Javisst. Klart bättre att inte veta vad orden man använder betyder... 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
hehe jag visste vad pseudo betyder. men det har också blivit smutskastat och felanvänt, precis som ordet konspiration...... laddat till negativ association i det kollektiva undermedvetna... igen du tillskriver mig egenskaper som inte stämmer utifrån dina egna fördomar om mig=P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Pseudo har aldrig varit ett så värst positivt ord, så än en gång har du fel. Pseudo betyder helt enkelt "falsk" eller "att låtsas", så jag rekommenderar en etymologikurs eller tre :) Prefixet du nog vill använda är "proto-" som används för att beteckna någonting som är förstadiet till något. 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
jag tror inte på kurser så mkt, kunskap kan man få på annat håll också.. jag har inte fel, jag har bara en annan åsikt som du.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej du har fel.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
och även om jag har fel så gör det inget för mig jag har hört det ordet användas i positivare ljus. eller så minns jag bara fel. oppps liksom. det gör inget för sammanhanget.... fortfarande. "i forskning som inte accepteras av den stora vetenskapen" lr vad ska man kalla det, du store ordmästare? =) poängen var att det finns forskare som kallar det chrystal children.... så... jag vet folk som träffat såna barn som pratar med väsen interdimentionellt. jag tror inte dem är galna, om dem har samma upplevelse på olika platser i världen. det r inte bara röster liksom.... men men.. så tror jag iaf
Det är du, sebastian dawkins och lasse berghagens dotter. Lycka till med ditt sökande.
Vetenskaplig forskning som inte är allmänt accepterad kan kallas protovetenskap. D.v.s. står den pall för en peer review och reproducerbara experiment så kan den mycket väl få bort prefixet "proto". Ovetenskaplig "forskning" som inte är allmänt accepterad kan kallas pseudovetenskap (gäller även för ovetenskaplig "forskning" som är allmänt accepterad). Vilka är dessa chrystal children-"forskare" och vad är deras meriter? Det är helt okej att ha en annan åsikt så länge du kan redogöra på ett vettigt sätt varför du har den. Det är dock inte okej att hävda att en åsikt är samma sak som fakta. Du kan ha åsikten att alla som itne håller med dig är "haters", men om din enda motivering är att de inte håller med dig så är det en både ogrundad och barnslig åsikt. Om du däremot kan visa att de som inte håller med dig faktiskt gör det för att de ogillar dig så blir det ett faktum. 10-4, over...
se där kunskap utan någon kurs=) tack så många. men då är det ingen fakta, enligt dig och många andra då. o jag vet inte vilka de forskare är och vilka deras meriter är. varför måste man ogilla mig för det? o jag bryr mig inte om de vetenskapliga ramarna som sagt, då dem här ämnena vi pratar om egentligen ligger helt utanför vetenskap, right? hur ska man vetenskapligt bevisa tex de är en hemlig sekt eller något som ligger i det spirituella planet? det blir ju lite svårt faktiskt.. tex
* "varför måste man ogilla mig för det? " - Vem ogillar dig för det? (jag har inte läst tråden så noga, så jag vet faktiskt inte om några sagt att de ogillar dig) * "då dem här ämnena vi pratar om egentligen ligger helt utanför vetenskap, right? " - Om de ligger "helt utanför vetenskap" - varför försöker du då påstå att de går att iaktta? Kan du göra en observation kan du göra en vetenskaplig analys av det observerade. 10-4, over...
