I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad gör man när man inte kan sova längre?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
DJ

2009-01-04 04:40

vad gör man när man inte kan sova längre?

hej hej hallå bullen!

Vad gör man när man inte längre kan sova på dom tiderna man bör sova? har helt å hållet flippat sönder dygnsrytmen, får inte längre någon som helst trötthetskänsla när man borde få det.

kan lätt gå vaken i ca 1½ dygn innan jag ens får en tillstymelse att vara trött, fick ett tips av min kompis att för att få ordning på dygnsrytmen så ska man ställa klockan på samma tid varje dag oavsett när man bör gå upp. resultatet för mig är att jag sover igenom väckarsignalen. prövade även avslappningscds utan resultat.

Har även sökt hjälp hos doktorn som vill att jag ska köra på sömnpiller, tyvärr så känner jag som så att sömnpiller är ungefär som antideppiller. det lindrar besvären men gör än aldrig riktigt "frisk" pga att man aldrig bearbetar grunden till problemet.

försökte få han till att ge mig en remiss till en kbt psykolog vilket jag har hört ska vara effektivt. tyvärr anses inte mina problem vara särskilt högprioriterade så om jag vill ha kbtbehandlingen får jag punga ut med pengarna själv, ca 1000 spänn per gång.

så jag undrar, är det någon som har varit i samma situation som jag? vad gjorde ni?


tack på förhand/ har varit vaken i ca 32 timmar

"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"