Karim. Att gnälla på ett forum hjälper inte, nej.
Jag har ätit pannkaka!
Promotor
2012-10-04 23:42
diggeridoo: oavsett om det är sant eller inte så sker fortfarande ett uppvaknande och vi äär i en ny tidsera, rasism försvinner med nästa generation förmodligen då vi nu (som vi inte gjort förr) växer upp tillsammans med folk från hela världen sen barnsben idag, folk öppnar upp ögonen för alternativa tankar såsom naturlära, meditation, ställer stora frågor (visst det har folk väl alltid gjort men nu för första gången sen /u tell me/ har vi planetär kommunikation.. information sprids ögonblickligen. Folk blir oavsett mer och mer medvetna hela tiden.
We're here
seriöst guys.. tråden är skit gammal. Lägg ner bara. onödigt att öppna upp den. Kom och kramas med mig istället.. anyone?
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
LillJ, det gör absolut ingenting att tråden är gammal. Kebabpizza t.ex smakar alltid bäst dagen efter. ;D
Jag har ätit pannkaka!
aa, när man har spytt upp den HAHAHAHAHHAHAA
Du har underlig smak Karim!
Jag har ätit pannkaka!
Hur menar du nu? Att jag har en udda smak för mat eller att det jag spytt upp smakar underligt? Har du ens testat mina återskapade pizzor?
Om du gillar uppspydd, en dag gammal kebabpizza, så har du udda smak. Punkt. ;)
Jag har ätit pannkaka!
danielsorola oavsett om det är sant eller inte så sker fortfarande ett uppvaknande och vi äär i en ny tidsera, Fast dessa ideer har inte kommit ur tomma intet. Det är urgamla tankar och läror, som fått fäste i denna värld i och med att människor gick ifrån beskyddet/dyrkan av sina skapare. Ett av syftena med att tro och underkasta sig Gud är att få beskydd från jinnerna och satanerna som alltid strävar efter makt över oss. Det är dessa entiteter som makteliten ALLTID har samarbetat med. 'Uppvaknandet' är deras 'skapelse' för att ta kontroll över oss.
De kanalisera sina budskap genom många olika människor. Så det är inget som 'bara råkat' växa i oss, utan är en medveten spridning och ett hårt arbete från entiteterna. Dessa tankar och denna utveckling som du beskriver finns beskriven i ockultisternas böcker från över hundra år tillbaka. Det är en plan som de jobbat med att förverkliga. Den är 'manipulerad' att stegvis förankra sig på det viset. Det är en stor mindfuck som dem kör på globalplan för att öppna upp oss för dessa entiteter. Det låter fint och kärleksfullt men satan och hans arme kommer som figurer av ljus.
rasism försvinner med nästa generation förmodligen då vi nu (som vi inte gjort förr) växer upp tillsammans med folk från hela världen sen barnsben idag, Jag tror också att det finns möjlighet att det försvinner, det är ockultisternas mål också, bla med deras Venus projekt. Fast just nu så har rasism knappast försvunnit. Folk är minst lika mkt rasister nu som för tio år sedan, bara att den ser lite annorlunda ut. Sen finns det också andra former av förakt för oliktänkande, som vågen av hat mot islam, eller varför inte alla religioner, som man arbetar med att försöka få bort helt och hållet. Hos många människor finns också fortfarande nedvärderande av annan form av andlighet. Klasskillnader som ser ner på varandra. Osv osv.
Folk blir oavsett mer och mer medvetna hela tiden. Det är förvisso också en oundviklig företeelse i människans utveckling, att vi lär oss mer och blir medvetna mer hela tiden. Det ligger i vår natur om man så vill.
Moderator
2012-10-05 15:35
danielsorola skrev: varför inte kött? kött är någonting som har dött, det är helt enkelt tomt på livsenergi.Vad är livsenergi för något?
