Ursäkta om jag låter upprörd, för det är jag absolut inte. Du har väldigt bra exempel och du har självklart rätt. Men diskutionen handlade aldrig om magnus uggla som drar en uggla tag på ett elskåp.. Det jag reagerade på var att trådskaparen inte definierade hiphop som något annat än själva musiken, utan hänsyn till allt annat inom kulturen. Majoriteten av alla tags du ser idag är av människor som är insnöade i den delen av kulturen, oavsett om de är toys, famepillare eller hardcore kings. Inte så många Killroy was here, vad jag har märkt.
TO ALL THE CRITICS CLAIMING EVERY YEAR "HIPHOP IS OVER". FUCK YOU HIPHOP JUST STARTED. -El dash fuckin Producto.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det jag reagerade på var att trådskaparen inte definierade hiphop som något annat än själva musiken, utan hänsyn till allt annat inom kulturen. Parrot : Va? När gjorde jag detta? Har du ens läst något av det jag skrivit eller dömer du ut mig som en nybörjare enbart för att detta är en tråd på whoa? ... Jag har hela tiden skrivit om musiken som kommer ifrån kulturen hiphop, förutom när jag sa att alla element förutom emceeing verkar försvinna mer och mer. Jag har aldrig påstått att hiphop endast är musik.
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Tja, dina första inlägg handlade ju enbart om musiken. Och namnet på tråden säger ju att hop hopen är död, och inte musiken som kommer från kulturen hiphop är död.....? sen så skulle jag iof påstå att du är grön om du hävdar att de andra elementen har försvunnit mer o mer.... = )
jag håller med dig! det är riktigt trist att det blivit så...
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!
Hur fan kan den vara död om den utvecklas? Åk till små fucking hålor och du ser folk pumpa basen... Det är festivaler överallt, fester överallt och det är fan inte topplista
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Hanal: Snackar du om raggare nu? ;)
Jag pratar kultur, hur kan man säga att hiphop är död när det är så många som lever det?
hiphopen dör först när konsumenterna gör det. Alltså vi.
Yeah!
hiphopen dör först när konsumenterna gör det. Alltså vi. Bullshit, hiphopen lever mer än någonsin. Sen att ta diskussionen om vad det är för hiphop som spelas är en annan historia.
Hanal: Som sagt tror jag att människor som lever hiphopen är en sjujävla minoritet nuförtiden. Och färre verkar det bli. Förutom emcees då kanske, eftersom alla unga verkar tro att detta är det enda hiphop handlar om... dvs. har sett 8 mile för många gånger.
rekord med hip hop kritiska inlägg på whoa just nu, själv är jag så nöjd, hinner och har inte ens råd att köpa allt man vill ha ha ha...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Hiphopen är inte död era pessimister.
JumpOff World Rap Championship har precis dragits igång på
http://www.jumpoff.tv/ Så vad gnäller ni om.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Förutom emcees då kanske, eftersom alla unga verkar tro att detta är det enda hiphop handlar om... dvs. har sett 8 mile för många gånger. Och emceeing är inte en del av hiphopen då?
hanal Jag tror du missuppfattade. Du lever väl? Så gör även jag. Alltså är hiphopen inte död.
Yeah!
Och emceeing är inte en del av hiphopen då? Vad var det du inte fattade?...
Producent
2007-09-29 18:32
ETT BEVIS PÅ ATT HIP HOP INTE ÄR DÖTT !DJ PREMIER - snubben är HIP HOP ! Mos Def Talib Kweli Common Rakim NAS tror du mer har blivit förpestad av all smörja bara som hajpar grejjen kring "Hip Hop is dead"
Since 1984 @realgizlee // twitter
Hiphopen är väl inte död, däremot så är den i form av musik inte värd att lyssna på efter det att man fyllt femton.
Illumination is not reached by visualizing the light, but by exploring the darkness.
Hiphopen dog här då den blev populär, gemenskapen i subkulturen försvann helt då min generation kom och ville vara häftiga, vilket gör att jag stolt kan säga att jag var med och dödade hiphopen.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
jag har inte förstått vad folk menar med hiphopen är död...? någon som kan förklara? det släpps ju nytt hela tiden, utvecklingen går framåt, även fast det inte går åt bättre. eller va?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
chana, allting du undrar över kan sammanfattas i ett ord: äkta. Det är inte äkta, det är där problemet är.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
det blir vad man gör det till..
be the change
Det mesta som går att sägas om ämnet har sagts i denna tråden, men jag får väl tillägga lite dårå. Hiphop är inte död nej, men den är inte direkt på väg uppåt enligt mig. Men då får väl folk göra något åt det då.
Slayin ya'- we blaze all men And storm through Allah battlefield with suede Timbs
jag är så enormt less på att älta detta ämne. så vissa tycker den är död, andra inte. i mina ögon finns det alldeles för många som gör sitt yttersta för att hålla hiphopen levande för att ens komma och påstå att den skulle behöva hjärtochlungräddning. den är inte död, precis som med allt annat så utvecklas den på sätt som inte går att förutse eller förutspå. det där komersiella krimskramset som får folk och påstå att hiphopen är död är väl inte ens hiphop till att börja med så jag förstår verkligen inte problemet. och nej, jag orkade inte läsa hela tråden så om jag skriver ngt som ngn annan smart människa redan påpekat, so be it!
Breakare
2007-11-03 13:41
hiphop never died
HERB, bust a cap in yo ass
den här diskussionen borde va över, asså inte bara här utan överallt. börjar t o m tröttna på de som säger hip-hop är inte död.. let's all get back to our magic corners and create what we wanna hear, shall weh!?
http://www.myspace.com/choysmusic
Choys : Word, det är lite det jag menar. Det är folket inom kulturen som har ansvaret för den, man kan inte klaga på att hiphop på att hiphop är död om man inte försöker få fram vad som är real.
Slayin ya'- we blaze all men And storm through Allah battlefield with suede Timbs
Hiphop är inte död. Om Hiphop någonsin dog skyller jag på gangsta rap. Om Hiphopen någonsin skulle dö, skulle det vara så någon kan återuppliva den igen och ta åt sig all ära. Typ NAS.
A historian is a prophet in reverse
Kom just på att jag inte bryr mig så mycket. Finns fortfarande massa snubbar som håller på med hederlig bombap, eller nåt liknande fast med en twist. Ignorera allt skit och gör/lyssna på det du vill istället.
ixixixuxa110