I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jordens datum är fel, Vi går under Lördag 21 maj.

Övrigt - Vardagsfilosofi

2011-05-22 07:45
DMAt

jag har väl aldrig påstått att det är skrivet i sten? Jag har bara sagt att det är fakta att mänskligheten har teknik att kunna göra jorden till en bättre plats men istället använder hon den till att bygga atombomber och förstöra miljön, och att sannolikheten att vi lyckas bidra till vår egen undergång har rätt höga chanser om vi inte ändrar vårt sätt att leva.
Who made me like this? Was it me and god in co-production?

2011-05-22 12:48
Fan, allt vi fick var ett sketet vulkanutbrott.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2011-05-22 12:55
Har dom intervjuvat gubben än?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2011-05-22 12:58
Han kommer väl säga att han läst det fel och att det egentligen är något annat datum längre fram.
At the gates of Eternity...

2011-05-22 16:20
haha han är tydligen spårlöst försvunnen... undrar varför! :P

http://www.thirdage.com/news/harold-camping-failed-doomsday-prophet-currently-missing_05-21-2011
Poet

2011-05-22 17:05
Bra, hoppas han fortsätter vara försvunnen.
Skivsamlare

2011-05-22 18:56
Det enda jag tycker är fashinerande med sånt här trams är att det över huvudtaget för någon uppmärksamhet från någon annan källa än ding-ding värld (ni som är lite äldre minns denna tidning)

Admin

2011-05-22 20:37
Det beror väl dels på att så pass många är religiösa i världen än idag, dels på att vi kommer från en religiös bakgrund och vissa har en motvillig rädsla om att det här kanske är sant trots allt. Blev lite mörkrädd när jag gick förbi Sergels torg igår och manifestationerna eller vad det nu var, med plakat om att tillbe Jesus etc.

Men "rapture" skulle väl vara igår och sen går jorden under helt i oktober. Så vi har nog inte hört det sista. Särskilt inte så länge pastorn håller sig gömd.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2011-05-22 22:55
Kan någon förklara vad de stod i länken?
fruktansvärt dålig på engelska och google translate kommer bara förvärra saken.

Kan någon vara snäll och berätta på ett ungefär vad som står där kortfattat?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix

2011-05-23 14:46
kortfattat så står det att man har sökt efter honom, och inte har sett till honom sedan klockslaget då han förutspått att jorden skulle gå under.

2011-05-23 20:07
Han kanske dog? Ur hans synvinkel är det ju faktiskt världens undergång.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
Moderator

2011-05-23 21:36
Stör mig på sånna här artiklar, men får en skön känsla i kroppen och känner mig helt plötsligt överintelligent när jag ser folk som tar dessa på artiklar på allvar.
//TW

2011-05-23 22:59
Håller med UncleSam han dog av skratt, för alla han lyckades få upprörda.

2011-05-24 11:16
vilken efterbliven jävla gubbe, får andra efterblivna människor att bränna alla sina pengar, sälja saker och bunkra upp ..för han har räknat ut något med en miniräknare! han borde fan få en rejäl kick på pungen för bedrägeri eller något
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-24 11:17
har antagligen hustlat folk på pengar också så han kan behålla sina radiokanaler där han snackar sin skit! nu lever han gott sina sista år på nån jävla ö

2011-05-25 23:46
tagga 21 oktober
Poet

2011-05-26 17:01
Ingen zombieapokalyps :'(

Väntar du med på en zombieinvasion?!
Vart hookar vi upp för att teama när det väl händer? :S
Jag har ätit pannkaka!
Poet

2011-05-26 17:03
kortfattat så står det att man har sökt efter honom, och inte har sett till honom sedan klockslaget då han förutspått att jorden skulle gå under.

Jag skulle med få folk att "försvinna" om de ljög för mig i media tillräckligt mycket. :)
Jag har ätit pannkaka!

2011-06-01 12:19
Førstår inte varfør folk skulle bli rædda? Inte som att någon kommer undan den hær Døden som vi alla vet. Vore væl bara extra nice om alla stupade samtidigt så man slipper de hær tråkiga kænslorna som saknad osv.

2012-09-30 19:59
Överlevde vi?

