I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Religon och filosofi ? Allism

Övrigt - Vardagsfilosofi

   
Lyricist

2013-10-28 09:34

Religon och filosofi ? Allism

Allismen en del av vår religion och världens funktion
Kung Salomon Z Aleve the First.
Ser världen som enad utan länder utan gränser det finns bara ett folk och en kung och det är jag. Det ska inte finnas krig ibland oss. Världen är uppdelad i olika gränser olika länder olika kungar. Men profetian är vad vi följer. Jag ser hela världen som mitt kungarike. Jag är en kung utan krona utan finns för mitt folk och kämpar för dem. oavsett dem är kungar eller slavar. Högg ner träd och fick lejon att buga för mig. Detta är vår historia om vår kung vår kamp som gör allt för vad det är. Hela världen är tacksam till vad han gjort för oss. Han ser världen som hel inga gränser inga länder. Folket tillhör honom som är prisad. Han offrade allt för att frigöra oss. Han tog sig ur helvetet och den zeal han var låst under och utveckla religionen. Till Gud Den allsmäktiga Skaparen. Vart vi kommer ifrån vem vi har att kämpa för. Vem som leder oss i ljus mörker själ och spirit. Kungen över Allfa & Omega. Skapare över Jude stjärnan, Kristna korset, Swastiska Stjärnan, Tempel korset, Spiritualismen samt Rasta Faria. Kommer från Herren Mästaren läraren Allfa & Omega. Guds starkaste stjärna i himmeln som besegrade solen. Skaparen Över Intet, Paradiset, Himmeln, Jorden, Helvetet, Havet och Graven. Mannen som blev kung efter att besegrat det rättfärdiga lejonet. Kungen av vår tid här på jorden. Mannen som förstog bade godhet och ondska genom Gud. Gud den allsmäktiga skaparen finns jämnt med oss I våra vägar att besegra våra synder för att forsätta denna vägen för frihet.
Gud Den Allsmäktiga Skaparen
Ljuset är en flygande Stjärna kallad Genesis. Mörkret är en Svart stjärna kallad Nemesis Regnbågen är skapad av diamanter som spegel av röd gul och grön kristall i samband med regn och sol. Religiösa symboler som går att åskåda är Davids stjärnan/Jude stjärnan som en skapelse av änglar, djävular, djur, människor samt bestar och en naturlig skaper som var skaparen av denna religion. Korset är skapat i flera synvinklar det går att se som fadern, heliga anden, Sonen, alfa & omega. Svastikan är en förståelse ur skaparens synvinkel av himmeln, helvetet, livet och döden. Detta är min tolkning av religion bibeln, koranen samt toran.
Religion
Gud Den Allsmäktiga Skaparen Är evig i sitt finnande då den ej behöver vara ej själsligvarelse. Gud är i vad vi finner och drömmer om. Evolutionen är byggd på själar av far/mor/barn 3 souls tillsammans kan de finna ljus/mörker/spirit/Sign. Gud är oändlig.
Vad som finns i vår historia och dom som spelat roll egentligen. Jesus/Allah/Judah Kung David Kung Salemon Kung Selassia. Även bob Marley spelade en roll i vad vi finner i religionen. Kristet Kors Judisk Stjärna Svastiskt kors. Buddhismen samt yin och yang
Gud finns inom evolutionen O Sprits finns inom revolutionen Mörkret finns inom big-bang. {}Detta är bara påståenden om vad som finns är fri filosofer är vad som bär oss framåt i fråga kring det stora hela. Soulen är vad som finns inom oss. Vilket inte har en skapelse? Går att säga som heliga anden egentligen.




Hitta vägen i sökandet efter svaret på vad vi är.
Det system vi lever idag säger att pengar är värt mer än en människa. Men en människa kan göra hur mycket pengar som helst för pengar betyder ingenting egentligen. Så att säga att man kan värdesätta en människa är bara ett spel i detta system: Pengar betyder aldrig någonting. Ett geni kan skapa miljarder, biljarder osv. Men har man allt så vill man alltid dela med sig av vad man har. Vi är inte en under gud vi är varken goda eller onda. Mentalt slaveri är att behöva sätta ett ord på nått som säger tusen. Så när jag säger en gud menar jag.

