I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

käka hund, varför reagerar alla med avsky ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2007-12-13 09:46
Jag äter inte kött öht, och därför anser jag att det är ganska svinigt att äta hund. Jag förstår däremot att du reagerar när folk som äter kött tycker det är äckligt och omoraliskt, det är ungefär lika svinigt som att sitta och böla framför nåt slaktningsprogram och samtidigt frossa korv. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-13 16:09
Jag skulle inte heller banga på hundburgare.

Äter man djur så äter man djur. Hunden är inget undantag. Den enda anledningen hunden ses som människans bästa vän är att den blivit tränad till det. Ni som inte håller med kan försöka klappa en vild hund och hoppas på att den inte har rabies.
"Good deeds arent remembered in the heartz of men" / Jr Gong

2007-12-20 00:19
Alltså, Det är sant som ni säger. Gällande asien är det en väldigt icke-sympatisk "slakt" som tillämpas, där ser jag problemet. Oerhört brutalt och likgiltigt.
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Poet

2007-12-20 01:09
Äter man djur så äter man djur.

Sant där! Allt annat är ren och skär hyckleri.
At the gates of Eternity...

2007-12-20 04:35
Finns nåra miljarder människor. Inte äter vi dem för det ;)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-12-20 13:59
LEGENDEN 

Mest för atte e mot lagen tror jag, man "vanhärdar" ju likhet också... Fanns en skön sida förrut, "manbeef..." tror jag den hette, såg helt seriös ut o sålde människokött..

Att äta sin egen art blir ju ofta sissta alternativet tom i djurriket kan jag tänka mig, risken för sjukdomar ska va större har jag för mig...

Själv har jag inte så  mkt emot det, tummen ska va godast, som ett kycklinglår ungefär... 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-20 14:00
Apor eju heller inget man e mest sugen på att gluffsa på iom attom e så lika oss...

2007-12-20 23:51
Är det mat? ät det!
jag tror ddet du säger om att hgund är gott, å andra sidan borde ju burfågel räknas som husdjur, däremot äter vi ripa, vaktel och kyckling?
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2007-12-22 15:55
Hahahaha! en bonde, flera bondar. det var det roligaste jag sett på länge!
Idag är jag farlig

2007-12-22 16:23
Åh gamla Manbeef .) Gillade deras styckningsscheman!