2012-09-30 20:02
jo.. men ... vi har bara december kvar höhö. 21 december. Ingen julafton för oss inte :( höhö

2012-09-30 20:05
HAHAHA minns den natten jag låg och grät och prata med mamma i telefon och hon sa "johanna.. lugna ner dig" och jag "MAMMA JAG KOMMER FÅ PANIKÅNGESTATTACK.. kunde vi inte vara på samma ställe när vi dör?" sen så sa hon "johanna.. ta tre djupa andetag och lägg dig och sov.. du kommer vakna imorgon och inget händer" sen när jag vaknade och allt var kvar.. då grät jag ännu mer för jag hade överlevt

hahahaah.. Alla dessa trådar är ju mina impulsinlägg.. Då blir de lite crazy inlägg.
Promotor

2012-10-01 15:54
Ahh, dom försöker bara hålla oss i ett konstant tillstånd av oro, rädsla & näst intill panik.

Finns ingen undergång, endast utveckling, oavsett hur den ser ut.

Vi börjar bli mer och mer medvetna, något makteliten oroar sig för,
dom är rädda att vi ska vakna upp, inse att vi är själar som upplever livet genom en mänsklig kropp och våran egentliga inre styrkas potential.

Live & Love
We're here

2012-10-01 17:52
Daniel - du är ju fantastisk!

2012-10-01 21:59
Jag vet inte vad du snackar om för skit Daniel.

All media förnekar att jorden ska gå under i december. Om de vet att jorden ska gå under, så vill de givetvis inte att befolkningen ska veta om det. Skulle folket få reda på det så skulle det bli kaos, all mening skulle försvinna. Ingen skulle jobba, folk skulle mörda och begå brott - eftersom vi ändå ska dö snart. Anarki! Just därför förnekar forskare och akademiker, som förövrigt jobbar för staten, att undergången är nära.

Ni kommer alla att dö snart och ni har enbart er själva att skylla. Frågan är om det är en naturkatastrof eller en människa som kommer att förändra världen! Ni kommer att få se, ja, vänta bara! Ni kommer att straffas för era ogärningar och destruktiva beteende!!!!!!!!

2012-10-01 22:36
Karim - vad har jag sagt om det där?
ska jag begå självmord redan nu på engång? Sluta säg sådär......

2012-10-01 22:43
Om det är nu att jorden går under och det flesta vet om det, tror du inte att de skulle typ säga "varning varning" såhär måste vi göra för att klara oss än att lura oss och sedan den 20 december så går de ut med "jaha.. då dör vi imorgon peace".

2012-10-01 22:47
Det går inte att rädda det sjunkande skeppet! Så de försöker bevara lugnet så länge det går. Hahaha du kanske har rätt, hoppas de kommer på ett roligt meddelande så att vi dör med ett skratt i alla fall haha

2012-10-01 22:53
helvete vad du kan få mig att få dödsångest
kommer inte kunna sova inatt, ibland hoppas jag att såna som du bara kunde hålla sånt där för sig själv.
Poet

2012-10-01 23:50
Men sluta nu för fan. Det finns inget som indikerar på att jorden kommer gå under någon gång snart. Den största anledningen till vår undergång kommer förmodligen bli att solen slocknar en dag. Vilket den kommer göra och vilket är en process på ca 400 miljoner år. Vad vi skriver om och diskuterar om just nu kommer inte betyda ett skit vid den stunden.

Så njut av livet i dess nutid och fokusera inte på saker som det inte finns belägg för.

2012-10-02 00:25
Det är inget fel med religion tycker jag, men om man kan bibeln eller koranen så vet man att det endast är gud som vet när världen går under. Är inte hundra men 95% att samma gäller i koranen.

2012-10-02 03:46
folk asså
 ----------------------------------------------------------------------------
Promotor

2012-10-02 04:47
LillJ:

I'm just a mirror, you're the fantastic!

Karim:

Mhhmm, märker det genom framtidsfilmer a la apokalyps, t.ex, 2012.
Det enda media m.m. snackar om ang. Mayakalendern är just undergång.

Men jag förstår vad du menar..
Och det är sant att anarki skulle bryta ut, antagligen kommer detta hända,
det enda resultatet utav detta kommer vara "Martial law", militärstatsstyle.
"Cause and effect" "Order out of Chaos"
Detta i sig kan verka mörkt och hemskt, men det är som mörkast strax innan gryning.

Har man kommit till insikten att vi är själar som upplever denna tid på denna planet genom den mänskliga kroppen, vad finns då att frukta?
Döden? Life goes on.

