I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Behandlingshem, Vad tycker du ?

Övrigt - Vardagsfilosofi

   

2009-02-04 19:55

Behandlingshem, Vad tycker du ?

Har själv suttit på antal ställen under 6 års tid, tycker du det är ett bra sätt att sätta en grupp ungdomar varav alla har problem av alla dess slag under ett och samma tak, tror du på iden att ungdomarna i frågan på dessa ställen ska komma till rätta med sig själva och börja ta del av ''behandlingen''. för behandlingen handlar till största del om att ungdomen i fråga ska bli så pass ''mogen'' att dom kan tänka om och börja tänka i deras banor.

Jag säger att om dom har problem med att passa in i samhället så gör det verkligen inte saken bättre att sätta dom på ett ställe med allt från 4 till 12 andra ungdomar med problem söker du dig till en annorlunda del av samhället så är det inte mycket svårare där än i ''friheten'', ( för man hittar på en massa skojj där med)

av min egen erfarenhet så lyder mina siffror att 1 av 10 ungdomar klarar detta på rätt sätt och blir utskriven som en ''bättre'' persson och verkligen har lärt sig något,


6 av 10 ger bara med sig efter ett tag orkar inte tjafsa bråka och vill inte vara kvar längre, dom har dock inte lärt sig något eller lättare sagt dom skiter fullständigt i allt som perssonalen har tryckt i dom, dom har bara lärt sig spelets regler och spelar efter dom tills dom blir utskrivna.


3 av 10 ''slår'' sig ut därifrån och forslas vidare till hårdare anstalter osv.


Snabb skrivet men jag hoppas ni förstår vad jag försöker få fram och att ni delar med er av era åsikter kring detta och inte klankar ner på mina, alla har rätt till att tycka vad dom vill. !

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.