I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad gör man när man inte kan sova längre?

Övrigt - Vardagsfilosofi

2009-03-17 10:13
Dra ihop en historia om hur du har social fobi så får du kbt och kanske någon benz på köpet opm du har tur.
yeah so i did what any grown up man would do , i went out like a BETCH!!

2009-03-31 17:19
säger som blaze_we, rulla en fet ca en timme innan du ska lägga dej, sen kommer du sova som en prins :>
 vaddå de chillmode

2009-04-01 17:08
sovit max 10 timmar på 3 dygn. så jävla jobbigt, spelar ingen roll hur trött jag är när jag går o lägger mig, tar ändå 2-4 timmar inann jag somnar :/ ligger en längre tid o bara stirrar i taket än vad jag sover, blir deppig av det alltså. Igår var jag så jävla lack att jag ville strypa mig för då somnar man iaf :P

2009-04-01 17:56
Stirra inte. Stäng ögonen och tänk på något trevligt du ska göra eller har gjort.. Det sämsta man kan göra är att ligga och tänka; "Vafan somnar jag inte för?!"

Såg slutet av ett program på Discovery för ett tag sedan om just sömnproblem. Någon tipsade om att man ska ligga i typ fosterställning och hålla om en tjock mjuk kudde. Det ska både vara psykiskt och fysiskt lugnande..

Mitt problem är inte längre att somna, det är att gå och lägga mig. Slutar alltid med att jag sitter till kl 2-3 även om jag verkligen bestämmer mig för att lägga mig tidigt. Men ikväll ska det bli ändring! :) Den som ser mig online på Whoa efter kl 23 och säger till får en öl.
http://anjaparson.istheshit.net/
Förresten.. Jag hatar MBFIMG's användare på Whoa! HATAR!

2009-09-17 09:50
Jag tycker du borde ta och ge sömn pillren ett försök bara för att få in en dygnsrytm, börja ta varjedag sen efter ett tag går du ner till varannan dag sen fortsätter du så och tillslut så tar du inga fler.

sömnpiller enligt mig tvingar fram en sömn och är det nu så att du går och lägger dig 23.00 och stiger upp 06.00 på morgonen i en månad vore det ju underbart och jag tror verkligen inte att du skulle ha problem med att inte kunna somna då.

klart man sover igenom väckarklockan ifall man är vaken över ett dygn.

du får helt enkelt gå och lägga dig varesig du är trött eller inte! get to bed 23.00 n get up 06.00....
ville bara påpeka att jag var ironisk<br>

2009-09-29 06:43
rutiner rutiner och rutiner är det som hjälper!

2009-10-30 13:37
Jag har svårt att gå och lägga mig tidigt och sedan sova natten ut tills jag vaknar.

Om jag har svårt att sova brukar jag käka lite och sen typ gå o läsa (skit tråkigt men man blir trött). om det itne funkar så blir det lite xbox, oftast sover jag ca 5 timmar / natt. mitt tips är att försöka sno sömn överallt, åker du tunnelbana/buss t jobbet ? sov på tåget eller bussen tills du är framme vid jobbet / skolan, det ger en liten powernap, sov på tåget hem igen, lägg dej o vila en stund framför tvn efter maten.

Det är mitt nya system. sno sömn överallt! kan du inte somna så är det ändå avslappnande att bara sitta och vila en liten stund =)

Prova att skaffa regelbundna träningsider också. allting handlar om rutin. dra en wankish innan du ska slagga kan väl också funka för många :P

2009-10-31 00:08
Man går upp och lagar frukost
http://mutualism.blogg.se/
https://vitsvart.wordpress.com/

2009-11-01 23:28
Det där med att man sover vid olika tillfällen på dagen brukar ju oftast leda till att det blir svårare att sova på kvällen. Så det skulle jag inte rekommendera. Sen om du måste det för att klara av dagen fullt ut och det inte finns något annat sätt är det ju bra, men annars icke.

Jag sover också sjukt dåligt sen jag blev dumpad och för tillfället kan jag endast somna när jag har varit i kontakt med alkohol/droger. Detta beror på min seperation med ex'et och det vet jag om. Det osköna är, i vissa fall - som mig, att även om man vet vad problemet är så betyder det inte att det är något som går att lösa. Att det inte är lätt iallafall. Jag sover ca 3timmar om dygnet, går upp och jobbar, kommer hem och är vaken tills ruset slagit in. Antar att med tiden säger kroppen ifrån och den dagen lär man däcka direkt efter käket och förhoppningsvis så blir det en typ av rutin.

Jag vet att det finns de som verkligen, verkligen inte kan somna och det finns de som ALDRIG sover som har en diagnos från sjukan. Men jag tror att med tiden ger det efter och det bör bli lättare att sova.
Är ingen expert på ämnet, säger bara vad jag tror, delar med mig av mina åsikter angående ämnet!

Är nyfiken, hur har det gått?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-11-03 09:19
Jag lider av samma problem. Men det är stressrelaterat för mig och det vet jag. Nytt jobb, mycket saker som händer i mitt liv just nu. Större delen av dygnet går åt till jobb och jag håller på att balla ur. I know the feelin´ Jag lägger mig utan att vara trött och vet att det är minst 3 timmar tills jag slocknar. OSen så sover jag 1-2 timmar och vaknar, till synes pigg. Men sen så kan man knappt koncentrera sig. Det blir allt svårare och svårare att hålla gnistan uppe. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det här problemet så att ge dig några konkreta tips blir svårt. Lycka till iaf!

2009-11-07 01:18