Jag trooor att mayakalenderns avslut (21/12/12) snarare handlar om när vi går in i nästa era, "the golden age", folk över hela planeten har börjat vakna till en större världsbild, nya tankar, prioriteringar, livsgångar där vi är påväg mot planetär fred, folk inser att vi är en, vi ställer djupare frågor. Folk börjar helt enkelt bli mer medvetna.

Huruvida det är så att vi även går in i nästa dimension som det talas om återstår att "se", där de som först kommer göra detta isåfall sägs vara folk som håller sina kroppar/tempel rena från förgiftningar i form av kött, tobak, droger m.m. självdestruktiva ting helt enkelt.

Iallafall, oro & rädsla skapar inte en bättre värld eller framtid,
ovillkorlig kärlek, respekt för allt levande inkl. dig själv, ditt tempel o dina tankar(!!) däremot.

Makteliten är dom som är längst ifrån detta, men om vi (folket) kan vara bättre mot varann, orädda och dela så kan dom inte intepåverkas. :p

1 <3
We're here
Promotor

2012-10-02 04:51
Ps. LillJ,
försök att inte låta dig påverkas så av andra,
låt ingen annans tankar och varande tynga ner dig,
inse din egen perfektion och försök att bli fullkomligt orädd, bli ovillkorlig kärlek,
life smiles if you do, you ARE life.
Ds
We're here

2012-10-02 09:22
I'm aliiiive <3

Ne men jag är inte så seriös med dessa inlägg. Jag vet bara om Karmins teori sen tidigare men jag tycker att den är ganska skev. Men han verkar ju fett inne på det, så vi får väl se vilka som är kvar på jorden och vem som har förberett sig för dödsbädden..

Klart jag är rädd ifall jorden skulle gå under, men grejen är ju att de några månader kvar tills dess så de är väl bara att rocka asss..
Poet

2012-10-02 11:20
Det är just det som är grejen, det är inte några månader kvar. Jorden kommer inte gå under.
Rappare

2012-10-02 19:00
Och om den nu skulle gå under.. vad ska du göra åt saken? det är bara att gilla läget. Mycket onödigt att oroa sig över sådant.
 Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom

2012-10-02 20:49
Huruvida det är så att vi även går in i nästa dimension som det talas om återstår att "se", där de som först kommer göra detta isåfall sägs vara folk som håller sina kroppar/tempel rena från förgiftningar i form av kött, tobak, droger m.m. självdestruktiva ting helt enkelt.

danielsorola: hur kommer kött in i bilden om dem som spådde det själva åt kött? haha

2012-10-02 23:59
Rektum -
rektum skrev:
folk asså

Nee.. de är whoa. Vad förväntar du dig?

2012-10-03 00:00
Jag ska iaf dö som en rockstjärna.
Svina runt och förstöra killar med att vara ett svin.
Sedan leva livet och äta en jävla massa kebabpizza med extra vitlökssås.

2012-10-03 15:52

Men vidga vyerna. Med den livsföringen bor man väl kvar hos päronen, ner till mojjen o dra en kebab och tycka de är leva livet. Om man är typ 13 är väl d i o f s big time

Rockstjärnan har väl dragit och lämnat junket för länge sen.

Klart jag är rädd ifall jorden skulle gå under, men grejen är ju att de några månader kvar tills dess så de är väl bara att rocka asss..

Varför rädd för d. Skulle inte jorden gå upp i rök förra enligt nån tomte från USA?

Men d är ju just freaks som går ut med detta i tid och otid. Värre att så pass många verkar tro på skiten.

2012-10-03 16:23
Jag ska iaf dö som en rockstjärna.
Svina runt och förstöra killar med att vara ett svin.

hah ja vafan, är det din version av leva fullt ut?
vara elak mot folk och äta kebabpizza?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-10-03 16:35
whoa have no sense of humor.

trist.

Forward - Nej, jag sökte jobb till en stad där jag aldrig har varit, och visste inte ens vars det låg. Bott här i 3 månader, bor ensam i Norge. Och 13.. de va ju bara 8 år sen så jag kanske fortfarande tycker det är big time att äta kebabpizza med extra vitlökssås.

Mistery - både ja och nej.

picky picky..

2012-10-04 08:09
Jag trooor att mayakalenderns avslut (21/12/12) snarare handlar om när vi går in i nästa era, "the golden age", folk över hela planeten har börjat vakna till en större världsbild, nya tankar, prioriteringar, livsgångar där vi är påväg mot planetär fred, folk inser att vi är en, vi ställer djupare frågor. Folk börjar helt enkelt bli mer medvetna.

