Inte bränner vi amerikanska flaggor för att en organisation där kör på "sweden is gay" och allt vad det heter och ber oss att brinna i helvetet Men 1, 3 miljarder muslimer har tuttat på stars and stripes och dannebrogen minst en gång, eller hur?
Spoiler is this guy for real??
Master of Irony
Jag vågar påstå att det har hänt att muslimer bränt flaggor av alla möjliga sorter, det är dock inte poängen. Poängen är att man inte kan hetsa upp sig så förbannat såfort folk gör något man själv inte gillar, liksom folk sitter där "Jag älskar min profet, hans smärta är min smärta". Det är löjligt. Jag kan måla muhammedbilder hur jävla mycket jag vill för jag är inte muslim och har inga som helst krav eller anledningar till att inte måla muhammedbilder, på PRECIS samma sätt som jag kan rita en bild på gud eller jesus eller en enhörning.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
App
Jag vågar påstå att det har hänt att muslimer bränt flaggor av alla möjliga sorter, det är dock inte poängen. Och du verkade missa Documents poäng helt. Han förnekade inte att muslimer bränt flaggor, han påpekade bara att det antal som gjorde det, om man ser till muslimernas antal i världen i stort, är så pass litet att en generalisering är löjlig. Om nynazister reagerar på mordet på Daniel Wretström genom att organisera en årlig marsch, kan man då säga att "svenskarna reagerade på Daniels mord i med en årlig marsch i Salem"? Eller är nyansering ett bättre alternativ kanske?
Och sen reverterar du till att upprepa samma skitsnack som jag redan bemött. För att ta det igen: om muslimernas probem verkligen handlade om att man vill påtvinga andra islamiska regler, hur kommer det sig att vi inte protesterar när icke-muslimer världen över äter gris? För det är också förbjudet enligt islamisk lag. Om det verkligen vore sant att vi har bestämt oss för att alla måste följa vår lag, hur kommer det sig att alkohol, grisätande och annat som är förbjudet för muslimer, är tillåtet för icke-muslimer
även inom en islamisk stat ? Även inom en islamisk stat, där islamisk lag råder, så får icke-muslimer ha sina egna lagar därför att dom inte förväntas följa islam.
Alltså ibland blir man chockad över människors dumhet. Tänk efter lite grann. Tänk dig hur det skulle vara under Ramadan här i Sverige. Alla muslimer skulle gå runt och hindra människor från att äta mat dagtid. Tänk dig kaoset. Tänk efter lite grann för fan.
Brazzo, det är precis så det ska vara också, vad är då det stora problemet med muhammedbilderna? Det är ju precis samma sak som allt det andra som uppenbarligen tolereras. Såfort man blandar in just MUHAMMED så är det ett jävla ramaskri, när sanningen är att det är precis lika okej att skämta om muhammed som det är att skämta om allt annat i världen, jag förstår inte ens vad det är att ta illa upp över.
App Jag har redan förklarat tidigare i tråden vad problemet med Muhammedbilderna var. Gå tillbaka och läs.
Det är ganska skrämmande hur så unga människor kan sitta o låta som äldre främlingsfientliga kommunpolitiker ... Snackar om muslimer som att de var en ociviliserad semitisk grupp... det är mindre än 50 % av världens muslimer som bor i mellanöstern...har ni inga muslimska polare som kan bena ut lite begrepp och företeelser inom den muslimska världen? svenskar bränner även dom flaggor, demonstrerar med våld och hotar ambassader... väl sen att det är lättare att ta till våld på vissa ställen än andra är mer beteendevetenskap och psykologi ofta i relation till ekonomisk status än en fråga om religion
~ http://www.dubcnn.se ~
~
[email protected] ~ Tipsa oss om nyheter
~
[email protected] ~ Tipsa oss om spelningar & klubb
En sak som jag kom att tänka på (som inte har med topicen att göra alls egentligen)...Det är en genuin undran inte något annat, hoppas att någon muslim som tittar in i tråden kan förklara detta fenomen :). Varför är det så otroligt många muslimer som dricker sprit men absolut inte kan tänka sig att äta gris för att det är haram?
