är kristen btw. Vet inte om det har någon betydelse men men hehe :P
Kan väl fortsätta lite med "Vad fick mig att börja tro på Gud" Kändes inte som om det där var tillräckligt hehe! Jag började ju som sagt tänka till lite. Hur skapades världens etc? Sen så känns det nästan som en trygghet att tro på Gud som t ex i svåra stunder. Men nu säger jag att jag är Kristen. Nu säger jag att jag tror på Gud. Men jag säger inte att det ÄR SÅ HÄR DET ÄR. Jag kan ju påpeka att jag inte tror allt som står i bibeln heller (fast mycket tror jag på)
jag är troende, men har en ganska avslappnad attityd gentemot gud o bibeln o grejer. känns som att tron är det viktiga, inte en massa urgamla regler som borde följas. mina föräldrar har väl ungefär samma attityd, även om morsan uppfostrades i ett kommunistiskt hem haha grejen är att religionen är en del av vår kultur, så det känns liksom inte som nåt "speciellt" att man skulle vara troende....det bara finns där liksom.
We call them winerbrods.
jag tror på gud, treenigheten och allt det där. känslan kom i fjortonsåldern, då jag började gå på gudstjänster inför konfirmationen. jag kände mig liksom, "hel" efteråt. sjukt skön känsla. sen började jag läsa bibeln, kom på egna aspekter och kände mig mer säker i tron. min mamma är troende, men min pappa är nog mer då han fick TJATA för att få konfirmeras. han växte upp i ett kommunistisk och då ateistiskt hem
Prs: sisådär 10% av boken är herrens ord alltså. finns riktigt sjuka kapitel, läs hesekiel, om jerusalem..minns inte vilken kapitel och vers, men läs. du ser. och det med att 10% av boken är herrens ord kommer från en präst och jesus har ingenting med GT att göra. kristendomen har även inte heller så mycket att göra med GT
JA jag tror på gud men jag tror inte på all skit som står i GT
och kan du visa mej exakt var Prs, var det står att homosexuella ska stenas till döds?
3 Mos 20:13 så står det att sex mellan personer med samma kön ska bestraffas med döden, liksom insest, otrohet mm. och detta riktades till Guds folk (israel) för att folket skulle hålla sig rena från synd. Det som händer i Nya Testamentet är att Jesus dör för oss och våra synder istället för att som i Gamla Testamentet offra djur och annat för att försonas med Gud. Så även om vi inte lever efter GTs bestraffningar så är synd lika mycket synd idag med skillnaden att Jesus tagit allt vi gjort på sig som ett slutgiltigt offer för att vi ska kunna försonas med Gud.
jacobo P20: thx, då vet jag. det finns till två stycken där de nämner homosexualitet. det liknande är 1 Mos 19:1-11, som handlar om sodom. två änglar besöker lot, och ska förklara honom att han ska lämna den syndiga staden för att gud ska förgöra den. lite innan det stormar gamla och unga män från sodom lot's hus och säger till honom att de två männen han har fått besök av ska dom ha samlag med syftar väl mer eller mindre på att homosexualitet är en synd som ska besträffas med döden där med.
Pusherman Truth! totally agree with you, don't belive shit learn an' KNOW it
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Min mamma är med i Mission och jag brukade va tvungen att åka dit när jag var liten. Skit tråkigt, tyckte jag då. För ungeför ett år sen började jag konfirmera mej och under den tiden hände massa grejer. De slutade iaf med att jag blev frälst. Jag har vart "ordentligt" kristen i snart ett år och ska döpa mej nu i höst... My life story...
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
jag är agnostiker inte bara när det kommer till religion
-I'M WAVING AUTOMATIC GUNS AT NUNS
Jag tror inte på gud, men jag tror på något som jag inte kan peka på. Det är inget namn eller nåt som jag sitter och ber till, bara nåt jag tänker på ibland. Känner lite som nostalgi inför religioner. Vill styra och påverka mitt eget liv, vara mitt livs egna kung och inte förvänta mig att bli hjälpt och räddad av någon annan så fort det blir jobbigt.