jag har ju iakttagit det annars kunde jag inte skriva om det här... det är själva deras situation och svårighet som blir "intressant" egentligen, tycker jag... hur kan så många på olika platser ha så liknande upplevelser? och många vågar kanske inte berätta om det, de kanske läser av på sin omgivning att det inte är normalt osv. som en jag känner jobbade på ett ställe, där var det en som var diagnostiserad med adhd, men kanske han fick nån förtroende för min kompis för han sade att han pratar med andra på ett ställe som han kan se med sina ögon i nacken.. typ. men han sa säg inte till någon... hur ska man vetenskapligt iaktta det? kan det inte vara till hjälp att uppsöka tex människor som arbetar på olika spirituella plan eller andra alternativa metoder? läste visst fel om ogillar, jag är visst lite trött, men det känns som jag måste hela tiden försvara mig för oväsentliga saker. men det är väl en del av min egen ignorans. alla har vi brister=)
* "jag har ju iakttagit det " - I så fall bör du kunna göra en vetenskaplig analys av det. * "annars kunde jag inte skriva om det här... " - Att du kan skriva om någonting innebär inte att du personligen måste ha upplevt det eller ens att det finns. Jag kan skriva om Den Osynliga Rosa Enhörningen utan att den finns och påstå att den är rosa trots att den är osynlig. * "hur kan så många på olika platser ha så liknande upplevelser? " - Liknande sjukdomsbild? * "en som var diagnostiserad med adhd, men kanske han fick nån förtroende för min kompis för han sade att han pratar med andra på ett ställe som han kan se med sina ögon i nacken.. typ. men han sa säg inte till någon... hur ska man vetenskapligt iaktta det? " - Fråga ADHD-snubben var "stället" finns nånstans och (förutsatt att det är på jorden) skicka dit nån som kan observera kommunikationen från den sidan. En undersökning för att ta reda på om killen är schizofren skulle nog inte vara helt fel heller... * "kan det inte vara till hjälp att uppsöka tex människor som arbetar på olika spirituella plan eller andra alternativa metoder? " - Jovisst! Bevisa först bara den lilla detaljen att de faktiskt vet vad de pysslar med. * "det känns som jag måste hela tiden försvara mig för oväsentliga saker. " - Kanske för att du utgår från att det du påstår är sanning (utan att backa upp det) i kombination med att du tar ifrågasättande som liktydigt med personangrepp. * "alla har vi brister=) " - Det bästa man kan göra med sina brister är att identifiera dem och (försöka) åtgärda dem - brister i kunskap åtgärdas genom att fråga istället för att bara anta ;) 10-4, over...
okej....
kan du snälla sluta fyllfinne. Det är en sak att du tror på det, måste du försöka övertyga andra? Du är som Jehovas Vittnen.
du har stavat fel på pretentiös
Har just upptäckt att jag läser "The Blueprint for the New World Order". Gör det mig till Illuminati?
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
hahahah wäääääääh, du vet du behöver inte gå in i den här tråden, som handlar om illuminati osv osv =)
vad är det för en slags bok?=)
alltså, typ "fakta" eller sån där roman?
Ayn Rand em blueprint för the new order håhå. Ett allvarligt problem med new world order/illuminati kritiken tycker jag verkar vara att det är ingen som riktigt vet vad de vill, vad är deras motivation, varför de gör som de gör. Är dom goda, men aningens odemokratiska intellektuella? Är de antireligösa liberaler? Är de profithungriga kapitaliser. Är de satansdyrkande barnätare, och isåfall varför?
Det här är nog föresten den absolut enfaldigaste, vidskepligaste och vansinnigaste texten jag har läst på flera år:
Länk till http://www.illuminati-news.com/moriah.htm Den påminner ganska mycket om texter skrivna av schizofrena vi fick läsa i psykologin på gymnasiet. En märklig kombination av extrem paranoia och allvarliga problem med att ha ett rimligt förhållande med verkligheten.
Haha lång jävla text. Får kolla in när jag är klar med den andra
illuminatitråden . Eftersom jag uppenbarligen är illuminati måste jag ju veta vad folket på gatan skriver om mig.
jag är inte direkt någon stor fan av mabande + förenade whoavänstern, men fyllfinne får verkligen alla andra att verka smarta. otroligt hur grundskolan kan misslyckas med vissa. pseudo.... otroligt.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
uppenbarligen så är du det=P hahha ja jag är paranoid, schitzofren och obildad, nån mer som vill beskriva mig, ni som verkar känna mig så bra?=) haha ni visar bara er egen ignorans=)
Ett allvarligt problem med new world order/illuminati kritiken tycker jag verkar vara att det är ingen som riktigt vet vad de vill, vad är deras motivation, varför de gör som de gör. Är dom goda, men aningens odemokratiska intellektuella? Är de antireligösa liberaler? Är de profithungriga kapitaliser. Är de satansdyrkande barnätare, och isåfall varför?så du menar att du kommer in här och skriver massa åsikter utan att ha en aning om?=)
Den påminner ganska mycket om texter skrivna av schizofrena vi fick läsa i psykologin på gymnasiet. En märklig kombination av extrem paranoia och allvarliga problem med att ha ett rimligt förhållande med verkligheten. gymnasiet, var det Freud (the froud) ni läste då? skolan är ju sen också en av systemen att ruta in elevernas tänkande, och skapa normaliteten som gör att den som börjar tänka lite annorlunda blir fingerpekad på av dem andra. se bara inläggen här ovan=P
hehe, skämt åsido, här ett kort klipp om mk ultra, dem tog in tusentals nazist-forskare för att lära sig om deras sköna tekniker från koncentrationslägren.....
