I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Finns bara Du?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2008-05-15 18:49
joda

hela grejen med filosofi är väl att utveckla saker som inte har något direkt svar? :P
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-05-15 21:39
får stå för dig. att ödsla tid och tankeverksamhet på något som inte leder till någon form av insikt känns rätt dumdristigt. känns som du inte kommer komma längre än du redan gjort.
cry me a river!
--> thcrew

2008-05-15 22:15
joda

det är ju det som är en del av vardagsfilosofi
 www.RekFoto.se

2008-05-15 22:59
joda

att ödsla tid och tankeverksamhet på något som inte leder till någon form av insikt känns rätt dumdristigt.

Enlig hinduismen är det ju att bli upplyst när man tänker sådär.. sen vet man ju aldrig när ch var man kommer till insikt, jag kanske hittar något i det jag tänker på som kommer göra mej till en ny människa. Sen gillar jag att tänka också, så jag fortsätter med det.. :P

2008-05-15 23:32
Simba
för att bli upplyst måste du söka nya vägar,
inte traska runt i samma cirkel om och om igen :)
där har du skillnaden.

tänk gärna, men tänk inte om :)
cry me a river!
--> thcrew

2008-05-15 23:38
joda

jag tänkte mer på det jag citerade i börjanb av tråden angående hinduismen.. Sen fastnar man ju i vissa tankar ett tag för att sen kunna se saken i ett annat ljus..

2008-05-16 00:40
visst, men allt har sin gräns.
för varje varv runt kvarnen gräver sig hästen ner allt mer i marken :)
cry me a river!
--> thcrew

2008-05-16 12:53
Jag brukar känna mig som om jag levde i ett påhittat samhälle som Jim Carrey i the Trueman show eller vad den hette. Att alla, inklusive min familj, är skådespelare som vet precis vad de ska säga och hur de ska hantera situationer. Och när jag blir ovän med någon eller en koflikt uppstår, så är det regissörerna som sett till att det blivit så för att kollar hur jag hanterar dessa konflikter. Och när jag är naken, har sex, kliar pungen så kollar tusentals tittare :O
Careface..

2008-05-17 19:46
Spree P18

så känner nästan alla lite då och då.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 10:39
Snara F19
I feel you dawg.

Väldigt roligt samtalsämne det här, det är typiska tankar jag kan få när jag käkar psykadelika. Men som med allt annat, think outside the box.

2008-05-20 11:08
Har ni tänkt på att den här tråden kanske är skapad för att mörklägga? - För att man är något på spåret? Så att man ska sluta tänka på det.

Haha, sorry. Låt inte paranoian äta upp er nu :)
Man kan ju bara anta vad som antagas kan.
Tillslut blir alla dessa tankar irrelevanta.

Fred ut!/trim
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-20 11:58
Lexicon P20

Shit! Känner igen det dära så starkt!
Man tänker att allt är vitt. Samt att det finns lite konturer av föremål.
Jag känner att om jag skulle ta i det, eller smaka på det. Skulle det vara strävt.
Lite som sandsten!

Sen kan jag få upp raka motsattsen! Då är allt i extremt överflöd, ser inte vad
det är överflöd av. Men det är mycket, och känns lite äckligt.

Kände bara att jag ville få det ur mig.
Love Music And Dance

2008-06-12 12:15
någon som har sett he truman show? eller vad den here.. dem med kimcarey.. så har jag känt mig ibland
(\_/)<br> (O.o) <br> (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination

2008-06-12 12:16
Trim shiiit du har rätt..
(\_/)<br> (O.o) <br> (> <) This is Bunny. Copy Bunny to your signature to help him on his way to world domination