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Promotor
2012-10-05 19:17
diggeridoo: förstår vad du menar.. jag är dock fast vid att vi har ett gemensamt mål, även med mörka sidan.. oavsett hur det utspelar sig nu eller hur dom nu går tillväga för att förverkliga sin idé så bygger den i grund och botten på liknande tankar, dock ser dom enda möjligheten för "frid" genom kontroll, tror dock att dom kommer till insikt med hur vi kan gå tillväga för att uppnå detta när befolkningen tar lite större kliv mot detta mål. yin & yang, it's all coming together! kaptenkrok: tycker att det är oerhört tydligt genom bara det ordet, en hög sorts energi som ger oss vitalitet & hälsa. googla gärna om det är oklart. :)
We're here
Tycker det borde vara något sorts straff om man hela tiden yrkar på att jorden ska gå under, utan några som helst belägg. Typ som att vissa länder har det som straff om man förnekar förintelsen.
At the gates of Eternity...
Men om man hittar bevis för att jorden skulle gå under snart, ska du bli satt i fängelse för att säga det? Saken är den att alla som förutspår jordens undergång har inga som helst bevis, oftast religiösa argument. Därför är det bara att skita i det.
Allt har nåt positivt och negativt i sig som en atom
Därför är det bara att skita i det. Vilket varit min poäng i den här tråden hehe
Det finns ett vackert uttalande av Profeten Muhammed (saw). Han också (såklart) fick frågan av en man om Domedagen. Mannen frågade; "när kommer Domedagen?" Men Profeten Muhammed (saw) visste inte. Men med sitt svar visade han hur frågan var felställd och felprioriterad. För Dagen kommer en dag. Men svaret som han gav var; "Vad har du förberett för den?" Allahu Akbar. Det är oviktigt när den kommer. Men varje människa kommer att möta den. Och varje människa kommer att bli granskad Den Dagen. Så granska dig själv innan du blir granskad.
alltid givande att svara med en fråga...:/
Så granska dig själv innan du blir granskad. fett jobbigt...bättre låta proffsen ta hand om det sen. varför leva gott OCH granska sig hela tiden...?
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Typ som att vissa länder har det som straff om man förnekar förintelsen. Shit, d visste jag inte.... En helt annan tråd är d väl men börjat dyka upp lite kring förintelsen, holocaust... Eller bara jag som ramlat på... Många visar på att d var enormt överdrivet och kriget en större konstruktion.... Bl.a. en av anledningar till staten Israel styrka av idag som alla verkar tassa runt, framför allt USA... DiggeriDoo Är du ute i värvningskampanj? Koranen var väl en efterkonstruktion för araber, på just "arabiska".. Fanns ju redan en gud, bibeln, långt före namnet kristendom, före Koranen, före uppenbarelsen av jesus... I Etiopien.
Hur kan jorden egentligen gå under? Vad är det den ska gå under? Kan man vara under något i universum? Eller är det själva blomjorden som ska gå under något? Blomjorden ska gå under! Rädda alla plantor! Och vart ska jorden gå egentligen? Kan planeter vandra?`Typ "nej nu orkar jag inte med det här solsystemet längre, jag går till de systemet under mig"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
granngalaxen är alltid grönare;)
Har nån länkat nått liknande än?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att den 21.a december så kommer jorden att leka kurragömma med mänskligheten, vi har redan fått en hint: den kommer gömma sig någonstans "under".
Ps: jag är inte hög. Jag är blommig av naturen!
Blweria alltid givande att svara med en fråga...:/ Fast det givande i detta svar var ju att det var det enda givande att svara med.
Alltid givande att vara dryg. Eller?
varför leva gott OCH granska sig hela tiden...? För att man mår gott av det.
Forward Koranen var väl en efterkonstruktion för araber, på just "arabiska".. Koranen är inte bara för araber. Den är till för alla människor. Den är lämpad för alla människor eftersom alla människor är skapta med samma natur och i behov av samma vägledning.
”Välsignad är Han, som nedsänt urskillningen till sin tjänare, att han må bli en varnare för all världen. ” (Al.Furqan, 25:1)
”Vi har sänt dig(Muhammed) till människor allesammans som glädjebudbärare och varnare, (Sabaa,34:28)
Varje uppenbarelse har blivit uppenbarat på det språket som talas av folket som den uppenbaras till, det är väl mest logiskt, eller?
