Markus evangeliet - för dt är det äldsta evangeliet. Skrivet av Petrus unge lärljunge och tolk runt 54 nån gång. Det är alltså petrus - jesu främsta lärljunge, som tio år senare blir korsfäst uppochner, evangelium. Markus åkte efter petrus död till egypten och blev Alexandrias förste biskop och blev martyr(inte muslimsk martyr som tar någon annans liv utan en kristen martyr som älskar även dom som hatar honom) genom att släpas genom stadens gator. Att säga att dessa, de första kristna, är dåliga källor tycker jag är skamligt då man genom att kolla på vad de gjorde av sina liv inte kan finna nått finare. Detta e liksom lite av mitt argument: om dt nu var så att Jesus inte alls utgav sig för att vara gud och hans lärljungar helt enkelt hittade på detta så skulle man ändå hitta något litet motiv eller liksom tecken på att dessa skulle ha utnyttjat detta för rikedom, makt bla. Asså om man bestämmer sig för att ljuga om att man hängt me gud i några år och han gjorde massa under och sådant varför då gå så långt att istället för att softa som fan, istället sälja allt man har och vandra tusentals kilometer o ba snacka massa skit och sedan till slut bli avrättad(med glädje!!!). Faktum är att alla lärljungar förutom Johannes(blev dock kokad i olja men dog inte) blev avrättade. Den som läser detta kanske inte riktigt förstår vad jag menar men asså ett exempel - Bartolomeus - vanlig fiskare i palestina - han följer den här jesus i 3 år - varför skulle han, i likhet med de andra 12 lärljungarna och 72 apostlarna, bege sig ut och predika att jesus var gud och vara villig att dö för det (en jävla massa mil bortifrån hans egna hem - han blev först flådd levande och sedan halshuggen i armenien andra kom så långt som spanien, pakistan och etiopien m.m) om nu jesus inte sa att han var gud ? Så, beviset för Jesu existens finns inte i främst vittneskildringar om honom(som antagligen redan nämnts är jesus mer omtalad med sådant litet mellanrum mellan hans död och källan än någon annan antik människa!) utan man ser dt i det faktum att hans efterföljare gjorde så mycket för att sprida budskapet om honom(även om man jämför med islam som hade arméer från spridningens början så finns det ingenting som spridits så explosions artat som den tidiga kristendomen) Slutligen vill jag bara dela med mig av två citat av den lille pojken som blev omfamnad och välsignad av Jesus och som sedan blev Antiochias tredje biskop - Ignatius av Antiochia död runt år 110: "Där Jesus Kristus är, Där är Katolska Kyrkan" "Jag är Guds vete, och genom vildjurens tänder blir jag mald, så att jag kan visa mig vara rent kristi bröd" Detta skriver han i fångenskap påväg till Rom, där han blev sliten i stycken av lejon =)
St-music.net Nucca.se Dirtycrowd.com Xoworld.net Nucca Unlimited - 0707 44 30 11 - The Pipeline