I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Om du fick börja om ditt liv!

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-02-05 01:05

Hade fan flytta till ett annan land så fort jag hade kunnat, pundat och supit i normala mängder....Fan hade nog läst och blivit smart istället....Hade tänkt mer på insidan än utsidan av mig själv...Kanske lekt med en boll...Men jag tror inte det...
Fan jag tänker nog det här varje dag..."vad skulle jag gjort...?"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-06 17:00
skulle ha satsat på sporten...fotboll, innebandy eller basket

2009-02-12 10:00
Jag hade låtit bli droger och gått i skolan istället, läst något som gav en utbildning... fast då hade jag ju inte haft det liv jag har just nu i och för sig, det blev nog bra som det blev ändå.

2009-02-12 10:09
tagit mindre droger, och lyssnat mer på lärarna i skolan och guppat runt i deras hav av visdom.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-14 21:39
Jag hade nog lyssnat mer på min mamma, ifall jag hade jag gjort det hade jag nog sluppit växa upp på alla insutioner i landet. Skött skolan, lagt ner kontakten totalt med min far eftersom det är mycket pga jag fick sitta överallt. hmm listan kan bli lång.
Vad är det man säger mammor har alltid rätt. Men ändå har ett bra liv just nu med bra jobb, så varför ska man ångra sig? Jag har haft jääävligt kul iallfall!

2009-02-15 19:29
Jag hade inte förändrat någonting i mitt liv, för då hade jag inte varit den personen jag är idag!
Men om jag hade ändrat på någonting, så hade jag nog lagt lite mer tid på skolan!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2009-02-16 00:03
Sager som Viic, hade inte andrat nagot i mitt liv. Vissa saker ar helt enkelt meningen att det ska handa. Daremot hade jag njutit och tagit till vara pa vissa saker mer.
At the gates of Eternity...

2009-02-26 21:18
Fjäskat för lärarna, skaffat bra betyg, börjat träna kampsport när jag var 3 år och lärt mig nitat alla killar som tryckte ner en.
Läst böcker om hur man klämmer åt folk och hämnas utan att åka dit tills jag blev skitduktig på det. Valt bättre vänner. Begått fler brott innan jag var straffmyndig mm

2009-03-08 23:36
Om man nu fick chansen, skulle man vara medveten om allt man gjort fel?
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2009-03-09 11:40
Det får man väl anta, annars är det ju inte riktigt att börja om sitt liv.

Jag hade försökt att hålla mig så nära mitt nuvarande liv som möjligt, fast satsat pengar på osannolika situationer (2001 kommer det åka in flygplan i höghus! Ska vi slå vad?) och hoppas på att jag inte påverkat världen tillräckligt mycket för att saker ska ändras. Samt att det inte finns något som heter slump. Fan, det håller nog inte. :(
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Rappare

2009-03-09 12:13
Hur mycket hade man egentligen kunnat påverka världen genom att göra vissa saker? Förrutom att man antagligen påverkar sina närmaste...

2009-03-09 12:51
butterfly effect och det där...
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.
Rappare

2009-03-09 13:22
Precis. Det ändras nog en hel del iaf. Jag menar, jag har ju folk som gillar min musik, de kanske hade gillat någon annan musik om jag inte hade gjort musik xD

2009-08-21 00:39
ja hade undvikit att torskat så ja sluppit pissa så ja kunnat sippa ännu mer typ annars är ja rätt nöjd
hahaha

2009-08-30 02:06
för mycket för att berätta.
Zittla - The Fatal

2009-08-30 18:38
Jag skulle levt det som jag har gjort ;)
Hej, Träffat Jacob?

2009-09-02 16:24
Jag skulle va ett underbarn då. Eftersom jag redan kan prata gå och sånt som barn måste lräa sig. allt kommer gå fortare för mig och jag skulle leva ett mycket mer bekvämt liv.