Fanns ju redan en gud, bibeln, långt före namnet kristendom, före Koranen, före uppenbarelsen av jesus... I Etiopien. Alltså, det finns ju bara En Gud. Samma Gud som uppenbarade evangeliet, som sedan länge inte längre är evangeliet utan kallas idag Bibeln. Därför uppenbarade Gud sanningen igen. Och denna gång har Gud själv gjort löftet att bevara den.
"Vi har sänt ner uppenbarelsen, och vi kommer säkerligen att bevara den." (15:9)
"Sannerligen, detta är en ärbar skrift. Ingen lögn kunde någonsin komma in i den i det förgångna, nu, eller i framtiden; en uppenbarelser från den visaste, den mest prisade." (41:41-42)
Den tillrättavisar alla de mänskliga ändringarna, tilläggen och uttagen som gjorts i de tidigare skrifterna.
"Denna dag har Jag fullbordatdet religiösa regelverket för er och skänkt er Min välsignelse i fullaste mått. Jag har beslutat att underkastelse (islam) skall vara er religion." ( Al-Maida,5: 3)
Underkastelse till Gud är det primära i varje profets kall, vad islam står för. Att underkasta sig. Ingen av profeterna har själva kallat sin religion kristendomen eller judendomen. Utan sådana namn kom som efterkonstruktioner. Gud tillrättvisade dessa genom att ge människorna den slutgiltiga versionen av islam.
Du svarade förresten inte på mitt inlägg ang detta ämne i den andra tråden.
diggerido,
var det verkligen det ENDA svaret? hade han skaffat sig ett fullständigt facit över allt eller hade han en direktlink till gud?
känns så enkelt eller billigt att svara så vagt. han ger inget svar.
och ja, jag gillar att dryga mig mot vissa individer. sådana individer som ALLTID blandar in sin gud i allt.
För att man mår gott av det. eller så är det ett milt men bra sätt att skaffa sig en paranoia på:)
Vilket betyder att på något sätt kommer hela universum ’gå under’. Vilket i den religiösa kontexten innebär att universum kommer att övergå från en form av skapelse till en annan. ....men på riktigt så formas universum konstant och har alltid gjort det...finns inget slutdatum eller någon dag då allt började.
att det blir för mycket att ta in för ett vanligt medvetande är grunden för religion. när man inta fattar litar man på gubben där uppe så kan man sova gott på kvällen sen...
Hur kan jorden egentligen gå under? Vad är det den ska gå under? Kan man vara under något i universum? Vad som menas, ur ett religiöst perspektiv, med att ’jorden’ ’går under’ är att hela universum kommer att genomgå en ’förstörelse’ från sin nuvarandra form. Slutet på det pågående liv som universum påbörjade med det som vetenskapsmännen kallar bigbang. Allt i skapelsen har ett slutdatum och ävenså universum, så som vi känner den (eller inte känner den).
Vilket betyder att på något sätt kommer hela universum ’gå under’. Vilket i den religiösa kontexten innebär att universum kommer att övergå från en form av skapelse till en annan. En reformation till vad som skall bli den eviga skapelsen. Där de eviga själarna samlas.
Därför är det av största vikt att vara förberedd för den stunden, inte vilket datum det kommer ske. För alla människor kommer iaf att dö (dööh). Vilket i den individuella kontexten innebär att vara förberedd att möta Den Dagen i ett gott skick.
var det verkligen det ENDA svaret? hade han skaffat sig ett fullständigt facit över allt eller hade han en direktlink till gud? Eftersom han var en profet så hade han en direktlänk till Gud. Han var medlet för Gud att vägleda människan. Så därför var det det enda svaret värt att ge om Gud uppenbarade att vi efter detta liv blir granskade.
känns så enkelt eller billigt att svara så vagt. han ger inget svar. Hur menar du att det är vagt?
Jag tycker svaret är starkt och ger en effekt av reflektion om vad som är viktigt i detta liv. För det indikerar just att efter detta liv så kommer vi att möta Gud, oavsett om vi trodde på Honom eller inte. Det ger reflektion om hur vi skall leva våra liv på bästa möjliga sätt, så att det inte bara handlar om oss själva, utan allt omkring oss också.
och ja, jag gillar att dryga mig mot vissa individer. sådana individer som ALLTID blandar in sin gud i allt. Varför får jag inte göra det? Är inte detta ett forum att diskutera sin livssyn. Så varför känner du ett behov att bli dryg över det? Det enda det egentligen gör är att påverka din personliga karaktär negativt. Ett sådant sätt att prata gror högmod i ens personlighet.
