I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

UFO-flottan har kommit. Snart i Svergie med?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-06-26 19:24
Hahaha
Mikael Söderlund was here!

2007-06-27 01:57
Eksem P24
Det är mycket troligt att livet uppstått innan det kom till jorden, och det finns många goda teorier understödda av experiment, men det finns inga bevis.

Allt liv på jorden kom med VATTEN från meteorer och kometregn som varade på jorden i några miljarder år. Allt levande på denna jord baseras på vatten, vilket gör oss till "Vatten Gudar/Mästare av vatten".

Efter babels torn ;

När människorna nu började bli talrika på jorden och döttrar föddes åt dem, såg gudaväsendena att människornas döttrar var vackra, och dem de tyckte bäst om tog de till hustrur.

Enligt flera forskare, filosofer och icke-kanoniska judiska verk är Nefilim resultatet av korsbefruktning mellan "gudaväsen" och människor.

It was written in the book of life

2007-06-27 03:07
fattar inte vad är d där i himlen stjärnor? ljus från nån stjärna? aliens? vad är det för nåååt??
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-06-27 05:35
Ang stenen som hittades... NASA ska ju skicka upp fler sonder just för att kunna finna ett svar. Jag tror inte nån snubbe på whoa kan säga att det inte finns några bevis när tydligen forskare (folk med utbildning du vet) inte kan säga det ena eller det andra om liv på Mars
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-06-27 06:19
MATSHINZE

"Att säga att något inte är bevisat förrän det är till hundra procent är visserligen semantiskt korrekt men inte särskilt gångbart i verkligheten."

Fast i det här fallet saknas ju helt vetenskapligt konsensus, till skillnad från t.ex. evolutionsteorin.

"Det är inte särskilt otroligt, tvärtom högst troligt. Fossilen är ett indicium som gör denna visserligen revolutionerande men högst logiska teori ganska stark i och med dess implikationer. Tycker du inte?"

Vad jag tycker är inte vidare intressant, och du själv borde kanske undvika att låta dina egna förhoppningar grusa blicken. Med det sagt borde det väl stå ganska klart att jag är medveten om det för tillfället mest sannolika? Läs mitt tidigare inlägg igen.

The_Messenger 

Jag är ledsen, men ditt inlägg är så slarvigt och ofokuserat att jag inte har den blekaste aning om vad du vill ha sagt. Det här påståendet är en vag halvsanning som bäst:

"Allt liv på jorden kom med VATTEN från meteorer och kometregn som varade på jorden i några miljarder år. "

Och efter det vet jag inte alls vad du är ute efter. Är UFO-flottan änglar, eller vad dillaru om?

2007-06-27 08:19
Bara jag som tänkt tanken att vi här på jorden kanske har den just nu längst gångna teknologin?
Om det nu är så, då är det upp till OSS att besöka andra planeter.

Sen fattar jag inte riktigt grejen med allt hush hush när det kommer till sk. aliens. Varför skulle de inte vilja ta kontakt öppet? Varför "rövar" de bort människor en och en?
Om vi nu hade haft teknologin och upptäckt en planet med liv på, då hade nog inte första tanken varit "ok! vi rövar bort någon av invånarna när ingen ser! ...och om någon nu ser och försöker dokumentera, då utrustar vi dem med en nyckelringsdigitalkamera från Clas Ohlson så att bilderna blir RIKTIGT bra!"

Jag är skeptisk.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-27 09:59
daviden

Tja, utifall att det faktiskt finns utomjordiskt liv, som påminner såpass mycket om oss att de har utvecklat teknologi och drivkraft som gör att de kan röra sig genom rymden utan att uppfattas av några av våra radar, så finner jag det ändå osannolikt att de skulle resonera "mänskligt".

2007-06-27 10:19
Mänskligt är ju verkligen relativt.

Jag är som sagt skeptisk :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-27 10:23
daviden

"Mänskligt är ju verkligen relativt."

Jag menade förstås "människolikt" och inget annat.

2007-06-27 11:23
Samtidigt, vad är det som inte säger att "de" skulle vara det?
Ingen av oss vet, därför är det lönlöst att försöka övertyga varandra om något :) Lite brainstorming är dock kul.

2007-06-27 15:53
daviden

"Samtidigt, vad är det som inte säger att "de" skulle vara det?"

Fast i din argumentation utgår du från att de just skulle resonera som människor, vilket är osannolikare än att de inte gör det.

2007-06-27 16:56
massive ufo fleet in mexico

Fuck me we're doomed:o
Meep meep

2007-06-27 17:18
Du kom med ett yttrande och jag svaracde på det men antagligen förstå väl inte din hjärna vad jag skrev så jag visar igen

Allt liv på jorden kom med VATTEN från meteorer och kometregn som varade på jorden i några miljarder år. Allt levande på denna jord baseras på vatten.

Det är så sant som att du tydligen ploppa ur din mammas ponani igår. Vet inte vart du tar reda på fakta men om du säger att inte vatten var det som tog hit celler med egenskapen att fördubbla sig så är du tyvärr dum i huvidet. Vatten kom hit (och detta är ett faktum) och uppstod inte här. Det betyder att vi är en del av en entitet som infiltrerat jorden.

UFO flottan är inte änglar, utan världens ledare är nefilim de fallna änglarna (halvgudarna) som styr över ditt lilla arsle för att dem hgar en blodlinje och tycker att dem har rätt att styra som kung och drottning p.g.a deras blod (DNA)
Men det var en teori jag hade som du inte behövt yttra dig om ifall du inte finner den intressant.
It was written in the book of life

2007-06-27 17:46
"Det är så sant som att du tydligen ploppa ur din mammas ponani igår."

Helt klart sant. Jag ploppade inte fram igår. Jag har dock ploppat fram, så ganska sant är det ju. Men alla detaljerna är inte helt rätt. Sucker.

---

Och George Bush är lika mycket nefilim som Gilgamesh.