2009-09-04 12:11
lyssnat otroligt mkt mindre på folk å satsat hårdare på saker som i efterhand visade sig löna sig.
gjort mer saker. rest mer... spec inom sverige ist för att förakata alla andra städer.

2009-09-07 07:45
Jag skulle ha droppat ut ur en annan pussy.

2009-09-07 14:25
satsat pengar på osannolika situationer (2001 kommer det åka in flygplan i höghus! Ska vi slå vad?) och hoppas på att jag inte påverkat världen tillräckligt mycket för att saker ska ändras.

Du skulle garanterat hamnat i fångläger för att du verkade vara den ende som kände till att flygplanen var på väg. Det skulle nog förändra iallafall ditt liv!

Jag skulle ha tränat mer och ätit mindre skit. Hade vart kul att va i så här bra form när jag var 20, istället för att vänta tills jag är 30. Fast å andra sidan hade jag säkert fått AIDS av nån bimbo om jag inte varit fet och ful på den tiden, så det kanske är lika bra att jag väntade med träningn.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Graffare

2009-09-08 12:37
Tagit skolan mera seriöst o skött mig! :) Nu går jag media o hoppas på att det ska gå bra, ska nog förmodlingen plugga vidare senare i livet "så man blir någonting". ;)
Jag är miljöaktivist, tycker det gröna är gott. Om det går att röka förstås.

2009-09-08 19:04
jag skulle aldrig ha skurit mig. sen kanske jag skulle ha tagit det lugnare i skolan och inte hetsat upp mig till varje prov och sådär. fast då kanske jag inte skulle ha kommit in på min utbildning å andra sidan så jag vet inte. första är jag dock helt säker på. finns inga fördelar med att göra något så dumt som att skada sig själv.
Zittla - The Fatal

2009-10-30 01:08
varför skulle man vilja ändra? Jag ångrade många dumma saker jag hade gjort vääldigt mycket. sen när jag träffade min flickvän jag har nu så sa hon några kloka ord i stil med vad rachel sa i början.

Om jag skulle låtit bli att misshandla en kille som högg mig en gång, då kanske han skulle kunna hugga mig igen och den gången döda mig. Om jag skulle låtit bli att äta massa äcklig mat hur skulle jag då kunna lära mig att uppskatta den goda maten?
Om jag inte skulla kallat mitt ex för jävla slampa för att hon sårade mig o va otrogen så skulle jag kanske fortfarande vara tsm me henne o bli sårad flera gånger istället för att gå vidare i livet o träffa den tjej jag har idag.

Man säger att alla människor gör sina misstag o det är bara mänskilgt för ingen människa är perfekt, men om ALLA människor gör misstag, då är det väl inga misstag? eller? alla har ju gjort dom och det är väl en sak av livets gång.

Utan misstag kan man inte lära sig att göra annorlunda och bättre ifrån sig i nästa liknande situation.

Kolla på filmen "the butterfly effect" om du vill veta vad det kan leda till att ändra på det man har gjort.
Rappare

2009-10-30 01:27
Kolla på filmen "the butterfly effect" om du vill veta vad det kan leda till att ändra på det man har gjort.
Vad menar du med det där? Ska vi låta bli att ändra på saker som hänt i vårt förflutna nu?

Att ångra saker man har gjort är bara bra, det får en att inte göra om misstagen. Hur det än slutar så är det bättre att göra något som man inte ångrar.

2009-10-30 02:00
klart som fan att man ska låta bli att ändra små händelser som hände i ens förflutna, för små saker kan ge stora konsekvenser. kolla på den filmen så förstår du vad jag menar :P
Rappare

2009-10-30 02:17
Du är medveten om att det inte går att ändra på händelser som skett i ens förflutna, va?

Jag har sett filmen, och även fast jag inte tycker att det är en värdelös film så har den verkligen ingenting med det här att göra. Det är en film. En film som bygger på fiktiva händelser.