....men på riktigt så formas universum konstant och har alltid gjort det...finns inget slutdatum eller någon dag då allt började. Fast den starkaste åsikten är ju att universum uppstod ur en densitet av någonting/ingenting. Den 'explositionen' som skapade tid och rum som vi känner den. Som har format alla galaxer m.m. i rymden. Som man har beräknat expanderar, dvs växer. Och universum ligger ju uppenbarligen i en helt annan existens-skala än vad vi gör så dens tid, rörelse osv är mycket långsammare. Men en dag så kommer den, precis som allt annat i skapelsen, att nå sitt slut. Slutet på den nuvarande existensen som Gud kommer att forma om till en annan.
Precis som allt annat i skapelsen. Du och jag föddes och kommer en dag att dö, djuren likaså. Säd faller till marken och gror, växer, lever och dör till slut. Stjärnor skapas och exploderar till slut. Osv osv. Visst, detta sker i olika kretslopp, men de individuella 'liven' uppkommer, lever och dör ut.
att det blir för mycket att ta in för ett vanligt medvetande är grunden för religion. när man inta fattar litar man på gubben där uppe så kan man sova gott på kvällen sen... Ett vanligt icke-argument som man ofta hör. Vad är det som blir för mycket egentligen?
eller så är det ett milt men bra sätt att skaffa sig en paranoia på:) Hur då? Du säger så mkt saker utan att egentligen säga något.
Det är snarare tvärtom skulle jag säga. Det inger lugn och målmedvetenhet till livet. Man vet att alla de världsliga nöjen som man jagade, som är den stora orsaken till depression, förvirring och i slutändan paranoia, bara är illusioner och tillfälliga njutningar som bara växer ju mer man ger hän åt dem.
Allt som sker ser man mening med, har man tålamod med, man behöver inte vara rädd för något eftersom allting som händer kommer från Gud. Man vet att Gud är ens beskyddare, allt som händer är bara prövningar. Man kan till och med tacka för prövningarna och växa ännu mer genom dem.
När ens högmod ligger högst så kommer Gud och drar mattan under fötterna på en och visar hur liten, beroende och försvarslös man egentligen är. Och det får en att släppa på de mentala världsliga kedjorna man bär på. Man inser vad som är viktigt med detta liv.
Det gör att man faktiskt vågar och ser värdet i att ödmjuka sitt hjärta och tänka på den effekt som ens eget agerande har. Och det gör det enklare att erkänna och bearbeta sina brister och fel. Känner man sig själv på det sättet så blir man inte lika provocerad av vad andra tycker.
Koranen är inte bara för araber. Den är till för alla människor. Den är lämpad för alla människor eftersom alla människor är skapta med samma natur och i behov av samma vägledning. Originalet är på "arabiska". Knappast det första språket va... Alltså, det finns ju bara En Gud. Samma Gud som uppenbarade evangeliet, som sedan länge inte längre är evangeliet utan kallas idag Bibeln. Därför uppenbarade Gud sanningen igen. Och denna gång har Gud själv gjort löftet att bevara den. Jag vet, koranen kom långt efteråt, konstruktion av araberna själva! Ursprungliga evangeliet finns i Etiopien. Fanns långt innan ens namnet kristendom existerade.
Originalet är på "arabiska". Knappast det första språket va... Arabiskan är det mest utvecklade och ’rika’ språket att uttrycka sig på. Vad spelar det för roll om det är det första språket? Det är just sådant elittänkande som vilselett de tidigare religiösa människorna, tex judarna. Högmod, nationalism och andra aspekter som exkluderar och favoriserar. Gud favoriserar inte efter sådant, utan efter underkastelse. Varje människa, oavsett färg, språk, nationalitet osv är ämnad att underkasta sig.
