Hangaround
2007-09-12 05:07
Jehovas, jävla tomtar
Jehovas kom förbi idag igen. Jag är jävligt less på dem. Hädan efter så lär dem låta mig vara i fred. Dom frågade mig vad jag tror på. Jag svarade rätt enkelt att jag tror på tomten. Detta skratta dem bara åt, ungefär som att jag vore hjärntvättad sedan barnsbarn. jag insisterade på att tomten var min gud, han tror jag på. Jag tror hellre på en go jävla gubbe i mysig och mjuk dräkt, härligt skägg och en ölmage än någon slags gud utan personlighet. Jultomte gör bara gott, han delar ut paket till snälla barn och skrattar roligt. Man blir glad av skrattet, han sprider värme. Men denna gud (vad det nu är?) måste hela tiden göra tio negativa och onda saker före han gör en god gärning. Vad är det för en stil egentligen? Tomten slår väll inte tio små ungar och ger sedan den elfte ett paket? Nej, tomten. Han är allas morfar som slänger femkronor och fick-knivar på sina barnbarn vart han en är. Så jag frågade dessa tomtar (Jehovas) vad som var roligt? Dem tyckte att det borde jag ju inse. Tomten finns ju inte, det har vi fått lära oss sedan vi drog av honom skägget. Ja? Men gud då? Det är ju fan skrattretande. Väljer man att tro på en genomskillnigt väsen som sägs vara större än universum själv istället för en tjock guvve i röd mjukisdress? Jag ser inte logiken i det hela. Gör ni?
mår du bra?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
själv finner jag det ologiskt att en stor del av sveriges befolkning dricker alkohol, med tanke på hur mycket skada det gör. där fick du ett trådtips.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha grymt. Men förstog de budskapet du försökte ge dem?
jag slutade tro på gud innan jag slutade tro på tomten.
själv finner jag det ologiskt att en stor del av sveriges befolkning dricker alkohol, med tanke på hur mycket skada det gör. där fick du ett trådtips. själv finner jag det ologiskt att en stor del av sveriges befolkning som har sex, med tanke på hur mycket skada det gör. där fick du ett trådtips. ....aids syfilis m.m.
själv finner jag det ologiskt att en stor del av sveriges befolkning som har sex, med tanke på hur mycket skada det gör. där fick du ett trådtips. ....aids syfilis m.m. där fick du mig. jag erkänner mig besegrad. en klockren jämförelse.
men jag hoppas du inte var allvarlig med din alkoholjämförelse? för religion gör ju större skada om man skall gå på samma logik.
Det var en schysst avsnoppning. En sån dær som får mig att bli lite sorgsen før att jag aldrig konfronterats med dørrknackande missionærer. Det værsta jag råkat ut før måste vara trick-or-treat:ande barn som velat ha mina munchies sisådær tre dagar i førtid. (dom fick en halv chipspåse)
mera msz!
d är fick du mig. jag erkänner mig besegrad. en klockren jämförelse. Försökte inte "besegra" någon, ville bara visa på din löjliga jämförelse. Man ska inte kasta sten i glashus.
Bara för att ingen av er har sett tomten betyder det inte att han inte existerar :( Bara för att han har ett fint skägg och röda fula kläder betyder väl inte det att han inte kan knäcka en bärs och njuta av komedikvällen på 6an?
Mikael Söderlund was here!
SpT är nu min hjälte.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Du skulle ha citerat Freud:
"Religion är en infantil fixering vid en kosmisk nallebjörn."
eller frågat om Gud kan skapa ett ägg som är så tungt att han inte kan lyfta det.
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!
Hangaround
2007-09-14 00:24
Roligt att ni fattat. Och kul att ni uppskattar mina väl valda ord. Trodde att jag skalle få en massa glåpord på mig (ja, bara för att det är whoa) men icke. Kanske dags att försöka skapa lite diskussion kring ämnet. Vet inte vart jag skall börja. Först kanske ni har några historier om vad ni sagt till olika dörrknackare, då ni satt dem på plats. Sedan, vad måste man göra för att få dessa människor att förstå hur man tänker då man nämner en sådan sak som jag gjorde med exemplet om tomten. Jag fick aldrig till någon riktig diskussion då dem inte tog mig på allvar. Jag vill verkligen sätta mig ned, kolla djupt in i ögonen på någon djupt troende och sedan sätta igång. Vore så intressant att höra hur dem svarar på ens frågor. Hoppas ni inte tror att jag är någon slags aggresiv ateist som hatar troende. Nej, det gör jag inte. Alla har rätt att tro på det som vill, det respekterar jag.
ganska meningslöst att diskutera med en djupt troende. dom hänviar allt till sin heliga skrift för det är fakta och allt annat är lögn. tragiska människor.