2009-10-30 02:25
Asså shit hela tråden handlar ju om att man skulle få en chans att börja om sitt liv o då börja folk snacka om att de ger konsekvenser o grejer:P ja fattar väl också att det inte går att ändra på händelser i det förflutna -.- även fast filmen kanske är hårddragen så tycker jag ändå att det är en bra film där man fattar att även om man har möjligheten att ändra så kan det ge grova konsekvenser :P
Rappare

2009-10-30 12:11
Självklart ger det konsekvenser, annars hade det ju inte varit någon mening att ändrar något.

2009-10-30 13:26
hahaha du är en riktig hårding på att tänka du ;)

Du är medveten om att det inte går att ändra på händelser som skett i ens förflutna, va?

Självklart ger det konsekvenser, annars hade det ju inte varit någon mening att ändrar något.

Jag fattar väl också att det inte går att ändra, men OM det skulle gå så är det dumt att göra det för förmodligen så kan en liten liten ändring ge STORA konsekvenser, jag skulle personligen inte våga ta risken.

Rappare

2009-10-30 13:30
OM det nu skulle gå att ändra, hur vet du att ändringen som du gör inte räddar ditt liv då? Tänk om du kommer dö om några dagar, men ändringen fixar så att du lever och blir gammal och grå. Du kan ju inte bara anta att du just nu lever det ultimata livet.

2009-11-02 00:26
det gör jag inte heller. jag sa att JAG PERSONLIGEN inte skulle våga ta risken.
Rappare

2009-11-02 00:38
Men herrejöstanes, det är ju lika stor chans att du råkar ut för något tragiskt om du lever kvar nu som om du inte gör det.

2009-11-02 14:12
vore surt att få chansen att leva om sitt liv bara för att få ett ännu jävligare till slut. FML moment utan dess like.
cry me a river!
--> thcrew

2010-05-14 21:35
Jag har tänkt på detta flera gånger, om jag fick börja om mitt liv osv men kommit fram till att Nej, fan det vill jag inte.
Jag har gjort jäkligt mycket misstag, pundat bort ca 4år av mitt liv & missat massa pga det, blivit utsatt för övergrepp & skit men trots det så är jag den jag är idag "tack" vare det. Jag har lärt mig mycket av mina tidigare erfarenheter och det tackar jag för.
"Take chances and never have regrets"
Producent

2010-05-14 21:53
Skulle ha valt ett annat gymnasie program, skulle inte ha börjat jobba i skivaffär, skulle inte ha jobbat på Urban Outfitters, skulle inte ha blivit ihop med mitt x, skulle gjort mer musik, skulle ha fortsatt att spela instrument, skulle inte ha slutat teckna, skulle ha rest mer... så mycket. Det är lätt att vara efterbliven.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2010-05-17 06:55
Ojojoj. Jag hade antagligen spenderat all min tid med att antingen plugga eller knarka. Hade träffat min flickvän långt mycket tidigare så att jag slapp de mest sketna åren i mitt liv. Visst har de gjort mig till den jag är. Men den jag är vill jag ju verkligen inte vara.

Upptäckt LSD tidigare. Har gjort mycket positiva ändringar i mitt liv sen jag syrat.

Tagit mer tid till musiken, och börjat i tidigare ålder. Helst hade jag börjat kicka skit i livmodern.

Känt efter mycket mer. På hur det känns att överhuvudtaget leva. Folk gör det alldeles för lite enligt mig.

Och framför allt, inte tagit saker så jävla allvarligt. Vafan, det är ju bara livet, det tar slut tids nog ändå, ingen anledning att gå och hetsa upp sig över saker som ändå bara varar en sketen livstid.
Ja jilar tjåka katter!
Groupie

2010-05-17 14:40
Jag hade nog varit lite mera ambitiös..
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent

2010-05-21 16:15
Skött skolan bättre och hållit mig ifrån alla droger..
One Day.