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Tråkigt att folk buntar ihop alla muslimer i världen i ett fack. När något händer så snackar man plötsligt om 1 miljard människor som en homogen grupp som alla delar samma värderingar.. Det finns onda, sjuka och terroristiska människor som råkar vara muslimer. Precis som det finns sådana som är kristna, eller judar eller ja vad fan som helst. En extremist som var jude mördade för inte länge sedan en israelisk premiärminister..
"Varför är det så otroligt många muslimer som dricker sprit men absolut inte kan tänka sig att äta gris för att det är haram? " För att människor inte är perfekta, alla har sina laster?
App Såfort man blandar in just MUHAMMED så är det ett jävla ramaskri, när sanningen är att det är precis lika okej att skämta om muhammed som det är att skämta om allt annat i världen, jag förstår inte ens vad det är att ta illa upp över Det finns inget att ta illa vid sig av!! Läs följande rader mycket noggrant, då jag tänker klargöra för dig vari problemet ligger med muhammedkarikatyrerna och/eller vilken form av riktad provokation som helst.
Om vi, för att ta ett exempel använder oss av just Lars Vilks, kan vi till en början konstatera följande utan att hamna i en diskussion om värderingen av faktum: 1. Karln var så gott som helt okänd, en hobbykonstnär om man så vill, innan den sk rondellhunden. 2. Rondellhunden, som passande nog uppkom i kölvattnet av muhammedkarikatyrerna som trycktes i jyllandsposten(?), föranledde en oproportionerligt stor uppmärksamhet. 3. Vilks börjar motta hot från fundamentalister och blir/görs till martyr och försvarare av den heliga tryck- och yttrandefriheten (sen att FRA och Ipred-lagen uppkommer i samband med detta hör inte till saken, men förtjänar en parentes till paradoxens).
Nu börjar det bli intressant och HÄR ligger tyngdpunkten, HÄR ÄR PROBLEMET!
Lars Vilks är en okänd nobody, droppar en bild på Muhammed föreställande en hund och blir världskänd över en dag. Den rådande stämningen gentemot muslimer i västvärlden är ytterst tacksam då motivet för hans agerande gärna hellre ses som storsint, rakryggat försvarande av de grundläggande mänskliga rättigheterna än för vad jag menar att det är; ett populistiskt, billigt och jävligt smart knep för att ta närmsta vägen upp till rampljuset. Det tragiska no 1. är att hela förfarandet är så "in your face:at" att någon hela tiden måste skrika att kungen är naken och saknar kläder för att folk ska fatta. Det tragiska no 2. är att
App som förmodligen skiter i allt vad religioner och etniska skillnader heter i vanliga fall, får denna martyrbilden inplanterad i medvetandet och börjar härleda allt ont som är förknippat med situationen till att avse och gälla en och samma kategori människor, dem orelaterbara, du vet dem som ser ut som han som skallar Lars Vilks and so on, and now ladies and gents... Voila, here we have what we in the community usually would describe as a STIGMA! Och DET är poängen min vän.
Grizzly Varför är det så otroligt många muslimer som dricker sprit men absolut inte kan tänka sig att äta gris för att det är haram? Din fråga är enkel och får ett enkelt svar genom en fråga: Varför äter du inte hund? Råttor? Katter? Snälla säg att du förstår vad jag vill säga med frågan, please!
Master of Irony
Document - Det är ju helt oväsentligt då anledningen att jag inte äter t.ex. hund verkligen inte är religiös. Om jag hade varit religiös och min religion hade sagt: "Du får inte äta hund eller gris" och jag hade sagt: "Jag äter inte hund på grund av min religion" samtidigt som jag hade ätit gris då hade det varit samma sak. Snälla säg att du förstår vad jag vill säga, please! :)
Det väsentliga är just det att det INTE är religiösa människor som omfattas, då det skulle innebära att den som ÄR religiös givetvis skulle avstå. De "andra" gör det av gammal vana.
