I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

min hud förstör mitt liv.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-07-20 23:20
För mig så försvann dom efter jag började med vitaminb5  

2007-07-21 01:56
1) det har uppmärksammats samband mellan roaccutan och flera fall av självmord. en av R's biverkningar är ju depression.

2) antobiotika funkar skitbra. finns både som tabletter & lotion. nu minns jag inte vad skiten heter, men kolla med en hudläkare nära Dig!
We call them winerbrods.

2007-07-21 10:21
skunkafied F25

Du vet inte ett skit, dom som dödat sig själva har haft kraftiga depressioner INNAN dom började med roaccutan, och i vissa fall finns det inget annat än roaccutan.
Upp i snoken ska det!

2007-07-21 17:52
-Oförstörd- F21

Riktig acne GÅR inte sola/äta nyttiga saker för att tas bort. Det bara hjälper lite.
Upp i snoken ska det!

2007-07-21 23:11
även om det skulle hjälpa så pallar väl ingen käka konstant nyttig mat! de som lider av akne vet att så fort man slänger i sig en kebabpizza eller en chokladkaka så har man runt 3 nya finnar dagen efter

2007-07-21 23:33

Bara gå ut och gör alla grejer du tvekar på ! Håller man sig aktiv och flytande tillräckligt länge har man till slut inte tid att bry sig om småskavanker... Man lever istället.

- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2007-07-22 04:58
kokkuli - det är möjligt att de har haft depresioner tidigare, men man kan inte utesluta att roaccutanet har fått dessa personer att ta sitt liv. har man så pass allvarlig akne o måste ta roaccutan, så får man vara beredd på att man kan få en del av biverkningarna. och jo, depression ÄR en av dessa. och dessutom så består många av biverkningarna resten av livet. 

I sverige är Roaccutan förbjudet men kan skrivas ut på licens vid mycket allvarliga fall av acne. Idag brukar det inte finnas någon anledning att använda Roaccutan, vitamin B5 fungerar nästan lika bra och saknar allvarliga biverkningar. (www.akne.nu)
We call them winerbrods.

2007-07-22 07:25

skunkafied F25

Jo för att den där sidan snackar ju verkligen inte skit, dom är ju liksom fiender om vem som vill sälja vad, samma som att säga att tvins/TVshop har dom bästa hushållsprodukterna.

Nej biverkningarna hänger inte på hela livet, det är så länge du tar pillerna som det är, men sen finns det ju folk som sitter och solar när dom tar pillerna, super, osv osv.. dvs sliter sönder hela levern och får solskader som då kan vara för livet, men doktorn informerar om allt sånt, och du SKA inte sola när du går under behandlingen, att du inte SKA supa, och att du ska ha krämer för huden när den blir torr, ALLT...

Sen har du blodprorver var 6e vecka som kollar hur levern är (det är där dom ser om saker börjar gå snett, dvs om det går snett och man fortsätter med behandlingen DÅ kan du få skader, men du blir informerad).

Suck.....

Upp i snoken ska det!

2007-07-22 12:40
på 3:an har dom gjort reklam för något som heter proactive solutions. P Diddy, Lindsay Lohan och Jessica Simpson rekomenderade det....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-07-22 15:31
Enola F22

Japp, och dom fick ju typ 1 miljon eller nått.

Alltså, Roaccutan är det SISTA valet (dvs starkaste) visst, det finns andra medel du kan annvända, men om du har väldig aggresiv acne så kan det inte försvinna med något jävla skit på TV shop, och som allt annat, vill man ha nått så får man satsa, vill du bli av med acnen så får du ta emot några jävla små skit biefekter...
Upp i snoken ska det!

2007-07-22 16:25
Enola - hade nån av dem grov akne som försvann efter att de använt proactive solutions?