Jag vet, koranen kom långt efteråt, konstruktion av araberna själva! Eller från Gud, som tillrättvisade felen. Om Gud anser att människorna felat Guds religion så skulle det väl vara orättvist att inte ge en tillrättavisning, om Han nu skall komma att döma oss utifrån vägledningen. Guds budskap skulle ju också nå hela världen, och Gud uppenbarar Sin sanning stegvis så att den följer och kan mottas i människans utveckling. Och med islam så var den fullbordad. Vilka är dina argument för det du påstår? Det är lätt att säga saker men man behöver också presentera lite underlag? Det var det jag bad om i andra tråden också, just för att jag inte känner till denna förgrening.
Ursprungliga evangeliet finns i Etiopien. Fanns långt innan ens namnet kristendom existerade. Okej, tror jag kan ha hört om den. Kan man läsa den idag på något sätt?
Men tror du inte att Gud fanns långt innan Etiopen och människorna i Etiopen och vägledde människan innan det? Eller menar du att de första människorna skapades i Etiopen? Och vad är i så fall beläggen för det påståendet? Hur predikar den förgrening du talar om angående människans skapelse, det skulle också vara intressant att höra? Det är inget jag känner till därför jag frågar.
Foreward Några till frågor och tankar som dyker upp är: 1. Om Gud skickade sitt evangelie till Etiopien. Varför skickade Han efter det fler profeter och budskap, förutom den sista, Profeten Muhammed (saw)? 2. En av de mirakulösa aspekterna med islam är dess enorma spridning på så kort tid. På 100 år spred sig islam åt alla håll som den kunde. Över till Asien, Afrika och Europa. IOch tänk att det inte fanns youtube eller internet då=) Inte ens TV eller radio. Hela jorden var i kaos och mörker av okunskap och omoral. Och vad är inte det bästa stället att välja skicka en profet till den plats som kanske kan vart mest kaos av dem alla. Ingen makt hade någonsin ens brytt sig om att tänka tanken att erövra den delen av jorden för där fanns inget att hämta, bara öken och berg. Och det är en av anledningarna varför arabiska språket var så avancerat. Det hade inte blivit influerat av något annat språk. Att det därifrån sedan spreds kunskapens ljus och vetenskaplig utveckling, organisation och ordning till hela världen, gör det hela ännu mer mirakulöst. Idag är bara 1/4 av alla muslimer araber. Så att säga att det bara är en arabisk konstruktion för araberna har i den kontexten inte någon större substans.
Arabiskan är det mest utvecklade och ’rika’ språket att uttrycka sig på. Vad spelar det för roll om det är det första språket? Det är just sådant elittänkande som vilselett de tidigare religiösa människorna, tex judarna. Högmod, nationalism och andra aspekter som exkluderar och favoriserar. Gud favoriserar inte efter sådant, utan efter underkastelse. Varje människa, oavsett färg, språk, nationalitet osv är ämnad att underkasta sig. Shit... Som om d var d jag menade. Din tolkning anmärkningsvärd.
Shit... Som om d var d jag menade. Din tolkning anmärkningsvärd. Just därför jag ber om lite utförligare beskrivning av det som man menar för annars blir det otroligt svårt att förstå och tolka.
Vad menar du då med att det knappast är det första språket? Vad spelar det för roll vilket språk som Gud uppenbarar sitt budskap på?
Den här kanske kan vara intressant för några att se? Den tar upp lite annat perspektiv om 2012 profetian som jag själv tror mer på. Att varje individ behöver börja ta ansvar för vår planet och att ett nytt sätt att tänka och se på världen och människor håller på att växa fram.
Ok....?
woho vi överlevde.. jävla survivors vi är
Skivsamlare
2012-12-29 16:58
Är det nästa år som Aztekernas kalender tar slut?
E_NO_LA - man ska inte skämta om såna här saker.. vi vet bara att det är nära ;)
Hur skraj var LillJ den 21 december?
körde bil från mo i rana till umeå sen hade jag halvteckning på P3.. sedan hörde jag nått om vi har två timmar kvar, så jag fick sån jävla panik så jag tryckte gasen i botten ringde min kompis men hade ingen teckning på mobilen för jag var mitt i skogen. Så jag tänkte för mig själv.. aja. jag var iaf påväg hem.