Welcome the religious nut=)

Vet du vilka det som sprider denna övergång till nästa era? Jag skulle säga att det är en spridning genom 'the power of suggestion'.

Doktrinen i modern tid blev ett stort fenomen med bla Alice Bailey. Hon kanaliserar sina böcker genom sina sk 'ascended masters'. Doktrinen är ungefär att det skall ske en stor ändring, att vi ska kommer till en ny era, att det ska ske ett skifte/övergång. Det gamla tänket måste bort, och de som inte vill kommer att försvinna. Och det finns också en plan beskriven hur MAN ska gå tillväga för att uppnå detta. Så därför är det inte något skifte som håller på och sker i människans inre pga av sig själv, utan det är ett genomtänk arbete med ett tydligt mål som man strävar efter.

Alice Bailey var med och skapade ett andligt bokförlag som hette “Lucifer Publishing Company”. Nu heter det Lucis Trust och är belägrad hos UN. Och denna doktrin finns nu finputsad, man har tagit bort de mer extrema planerna och formulerat dem lockande i de flesta new age doktrinerna. Vilket inte är annat är nyformuleringar av de babyloniska mysticism-skolorna. Det är denna hedniska doktrin som alltid funns hos den korrupta makteliten, som egypternas faraoner, som profeterna kommit att avslöja med sanningen som frigjort människor från den gaianska världsligheten.

Dem har byggt upp en hel kult kring detta. Eller rättaresagt multipla kulter, med samma kärnbudskap. Vilket man lätt lägger märke till genom att dessa olika doktriner är förgrenade och i samarbete med varandra. Tex David Icke och Jordan Maxwell, de båda hyllar Helena Blavinstsky och Alice Bailey som moderna masterminds. David Ickes första böcker var som kopior av hennes arbete.

David Icke kanaliserar sina böcker precis som Alice Bailey. Jordan Maxwell får sin information från 'aliens'. Ockultister/new age/magiker från 'hjälpandar' osv. Dem får sin information från samma källor som den övriga makteliten. Entiteter som tar form som olika saker men det är lätt att koppla ihop dem när man tittar på budskapet och vartifrån budskapet kommer ifrån. Om man skall avslöja och frigöra sig från den korrupta makteliten så borde man inte använda sig av deras egna doktriner.

Denna övergång ser jag är att öppna upp starkare kontroll för dessa entiteter. Och de är 100% manipulativa vilket man bla kan se genom deras hemlighetsmakeri ochtt de låtsas vara olika entiteter. Många som följer dessa slutar upp som psykopater, med missbruk, självmord osv. Därför varnar alla dessa doktriner personer innan de ger sig in i det. Det är därför inget som kan komma från Den Sanna GudEN.

Därför säger jag återigen att detta är inget som av sig själv växer som en kollektiv utveckling av medvetenheten. Det är 'power of suggestion'. Ju fler människor dessa entiteter lyckas manipulera att öppna upp sig till dem, desto starkare växer sig deras 'religion'. Eller legion kanske man bör säga.

2012-10-04 09:32
Nej, jag sökte jobb till en stad där jag aldrig har varit, och visste inte ens vars det låg. Bott här i 3 månader, bor ensam i Norge.

Och vad är problemet?

2012-10-04 09:45
Du?

2012-10-04 09:53
Äh, tänker inte dra till Norge.

2012-10-04 10:09
De glädjer mig.

2012-10-04 13:09
Asså vi kommer dö snart, kan ni bara sluta diskutera det? För att det finns inget vi kan göra

Promotor

2012-10-04 23:37
mtothej;

det handlar inte bara om mayakalendern eller det folket,
vi är här och nu, det dom förutspådde hade ingen relevans med kött som jag tog upp.

varför inte kött?
kött är någonting som har dött, det är helt enkelt tomt på livsenergi.
+ att det tar låång tid för kroppen att bryta ned,
köttindustrin är i allmänhet långt ifrån optimal, djuren upplever ofta stress,
gödas med diverse medel och ja, vem har koll på hur djuren lever egentligen om dem inte är uppfostrade på en närliggande gård?

nej, kapitlet med köttande människor är bissart och förmodligen snart förbigånget.

kött må vara gott, men långt ifrån livsnödvändigt eller gynnande för oss.
We're here