Roaccutan är det enda rätta

2007-07-25 12:26
är det nån som provat vitamin b5 det verkar bra när man läser åp deras hemsida men man vill ju veta om dom bara ljuger för att sälja
Nobody is perfect im nobody

2007-07-25 14:23

En mindre depression av Roaccutan är kanske värt om du redan mår så pass dåligt att du inte kan bada tillsammans med din flickvän.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-25 18:19
vad fan vet jag, jag litar blint på min TV, varför skulle min bästa vän ljuga för mig.
"TV-teacher, mother, secret lover"
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-07-26 09:59

Proactive solutions är bara slöseri med tid och pengar- don't trust the celebrities, they're paid to fake it!
 Det funkade inte ens på mig som har mild akne så jag tror knappast det hjälper någon som har grov. Av allt jag prövat har tropiskt eller subtropiskt klimat funkat bäst, hyn blir jättefin av den starka solen, varma luften och höga luftfuktigheten! Så investera i en flygbiljett, får man resa och ha kul samtidigt! :)
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-07-27 22:23
Jag hade tidigare problem med acne och fick av läkare Abboticin Novum utskrivet, som är en form utav antibiotika, det hjälpte mig väldigt mycket.
Ansiktet är väll egentligen inte så svårt om man har motivationen, jag körde ansiktstvätt(kan rekomendera dermalogica även om den är ganska dyr), finnmedel och lite andra produkter vilket funngerade bra för mig.
Annars är det bra att vara ute i solen mycket, vilket visserligen kanske varit ganska svårt denna sommar.
Om det är riktigt alvarligt bör du verkligen överväga behandling annars kan du få permanenta efterlämmningar som killen som bl.a är med i parlamentet och playa del sol(minns ej riktigt vad han heter nu)
Ja, jag har dyslexi.

2007-07-27 23:09
kanske ga och prata med nagon skulle vara det ratta, tror itne finnarna ar allt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-28 20:45
jag var likadan när jag var yngre..dock så har problem försvunnit.
får dock finnar till o frn nu oxå o då e det ba att låsa in sig förmig..
sån ångest jag får när d komr dumma röda prickar.

2007-07-31 17:59
Jag har provat det allra mesta inom finnväg, från mediciner till hälsokurer från skumma tanter.

Det finns två saker som har hjälpt mig:
I början, när jag hade MYCKET finnar, dvs som de flesta andra i tråden med mycket finnar, använde jag Basiron 10% från Apotket. Funkade förvånansvärt bra.

Nu har jag inte alls samma problem som innan och de mesta försvinner efter ett par dagar i solen.

2007-07-31 21:58
Roaccutan är det ENDA som garanterat tar bort acnen och i 80% av fallen försvinner den permanent. B5 Funkar tillfälligt men skiten kommer tillbaka när man slutar använda det.
så är det med det som det är med det som är.....

2007-08-05 02:40
Men han sa ju att han INTE!! ville att tråden skulle handla om roaccutan

2007-08-05 19:57
Ja, men jag blir bara så arg när folk med ungdomsfinnar ger massa skittips till honom, som kanske funkade för dem men som inte kommer funka för honom då han har mycket grövre acne.
så är det med det som det är med det som är.....

2007-08-05 20:47
flatlander 

Word, alla tror för mycket på TV. gå till en doktor dom gör det rätta, jag menar vem tjänar mest på att ljuga? en doktor eller TV?
Upp i snoken ska det!

2007-08-07 14:41
BASIRON är världsbäst!! receptfri salva me lite antibiotika i.. det enda som funkat för mig.. jag käkade massa dyra piller det va helt jävla världelöst... testa!!!!!!!!!!!!!! köper på apoteket
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-08-07 15:33
jag skulle vilja se en bild på hur allvarligt det ser ut, så att jag kan göra en bedömning av vad du skall ha för läkemedel.
Käft då.

2007-08-09 16:05
vet inte hur invertes kortison funkar mot finnar, men mot eksem rockar det!

har haft eksem hela mitt jävla liv, känner exakt som du förste talare, allt bli så sjukt mkt jobbigare, man tappar livsglöden ibland.

Men jag testar alla jävla medeciner så att det blir bättre. tror din flickvän inte kommer bry sig, om hon gör det är det ingen att ha!

out!
Allt försvann i tvätten!