2010-05-22 15:40
Utövat fler sporter då jag var 8-år , jag var som mest intresserad av sådant under tonåren. Skaffat mig en flickvän under grundskolan så att jag kunde öva mig på att prata med tjejer. Läst lite mer.

2010-05-28 11:44
skulle röka mer brass

2010-07-02 21:46
Pooow... Jag hade skippat ciggen. Uppskattat Familjen mer. Inte druckit så mycket, hållit käften lite oftare och satsat på att acceptera mina brister!:)

2010-07-06 14:58

Jag skulle nog äta mer yoggi kokosnöt limited edition sommaren 2008 (eller var det 2009). Bortsett från det är jag nöjd.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2010-07-23 15:10
jag hade nog inte gjort någonting annorlunda. så små saker som att vara irriterad och uttråkad en dag och börja tjafsa med någon okänd på nätet kan leda till att hela ens vänkrets byts ut och att man hittar en perfekt partner. (true story)
jag hade nog inte ens undvikit cigg även om det med stor sannolikhet är de som gett mig min MS och mina livslånga plågor. utan insjuknandet hade jag nog inte varit så lugn och lycklig som jag är idag. jag är för nöjd med mitt liv för att vilja att minsta lilla sak ska ändras. inte ens förnedrande erfarenheter. allt jag gått igenom har varit värt det för att jag ska finna mig själv där jag är idag.

2010-12-02 22:22
Jag tror alla här har skrivit om skolan, droger. Är vi alla stökiga? Varför dras alla misslyckade. Nu menar jag inte att vi är misslyckade men vi lite speciella till just musiken. Nästan alla jag vet som sysslar med hiphop har haft en skitig uppväxt eller drogat/drogar? The is a connection, och säg inte emot för alla sitter ju i detta forum!
I choose my own destiny, hiphop way to heaven!
Groupie

2010-12-09 18:11
Jag skulle inte ändra något, I'm awesome!
(,_____(ò_Ó)____,) this big
Redaktionen

2010-12-15 17:42
I högstadiet träffade jag min första kärlek. Hon är som säkert alla andras första fortfarande den rakt igenom finaste manniska jag traffat. Vi var bästa vänner i tre år men hon visste inte vad jag kände, eftersom hon var kär i en annan o jag vågade helt enkelt inte säga som det var. Det var extra svårt för jag var en av dom som hjälpte henne med det då den killen inte var intresserad av henne. detta höll ju saklart inte i längden då jag mådde kasst av att inte bli sedd o vi blev ovänner en dag.
Jag pratade inte med henne under hela gymnasiet eftersom vi hade gått vidare med våra separata liv osv.

men strax innan jag flyttade utomlands förklarade jag varför jag betett mig som jag gjort o hur mkt jag tyckt om henne. Hon blir glad o vi blir vänner. Men hon dör plötsligt innan vi hinner träffas igen.

Hade jag fått ändra nåt så hade jag vart mer uppriktig direkt.. är väl det minsta jag har o säga om den saken.

Hoppas nån kanske kan ta till sig o lära sig av min tragiska lilla historia, så att det inte händer er något liknande..
namaste

2010-12-15 17:47
ptja, du hann iaf berätta det?
Redaktionen

2010-12-15 17:56
Absolut! Något som jag jag kanske borde betonat att jag iaf är väldigt tacksam över, vilket leder lite till sensmoralen i historien.

:)
namaste

2010-12-15 19:22
Jag skulle ha satsat mer i 9an och hoppat in på en annan linje till gymnasiet om jag fick välja något, kanske att jag skulle ta vara på vissa stunder mer än vad jag gjort nu.

En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-01-10 17:00
Skulle tagit hårdare tag i skolan redan från grunden och hade börjat tidigt i någon sport eller dylikt och utvecklat en talang där så man haft en säker sysselsättning.
"Visions of pain, cut like incisions with blades
Spoke to the Devil yesterday, he put some shit in my brain!"