fyllfinne ja jag är paranoid, schitzofren och obildad, Nej, bara obildad.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
hahah här hittade jag i fortsatt klickning nåt roligt haha... jag har ingen aning egentligen om själva historien, men det viktiga i sammanhanget blir väldigt tydligt iaf, hur media smutskastar folk som talar sanning...
bobbie fisher, tydligen nån krigssunbbe som blev tagen av asiatisk militär berättar om sin vinkling av historien:
sen har media gjort en version:
dem säger att han säger att man ska "execute jewish (ring?) LEADERS".. alltså inte ALLA judar så som dem i "dokumentären" påstår... alltså inget anti-semitiskt finns där bara att han säger f.t.j i sin ilska..... wow......
sen jämför dem honom med sin far med helt löjliga jämförelser, bara för att framställa honom mer dåligt..... ?
haha tyvärr så har dem tagit bort en annan video ser det ut som, där en snubbe visar hur dem i nyheterna använder sig av NLP för att vilseleda samtalet (en intervju med en man som är kritisk till 911 historien) så att den intervjuade hela tiden måste försvara sig mot idiotiska orelevanta frågor så att han inte ska hinna ta upp det han vill. dem framställer honom alltså som en idiot bara av den anledningen att tittaren ska få samma känsla av honom....
eller hittade på ett annan ställe..
och ha överseende. som sagt, luckor kan ibland fyllas ut med egen överanalys=)
Frågan jag ställde var alltså varför alla har fått för sig att det är en ondskefull världskonspiration när de flesta också verkar vara överens om att dessa "hemliga" klubbar startades av liberaler som ville vara fria från tex kristna dogman. Att så är fallet förklarar också varför de främsta "motståndarna" mot "illuminatin" innan förvirrade vänsterkids på internet gav sig in i leken var den fundamentalt kristna högern i usa. Det är svårt att ha överseende. Låt mig citera en text från den där illuminatisnubbens text jag länkande: "Most of us agree that something is very wrong with this world. Civil wars, diseases, famine, ethnic cleansing, religious wars, different violations of human rights ... the list is long and it just goes on. Are all those bad conditions totally separated from each other, or do they have a common source?" Att tro att det finns en enda förklaring till all världens lidande och problem, och att det skulle vara en ondskefull hemlig organisation är inget annat än vansinnig paranoia. Och tänk på det här; visst kan det vara så att det är människor som försöker lura oss och manipulera oss. Jag kan ha helt fel. Men det kan du också. Jag bör fundera på om det historieböcker och lärare, den västerländska kanon lär mig är sant. Du bör fundera på om det du läser på internet och ser i märkliga klipp är sant. Blir jag manipulerad av media? Blir du manipulerad av fundamentala kristna? Det finns dessutom en respekterad del av modern samhällsfilosofi som ägnar sig åt kritik av samhälleliga institutioner, strukturer och makt. Varför inte välja att studera dom istället för videos på "esoteric tube"? För att du inte orkar? Läs lite Focault och återkom.
Bobby Fischer är föresten en av världens mest kända schackspelare.
NLP :facepalm: :- (
cry me a river! --> thcrew
Jag förstår inte varför jag jämt ser personer som inte är intresserade av ämnet jämt ska husera och basunera vad som minsann är rätt och fel här i världen och vad andra skall ha för uppfattning. Om nu ett gäng på Whoa tror på illuminati, so what? Vad rör det dig? Låt dem tro. Det känns som några lever i ett sorts denial ala freud.
Mörten: eftersom fyllefinne uppenbarligen pluggar till lärare tycker jag det känns tryggt att inte riskera att mina barn hamnar hos någon dåre som inte förstått hur vanlig akademisk kritik fungerar.