Master of Irony
Jag har många vänner som kallar sig själv muslimer och väljer att avstå gris av den anledningen samtidigt som de dricker alkohol.
Jag har också några sådana muslimska vänner. Sen har jag även många muslimska vänner som inte dricker en enda droppe. Människan är skapad svag och lättåtkomlig för lustar och denna regel är inget som försvinner bara för att man är muslim. Precis likadant med en "vanlig svenne" som kanske vid tillfällen känner att drickandet är för mycket och att det skapar negativa påföljder men ändå sedan väljer att ignorera det av vana, svaghet, grupptryck, depression eller någon annan av de miljoner andra anledningarna. Det gör nödvändigtvis inte valet mer "rätt" att dricka. Ju fler gånger man trampar över gränsen desto enklare blir det att blunda för det morala ansvaret som för varje gång blir svagare. Bara kolla runt och se hur enkelt det är att bli dragen in i det och bagatellisera det i den moderna världen. Man blir typ uppmuntrad att leva så, så varför skulle det vara konstigare för en muslim än en annan människa?
Document, jag bryr mig inte ett jävla dugg om lars viks eller vad han heter heller, jag tycker bara att det är jättetöntigt att ta åt sig över fjantsaker. Det finns bara en grupp människor som jag finner orelaterbara och det är idioter, jag skiter i kristen tro, jag skiter i land och hudfärg. Det finns idioter och det finns människor.
Grizzly Okej, hör här. Jag är muslim, men jag tror inte på gud, right? Jag knullar brudar och super mig full vid löning, men äter aldrig griskött (nu gör jag ju det men låt oss säga att jag inte gör det.). Som sagt, jag kallar mig muslim. Men i en religiös muslims ögon så syndar jag, både då jag super och knullar brudar utanför äktenskapet, alltså är jag inte religiös, men ändå muslim, you see? Alltså, muslim, but still not. Du är kristen, men ändå inte eftersom du inte tror på Gud t ex. Det är det enda jag försöker komma fram till. Sen så uppfattade jag ditt Varför supa som musse- inlägg som ytterligare ett försök av dig att framställa människor med muslimsk bakgrund ur ett dåligt perspektiv. Om så är fallet, varför? App Hate to break it down for ya, men alla människor är idioter, det gäller bara att hitta en god balans mellan att hata helvetet ur, eller bara tycka synd om dem.
Master of Irony
Document : Så är det ju inte. Tror man inte på den kristna guden eller dess skifter är man väl inte kristen? Grizzly : Är din poäng att man väljer att tolka koranen (eller vilken skrift som nu förbjuder griskött och sprit) utifrån det sätt som passar en bäst? Och du har problem med det? Det är väl snarare ett sunt sätt att förhålla sig till en religion. Bokstavstrogenhet är i mångt och mycket extremismen i sig. Man väljer att tolka skrifterna helt ordagrant istället för tolkning och anpassning. Ni får ursäkta mig men säger man skrift eller skript ? Brazzo?
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Fletch Nej, precis. Därför valde jag att använda mig av ordet "religiös" som en markör för skillnaden mellan en som bekänner sig till religionen och försöker att följa skrifterna på ett rättroget sätt, mot en som har fötts med epitetet det ena eller andra, men i praktiken inte har något med den att göra. Så gott som alla föds ju in i en religion. Håller med dig och förespråkar ett sekulariserat förhållningssätt till allt som har med själsliv att göra. Om man nu så himla gärna insisterar på att ha ett dvs.
Master of Irony
Document: Fint, jag läste inlägget slarvigt. Ber om ursäkt för det.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Fletch Ingen fara.
Master of Irony
Nej jag har ingen önskan att framställa muslimer i dålig dager, ville bara ha svar på en fundering jag haft länge, gärna av en muslim som vet vad han/hon pratar om, och det fick jag nu.
Islamic science predicted the computer chip.
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.