I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att dö för någon.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-11-21 18:52

Jimmymorfin

Du måste vara väldigt upplyst att komma med sådana påståenden.

2007-11-26 18:20

Christo Reuben

Ungefär lika upplyst som du är som säger att Jesus sagt det?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 14:49
exakt, att folk inte inser att jesus är en lika stor myt som batman..
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2007-11-30 16:52
Rökmokare
Bevisa att Jesus inte finns

Christo Reuben
Bevisa att Jesus finns

Det är omöjligt att varken bevisa eller motbevisa. Det handlar bara om att tro eller inte. Personligen gör jag det inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-30 18:47
Av någon anledning blir jag upprörd och skakad av tjejer som säger att de skulle ta en kula för någon.

någonting annat jag la märke till var den otroligt tydlig skillnaden mellan hur allvarligt tjejer respektive killar tar den här frågan.
baserat på:

nästan alla tjejer har påpekat någonting roligt om "döende kula"
knappt någon kille har gjort det eller dragit något annat skämt (någonting som är ovanligt med tanke på hur kända vi är för våran otroliga mognad på internet).
tjejer har svarat kort och lätt
killar med längre och mer uttömmande svar.

men jag kan ha fel. väldigt snabb analys.

hur som hälst så skulle jag inte fatta mycket om en tjej, ett barn eller en kvinna tog en kula för min skull.
känns fel.
helt fel.

så sluta upp med det alla flickor. säg inte att ni skulle ta en kula för någon av manligt kön bortsett barn.

2008-01-10 15:58
För familjen, min pojkvän och mormor och morfar.

2008-01-10 23:44
klart man skulle dö för dom man älskar. är man död så är man, frid o fröjd. värre för dom man lämnar kvar ju.

2008-01-11 22:10
jag skulle dö för min mamma, ingen annan i heeela vida världen!

2008-01-12 17:55
oavsett så skulle jag ta en kula för dom flesta. skulle tex ta en kula för ett litet barn även om jag inte känner eller är släkt med han/hon. skulle nog ta en kula för alla som är oskyldigare, svagare,osv.

känns lite som ens skyldighet att försvara sina medmänniskor.

för familj, flickvänn, vänner skulle jag dö på vilket sätt som helst för, sen får man bara hoppas att dom kommer ihåg en och inte tyckte att man var en riktig skistövel ;P
i like to smoke da ducsh stuff.

2008-01-12 23:30
jag hade kunnat dö för dom som jag verkligen älskar och det är min pojkvän som även är en av mina bästa vänner, min andra bästa vän, min mamma, min mormor, mina 2 kusiner o deras föräldrar.
tror inte att jag skulle kunna ta en kula för någon annan, mest för att jag vet hur mycket dessa jag nämnt ovan älskar mig och det skulle vara själviskt att då välja att jag skulle dö istället för någon randomperson. men jag hade haft jävligt svårt att leva med vetskapen att jag lät en annan dö istället för mig, jag har inte samvete som räcker för det.

sen tänkte jag över det där med mormor... och vet inte riktigt hur jag skulle göra då. jag vet att jag har jävligt mycket mer kvar att uppleva än vad hon har eftersom att hon är ca 55 år äldre än mig. men att låta henne dö istället för mig känns ändå inte riktigt som ett alternativ.
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2008-01-16 11:08
Min son hade jag lätt kunnat dö för..  Men inte för min sambo av skäl att jag vill vara med min son, hade vi inte haft sonen hade jag dött för min sambo..

2008-01-16 13:54
den dagen den sorgen.

who knows
I´m with stupid--->

2008-01-26 23:23
min familj utan tvekan, i den ingår familj, släkt, flickvän och nära kompisar.

2008-01-27 11:05
Jag skulle dö för någon jag brydde mig om. Om valet stod mellan mig och en vän skulle jag offra mig, för alla jag bryr mig om betyder så jävla mycket mer för mig än vad jag själv gör. Dock tror jag inte att det inkluderar min biologiska familj. KANSKE mina bröder, men ingen annan.
Sen finns det 3 personer (mina närmaste) som jag känner det att om min död skulle resultera i att dom fick leva lyckliga liv så skulle jag ta livet av mig. (Nu är jag ju inte så dum att jag tror att min död skulle göra dom lyckliga, inte alls. Men ni kanske förstår känslan.) Ett liv (mitt liv) är inte viktigt, det behövs inte. Men jag vill bevara det JAG tycker är viktigt. Alltså dom jag bryr mig om. Det enda som finns som betyder något är mina vänner, och därför är jag helt säker på att jag skulle kunna ta en kula i deras ställe.

2008-01-31 02:25
I lägets hetta känns det nog som en person, vem det är är hemligt, alla andra kan ju bli ledsna.

2008-02-01 00:52
svår fråga det där =P tror inte jag verkligen gillar nån så mkt att jag skulle ta en kula, men det beror ju på hur min dag varit kanske, säg att jag fått stryk 15 ggr och tappat ett ben nånstans för att sedan krypa hem och vara svin trött och deprimerad, då skulle jag nog göra det för vem som helst :P

2008-02-04 20:16
vet inte.. för någon av mina systrar isf.. föräldarna vet jag att dom skulle vilja att dom dog ist för mej.. skulle säkert göra det av ren reflex ändå..

thats it!

"They say the greatest tragedy is for a father to outlive his son."
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-02-04 22:31

jag tar en kula för min man. definitivt.

CH klad o dä

2008-02-04 22:32
sen kan ni ju gissa ut mitt namn och tänka mer vad jag tar en kula för...men det lämnar jag åt er att klura ut
CH klad o dä

2008-03-09 01:26

Jag skulle nog kunna försätta mig en dödlig situation för att hjälpa en främling men med en pistol mot huvudet och mot främlingens skulle jag nog välja mitt egna liv (Sålänge det inte är ett barn/yngre än mig). Är barnet en somalie så skiter jag i den regeln

När det gäller familjen och två kompisar skulle jag döda/dö för dom, utan att tvivla.