Mörten - Vet inte skulle kunna skita i dom här trådarna. Men dom irriterar mig, och som jag sagt innan så är den här typen av ignorans inte bara skojig utan även ganska farlig. Fråga zigenarna och judarna.
och än en gång tillskrivs jag en egenskap på ignorans och förutfattade meningar=)
hehe. om du ser på världen så är muslimer dem "nya" judarna och zigenarna..... ignorans minst sagt... och det är samma namn som sponsrar till det hela bakom kulisserna..... ignorans, minst sagt
Jo fast nazi-argumentet känns rätt slitet eller ens ovidkommande för debatten? Så fort någon parvel utmanar den normerande uppfattningen tar det hus i helvete hos vissa verkar det som.
fyllfinne var god svara på mitt långa inlägg först, det innehöll flera poänger jag gärna ser att du uppmärksammar och som jag skulle vilja diskutera med dig.Mörten - jag menar iofs att det finns klara spår av antisemitism i illuminatiideerna, fast det var inte det jag syftade till. Utan att den här typen av "folkliga" konspirationsideer genom tiderna ständigt använts för att bygga upp konflikter mellan folkslag och rättfärdiga övergrepp, på tex judar och zigenare. Vi behöver inte titta på nazityskland om vi inte vill, låt mig citera lite friskt: "År 1348, på grund av paniken och hysterien skapad av Digerdöden, blev judarna ofta anklagade för att bära skulden till pesten. Judar attackerades och mördades i Chillon, Basle, Stuttgart, Ulm, Speer och Dreseden. 1349 utplånades de judiska församlingarna i Mainz och Köln, samma år mördade katoliker 2 000 judar i Strasburg. Ett par år senare hade sammanlagt 60 större och 150 mindre judiska samfälldheter tillintetgjorts." Fast tror man på illuminati så var det väl säkert så att det faktiskt var judarna/illuminati som startade digerdöden. Eftersom dom tycker sånt är så jäkla bra.
Ok så om man ens studerar illuminati är man anti-semit?
Moderator
2010-01-05 14:24
Mörten Från topicen:
vad tror ni? Motivera gärna vad ni tror! Det är väl typ därför folk skriver att illuminati är bullshit här i tråden.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Beror väl på vad du menar med studerar. Jag menar alltså att i ideerna om illuminati finns en illa dold antisemtisk sida. Om man väljer att tro att det är judiska familjer som ligger bakom en världsomspännande och ond konspiration så bör man fundera över var såna ideer har uppkommit, om det inte finns liknande exempel på det tidigare i historien, och om vissa av de som vill att du ska tro på såna ideer inte möjligtvis har någon dold agenda.
Ja om man skulle studera illuminati akademiskt så gör det väl inte till någon anti-semit, dvs man kan tro på en viss grej men vad man drar för attribut/(ställningstaganden) till den är ju en annan sak. Dessutom, den bilden du har om illuminati, är det den enda?
Nej förstås inte. Jag skulle gärna läsa en avhandling om illuminatiideerna, ingen som har gjort en sån?
fyllfinne * "luckor kan ibland fyllas ut med egen överanalys " - Japp och det är ju just överanalysen som är problemet. En analys kan ge en korrekt slutsats. En överanalys går förbi den korrekta slutsatsen och slutar i en parodi på den.tngsten - Tack för att du inte klumpar ihop mig med den "förenade whoavänstern" - känns tryggt :)Mörten * "Jag förstår inte varför jag jämt ser personer som inte är intresserade av ämnet jämt ska husera och basunera vad som minsann är rätt och fel här i världen och vad andra skall ha för uppfattning. Om nu ett gäng på Whoa tror på illuminati, so what? Vad rör det dig? Låt dem tro. Det känns som några lever i ett sorts denial ala freud. " - Varför ska de fritt missionera om sina villfarelser utan att behöva ifrågasättas? Kul att du tar upp förnekelse när de Illuminati-troende rakt av förnekar allt som kan kallas bevis eller logik :) 10-4, over...
Mabande: Jo fast i debatten ser jag ofta mer känsloargument från den andra sidan, i stil med. "Åh din jävla tefatsmunk har du nu kollat på youtube klipp igen, det är bara ren dynga" Men och andra sidan jag klandrar dem inte för vem vet egentligen vad illuminati står för, eller vad den korrekta agendan är (var?) :)
Hahaha tefatsmunk. Episkt ord! Måste in i SAOL!