Ordet religion ar vackert .. Det kommer av en rot som betyder att sammanfora dem som har levat atskilda i sin okunnighet, att fora dem samman, vacka dem sa att de inser att de inte ar atskilda. Da kan du inte skada ens ett trad. Da blir din medkansla och karlek helt spontana, inte odlade, inte framtvingade genom sjalvdiciplin. Om karlek ar sjalvdiciplin ar den falsk. Religion ar ett vackert ord, men det har missbrukats som alla andra vackra ord har missbrukats i det forflutna.
omg, Prs.... så du fördömer hela judendomen? skäms, tänk åp andravärldskriget o spanska inkvisitionen! nåja jag återvänder me svar imorn
Religion är något många i denna tråd borde studera. Det är inte bara om "tron till vår Skapare", utan om livet, hur man ska bemöta människor osv.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
det finns en stor verksamhet, en verksamhet som är världstäckande och mäktig, det finns en som styr underordningen, kalla det ''gud'', kalla det övre makt
Gud finns kanske, men det är ingen gubbe som svävar på molnen.
www.myspace.com/suspectrap
Nej, inte att någon eller något styr över oss. Kanske att vi befinner oss inåt i någonting som är så mycket större, men inget mer än det.
jag har personligen stors problem med det abrehamitska gudskonceptet.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
misstro aldrig den stora krafetn om d nu är rastakultur eller kristendom, buddism, hinduism, men alla är jävlit bra, tänk bra enkelt för mej är solen gud, den vi kretsar kring den som ger oss liv, prata med han så kommer du fram till mycket i livet... bless
S.A.K.H.L a.k.a Mr`Hagman - från - WWW.HANDIKAPPOMSORGEN.SE - Tellus Underjord - Muterade Galningar! - MMED - .... Kgc - SHC - WN - MåsCrew - SVC!!!!!!!!!!! piteååååååååååååååååååååååååå!!!!
One thing is fo sure. Jag tror på att man har en själ och att Gud finns.
Gud är en själv när man gör goda gärningar och är snäll och trevlig etc etc och Satan är ens ego. Har jag hört.
Nej, jag tror inte på gud.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Ja jag tror på gud men inte nån religiös manifestation, gubbe i molnen osv, mer en skapande kosmisk kraft av erhörda mått. Big Bang, Allah, Gud, whatever, same shit och jag tror på det, :)
Kan ju tillägga att jag inte har tro öht... Jag vet att det finns mysterier som jag inte kan förklara (som t ex att det finns saker, istället för tvärtom), men jag väljer att suspendera mitt omdöme istället för att tro utan någon evidens för min sak.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Ja tror på gud, tror också all så kallad "skit" man gör är för att när man dör, föds man igen och ska göra allt dåligt man gjort bra. etc om du skrattat åt en missbildad blir du det i ditt nästa liv (kanske inte precis så men ni fattar).
Upp i snoken ska det!
bra tråd;P
S.A.K.H.L a.k.a Mr`Hagman - från - WWW.HANDIKAPPOMSORGEN.SE - Tellus Underjord - Muterade Galningar! - MMED - .... Kgc - SHC - WN - MåsCrew - SVC!!!!!!!!!!! piteååååååååååååååååååååååååå!!!!
varför inte tro på flera gudar, som hinduerna eller som dem gamla grekerna eller gamla egyptierna. om 1000 år kommer det komma någon ny religion folk kommer döda varandra över. jag tror bara att människan är en med naturen. naturen ger och tar!
I be around, just out of sight
Ja. Jag har alltid trott på Gud. Mina föräldrar är inte kristna, dom är som svenskar är mest, firar jul mm. Min mamma är inte främmande inför tron på en Gud, men min pappa är agnostiker. Min syster är praktiserande kristen. Kan inte övertala dig. Tro handlar inte om att bli övertalad av någon.
Nej, Jag tror inte på gud/himlen/helvettet/ etc etc allt som religioner har att erbjuda. Jag vet att folk gillar tanken med att livet kommer att fortsätta efter man dör men jag är nog lite mer realistisk och tror att där slutar det. Att tro att man kan synda hit och synda dit och sen bli förlåten är skrämande, varför dör så många oskyldiga barn världen om? för att gud är sur? för att dom förtjänar det? Nej för att dom sitter i kläm, ren jävla otur kan man säga. Jag tror att varje individ gör sina egna val och därefter så får varje människa vara hur dom vill, dvs har inget emot homosexualitet/olika typer av kulturer såsom punk/hiphop/ you name it, det gäller inte bara musik utan även människors kulturella bakgrunder. Jag kan säga att har en hel del influenser från (hinduism?) och diverse människor som lärtmig att vara vis. Jag tror ochså att om varje människa skulle öppna ögonen och se vad man igentligen är så skulle världsfreden vara mycket bättre och varje individ må mycket bättre och lättare kunna visa sina känslor. Iaf Skrev nog en hel del utöver om jag är religös eller ej men kände att det passade in. Hoppas ni förstår vad jag menar :) //Happy lifeling
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden? * Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk. * Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."
jag tror på konceptet gud.