I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-06 08:22

Vad är mod?

Rubriken talar, vad tycker ni är modigt?
Är det modigare att: fallskärmshoppa eller är det modigare att bara vara sig själv?

Ge gärna några exempel

http://www.herrbitter.blogg.se/

2007-11-06 08:36
mod är att ha civilkurage
mod är att inte hålla käften och blunda
mod är att utmana sig själv. mod är att våga vara rädd

...I verkligheten är modiga människor fruktansvärt rädda. Men de använder inte rädslan som en undanflykt. Mod innebär inte att vi är befriade från rädsla, utan mod behövs just därför att vi är rädda. Alla är rädda för att växa. Men ändå är vi alla kallade till att våga språnget över bråddjupet. Mod är rädsla som förvandlas till bön, när människan slutligen ställer sig vid randen av bråddjupet – tillväxtens bråddjup.

2007-11-06 08:56
mod är att ha civilkurage
mod är att inte hålla käften och blunda

Woohoo! Jag är inte modig nånstans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-06 11:01
Mod är att inte vara nån liten lort. Kan ni inte eran Astrid?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-11-06 11:03
Mod är att vara lite häftigare än användare och lite mindre häftig än Admins.

2007-11-06 12:05
amfetaminpsykos said it. close thread.

Mod är att våga göra något man vet är rätt, trots de ödedigra, hjärtskärande och förödande känslomässiga konsekvenser som väntar. Bland annat. För mig, iaf.
•pave paradise•

2007-11-06 12:09
Samma fråga som jag hade i en svenska uppgift förra året. Aja baja!

2007-11-06 12:34
Mod är att utmana sina rädslor för ett vettigt syfte.
Delam tange barat

2007-11-06 12:57
amfetaminpsykhorse
*Hi-5!*

Mitt tråksvar:
Mod... Ja, det är väl högst subjektivt som vanligt, men det handlar väl om att göra det man känner direkt från början att man inte riktigt vågar, och får tvinga sig själv till. När man utfört det, så känner man sig stolt, nöjd, och känner att alla andra utvägar hade varit att svika sig själv.

Kanske? :)

2007-11-06 15:31
"Courage is fear holding on a minute longer"
 -- George Patton
Courage is fear, holding on a minute longer...

2007-11-06 19:37
Jag är en feeeeeegiis.

2007-11-06 20:23
jag kunde inte sagt det bättre själv:

"I verkligheten är modiga människor fruktansvärt rädda. Men de använder inte rädslan som en undanflykt. Mod innebär inte att vi är befriade från rädsla, utan mod behövs just därför att vi är rädda."

2007-11-06 20:34

thatsa iy
work some magic

2007-11-06 20:34
t*        
work some magic

2007-11-06 21:06
jag har en vän vars vän som också fick den frågan och skulle svara i en uppsatts, i stil med "den ska vara 10 sidor lång"
han valde att skriva "det här är mod" med en bokstav på varje sida.
Fick tydligen a
when I play doctor, I play to win

2007-11-06 22:04
tereche F23 hahahha fyfan va coolt!!! men dem här "en vän vars vän" e ju som dem e :P
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-11-07 11:33
Mod är att vara rädd men ändå göra det som är rätt.

2007-11-07 12:41
Mod är att våga säga negerboll framför ett gäng svarta gangsters.

2007-11-07 13:27

Själva ordet "mod" som i att vara modig kommer väl knappast från ordet "modifikation", det är ett gammalt, gammalt ord som inte kommer från latin på något vis.

Intressepenisen hårdnar!

2007-11-08 22:39
att kunna klappa ett lejon på nosen

2007-11-08 23:16

Mod handlar för mig mycket om att inte ha kontrollen helt, göra något som man kanske inte känner sig trygg i att göra, där man vet att man utsätter sig för en risk. Därför tycker jag att det är svårt att säga vad som är det modigaste en männska kan göra. Alla är vi ju olika. En del tycker att fyska saker är jobbigare än att tex stå för sin åsikt och vara sig själv. I någons ögon kanske den tycker att en person som vågar säga ifrån är den abolut tuffaste och modigaste (för att den själv inte vågar det, utan tror att de ska vara farligt tex) Därför är det svårt att säga vad som är det modigaste

2007-11-09 02:06
Barbiedoll

Du har rätt, det finns olika sorters mod.
Känner tex en boxare som inte är det minsta slagrädd men e livrädd för sprutor.
Fattar dock inte dethär: Mod handlar för mig mycket om att inte ha kontrollen helt
Om du inte har kontroll är det ju något oavsiktligt.. Hur kan det vara modigt?

2007-11-11 23:27
Om du inte har kontroll är det ju något oavsiktligt.. Hur kan det vara modigt?
det kan väll vara om du tex skall göra en backflip med diverse fordon då har du inte kontrollen helt men det behövs fortfarande mycket mod för att göra det. fast sen kan man ju diskutera om det är modigt eller idiotiskt eller båda två som jag tycker det är.
Mod är inte en sak det är miljoner saker.

2007-11-11 23:36
Jag gör iaf det jag tycker är mod. Vet många som snackar om mod utan att leva upp till det de snackar om.

Talk the talk but don't know shit about the walk.
•pave paradise•

2007-11-12 01:01
tereche

cut the crap, det skämtet har jag också hört.
Bajsets färger exploderar i ett crescendo av glädje! Runda av bajsandet då känslan av njutning når sitt ClimaX! ---------*

2007-11-12 01:39
mod är vad den fege tar till när han inte törs!
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-11-12 19:00
tereche

den där myten har man hört

2007-11-12 20:02
MOD är att STÅ upp för sig själv och det man tror på..
MOD är att vara sig själv.

det är MOD.... civilkurrage o shit naah.. proppaganda snack... common sense vafan...

men i en värld där allt e halv om inte helfabrikat, och alla ska vara lika, se lika ut, tänka lika, gilla lika o allt lika skit där e d MOD att stå upp för sig själv, vara sann mot sig själv och våga följa sina drömmar..... våga satsa med risk at förlora... gå mot strömmen om det in personlighet säger....

bara döda fiskar flyter med strömmen....
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change