Din hojtlåda är tom.
visst tycker jag det är rätt kul eftersom det riktar sig just till jehovas men tycker du fått konceptet om gud lite om bakfoten.. eller ja det sjuka är ju att vissa faktiskt tror på en gud som du beskiver den.. gud tror jag de flesta religösa och många forskare skulle säga är den ickemateriella drivande kraften bakom universums skapelse, vilket inte är så otroligt långsökt eller mer otroligt än att universum skulle spontanskapat sig självt eller funnits alltid egentligen.. sedan lär ju en sån kraft om den finns inte drivas av moral och etik som vi männsikor och kan därför inte begå onda handlinga utan endast skapande eller destruktiva händelser som ju förmodligen behövs för att universum ska fortsätta existera.. vi människor gillar ju dock att sätta mänskliga drag på allt vi ser i naturen, vi har gjort det med lejon (mod), träd har vi förvandlat till gubbar och liknande i folksägner ja allt runt oss vill vi människor identifiera oss med men vi gör väl det på fel sätt kanske.. Chonbo: ungefär som ateister eller folk som endast tror på logik (en männsklig tanke uppfinning), men visst jag håller med om att bokstavstroende oftast är rejält instängda i sin lilla värld..
Han är allas morfar som slänger femkronor och fick-knivar på sina barnbarn vart han en är. Bara jag som reagerade på det där? Inte särskilt schysst av tomten att kasta fickknivar på sina barnbarn! Nej, skämt åsido, Jehovas är väl mest gulliga och sådana man kan avfärda med en några väl valda ord: "Jag är inte intresserad" -- varför krångla till det?
Jag anser definitivt inte att Jehovas ær gulliga. De får gærna tro exakt Vad och Hur de vill, det ær inget som sæger att jag har mer rætt æn dem, men gulliga nej. Hela den hær mentaliteten med att Alla som inte ær Jehovas vittnen kommer brinna i helvetet på domens dag ær lite jobbigt... ogullig.
mera msz!
så trevligt att alla dömmer ALLA jehovas vittnen bara för att ni blivit utsatta för ett gäng dörrknackare?själv känner jag ett dussin chilenare som är jehovas. dock så är de inte hardcore-religösa men låter rätt övertygade när de berättar om sin tro. är så trött som dömer alla. rasism, homofobi, i grund och botten är det samma sak.
word word word word! fyfan va rätt sagt !
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
knugen P6 tråden handlar väl inte om alla jehovas utan bara om dom djupt troende som försöker övertala andra att tro på samma trams, alltså dörrknackare. grymt också att du faller offer för din egen kritik.
Din hojtlåda är tom.
Chonbo: sättet han formulerar det då, inte fan står det "dom djupt troende från jehovas, jävla tomtar" ? eller hur?
om vi skiter i allt som står i tråden och bara bryr oss om rubriken så har du helt rätt.
Din hojtlåda är tom.
ja, men i början av inlägget då? inte står det "ett gäng dörrknackare från jehovas kom förbi idag igen?"
inget emot deras tro men är fett emot deras dörrknackning.
Om dom skrattade åt dig när du sa att du trodde på tomten, så skrattade dom sig själva rätt upp i ansiktet. Deras "gud" finns ju inte, inte tomten heller.. Rätt irroniskt faktiskt.. Cheers
nyfiken är en snut..
Det jävligaste är att dem inte kommer en gång, utan minst en gång i veckan och får samma svar.
dem har aldrig kommit hem till mig =( jag vill med säga att jag tror på tomten,hr ser dem ut?
Religion går inte att diskutera på whoa när det består av 98% otroende.
Interista cazzo vuoi, puoi cantarlo quanto vuoi - ma i campioni dell'Italia siamo noooi. JUVENTUS AMICI DI NESSUNO
hehehehe, så man måste vara likasinnad för att diskutera religion?
Din hojtlåda är tom.
Jag tycker faktiskt inte att ni kan säga rätt ut som om det vore fakta att "deras Gud finns inte " (om Jehovas alltså). Hur kan ni säga så som om ni vore universums allvetare? Jag tror inte heller att deras Gud finns, men jag säger att jag inte TROR att deras Gud finns, jag säger inte att jag VET det. Ganska inskränkt att tro sig veta allt som man inte har en aning om och aldrig kan bevisa.
tomten va en biskop i nuvarande turkiet . hans ben ligger i italien och dom prodecerar manna, en väldoftande olja typ . på tal om..
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline
Lovato F20: OCH DÄR är en viktig del om varför det är väldigt svårt att diskutera religion med otroende