Vad ska jag göra
jag var jätte full och vaknade upp i en främmande lägenhet med kladd på tröjan och kjolen, svider på insidanlåret, kommer ihåg att jag fick panik och trodde att jag hade blivit våldtagen, men jag vet inte, kommer inte ihåg hur jag tog mig dit eller nånting, sprang ut utan att tänka direkt, var andra folk där vid dörren?? känns så himla läskigt och jag skämms och kan inte prata om det med någon, känner mig äcklig o jag vet inte, om nån kollar på mig på stan tänker jag om är det där nån som drog med mig? våldtog han mig, varför kollar han på mig sådär, varför sa den där hej till mig??? jag kan inte anmäla eller nåt, och jag mår sjukt dåligt, ju längre tid det går ju suddigare blir det
var du ute ensam? om du hade folk med dig kan du ju börja med att fråga om de vet något om vad som hände, om du gick iväg med någon eller så.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Jag tycker du ska gå till din lokala ungdomsmottagning och boka en tid, säga att du behöver någon att prata med, och de kommer kunna vägleda dig genom situationen. Dessa talar du med i förtroende och sekretess råder, varvid ingenting behöver hända mer än att du har haft en diskussion med någon som har utbildning att prata med dig om vad som inträffat (men om starka misstankar finns om att du faktist blivit våldtagen ska du givetvis gå vidare med dessa). Oavsett om du blivit våldtagen eller ej, så låter situationen hemsk och jag tror du kan må bra av att få prata med någon om den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Att avstå från att dricka sig medvetslös är ju också en bra grej, om du vill slippa liknande saker i framtiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mästerkatten är synonymt med taktkänsla i whoas ordbok
mästerkatten: hon ska kunna få dricka hur mycket hon vill utan att nån ens rör vid henne. det där var ett väldigt onödigt inlägg av dig, att lägga skulden på henne när hon mår så dåligt det är som att pissa på nån som ligger ner.. Men som sagt tjejer, kvinnor vad som helst ska få dricka eller göra vad dom vill utan att nått äckel ska komma och kladda. Ingetalls: ja tycker du borde ta nils råd och gåtill en ungdomsmottagning du kommer nog att må bättre då.
Rocka kamelen en gång
Jag tycker att du ska gå till en ungdomsmottagning, de som jobbar där är oftast jättetrevliga och förstående och har erfarenhet av en massa situationer. Att känna skuldkänslor är en vanlig reaktion men kom ihåg att ingen har rätt att våldta/utnyttja dig hur full du än är, så det är inte ditt fel!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Jag har inte sagt att någon ska få göra något med någon bara på grund av berusning. Men just nu vet vi ju faktiskt ingenting om vad som hänt. Om en vän till mej berättar att han supit sig medvetslös och vaknat upp helt oskadd, så säger jag ändå att jag tycker det är ett onödigt risktagande och att han inte borde göra så i framtiden. Före mig har flera personer redan påpekat det självklara, nämligen att bli undersökt, skaffa råd/hjälp, och framförallt, om trådskaparen verkligen blivit utsatt för något, ANMÄL
Kjell_olof: Men snälla. För att vända på steken likt du gjorde med mästerkattens inlägg; Rekommenderar du någon att vara så stupfull att man inte har kontroll över någonting? Speciellt unga tjejer? tss...
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
vad du ska göra? känna dejj våldtagen kanske?
"asså när vi bajsade var vi kungar"
BIT P26 wow, du borde bli kurator.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Gå å testa dig. Lycka till!
work some magic
mästerkattens inlägg var väl inte riktigt fel? Med tanke på hur samhället ser ut idag har ingen människa nån ursäkt att supa sig full eftersom det är ett faktum att saker händer. Att som ung tjej eller kille försätta sig i ett stadie av hjälplöshet när man vet att det finns människor som kommer utnyttja det är väl egentligen ingen smart ide. Sen att man borde ha rätten till det är en helt annan fråga. Till trådskaparen: gå till en ungdomsmottagning som många sagt. Oavsett vad som hänt eller inte så kommer du behöva någon att prata med. Det finns egentligen inga krav på att du måste anmäla. Men man behöver prata om sånt här för även om ditt medvetna inte vet vad som hände så vet ditt undermedvetna det. Bubblan kommer brista. Då är det bra med ett skyddsnät.
www.susei.blogg.se
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Triandafilo F22 det är ju inte fel - men det är ju ett rätt värdelöst råd i efterhand. tack, nu vet hon hur hon ska undvika att bli våldtagen igen.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
det var väl kanske inte riktigt menat som ett råd? Man kan uttrycka sig klumpigt. och sen vet man ju faktiskt inte vad som hänt.
www.susei.blogg.se
ja, man kan uttrycka sig klumpigt. det är tråkigt när det händer i en tråd med rubriken "vad ska jag göra", och som beskriver vad som skulle kunna vara en våldtäkt, eller något annat typ av övergrepp. min poäng är att tipset/rådet/det klumpiga uttrycket/vad du än vill kalla det, inte besvarar frågan. frågan är väl hur trådskaparen ska bete sig efter att detta nu faktiskt har hänt.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
ja och hon har fått flera svar på det hela. Även om hans kommentar var felplacerad så finns dom som försvarar det faktum att hon drack så mycket med att: man har rätt till det. Känns oxå ganska uselt eftersom någon tydligen tyckte att hon inte hade det. Men skitsamma. .. . hon har fått råd från flera nu och jag hoppas att hon tar sig igenom det hela.
www.susei.blogg.se