Så vad jag vill ge utryck för är sanningen om vad gud är och vad det säger till var och en, Gud är olika för alla. Men gud finns inom oss allihop. Så det jag försöker säga är att Gud skapar inte bara två vägar. Ingenting handlar om skillnader som God och ond, liten och stor osv.
Så det jag vill ge uttryck för är inte ord. utan denna bild är hur jag känner jag vill uttrycka mig själv. Ljuset finns inom oss allihop. Ingen är bara god eller ond allihop har ett värde som inte går att mäta: Kärleken är den väg vi allihop borde vandra. För en ensamväg är ingen väg vi kan vandra.
Vad är meningen bakom en religion egentligen?
Hur kommer det sig att vi allihop av oss strävar mot Gud och himmelrike.

Hur kan vi leva våra liv till det till fullaste möjliga? Vad exakt behöver vi för innehåll i våra liv?

Hur är människan uppbyggd?
Det finns en treenighet inuti människan. Av vad vi är uppiggad av och hur vi är som en personlig individ och hur vår resa går igenom livet vad som tar oss från att vara barn till att bli vuxna i detta liv. Människor är skapade av den kärlek samt passion och sexlust. Får oss att skapa nytt liv utan att veta vad vi egentligen ger oss in i, att bli förälder förändrar nästan varje individs liv till det yttersta. Det faktum att det inte gäller en själv utan man är ansvarig för något större än sig själv. Får många anförtro sig till religion. De vill finna vem dem är och vad meningen med livet är. Hur kan vi uppfylla alla dem önskningar vi har som illusion om hur det framtida livet kommer vara och se ut. Men livet tacklar alla olika och slänger in oss i en spiral av Gud på toppen och djävulen längst ner. Skapandet av hur samhället ser ut i dagensläge. Vi lever i ett klass samhälle utan gränser för vart vår utveckling kommer leda. Utan livet är en utmaning där man måste slänga sig ut för att våga vara med i vad som händer i våra liv. Människan är uppbyggd i tre delar inuti oss själva. Vi styrs av tre delar i vårt inre i de handlingar vi gör under vår existens lopp under ett liv. Gud är en av oss allihop och vi alla är en med allt. Intulektieten finns inom varje individ för den att växa mot de mål den strävar. Människans nyfikenhet är vad som driver oss framåt när alla vill gå åt sidan. Vi måste våga chansa för att någonsin kunna vinna i det långa loppet. Människan är en intellektuell varelse så att vi ska hålla på som vi gör i denna värld kommer icke kunna fortgå utan att någon faktiskt måste stanna upp och ta i tu med dom problem världen faktiskt har. Den upplysning gör är att skapa ett medvetande i vad saker och ting är samt hur de fungerar samt vad vi kan göra för att förändra den värld vi faktiskt lever i idag.
Men vad får då folk att vilja förändra oss?
Vad får Messier och profetior att ge sig ut och söka sanningen på den väg vi ska vandra?
Vad är det för uppenbarelse som visar sig för dessa att vi behöver förändring? Är det att de faktiskt vaknar upp och börjar ifrågasätta saker och ting om hur det är.
Evolution Revolution Gud teorierna
Skaparen av Gud Intet/Himmelriket/Paradiset/Naturen/Hell/Helvetet/Havet och Graven samt alla element som finns Både naturliga som över och under naturliga krafter

Om hur gud lärde sig skapa paradiset genom livet planta vilket cannabisen är och borde få excitera lika mkt som människan borde få ha sin existens. Över att gud använder det som ett redskap i sitt skapande av allting och ingenting och nånting. Var en varelse kan vara medmänsklig mot sig själv och behandla den de möter som den själv vill bli behandlad. Gud skapade universum ur ingeting och gud kommer från tiden innan tiden ens fanns och skapa universum för att kunna excitera på en plats där allting tillslut en gång skapades. För att vi ska kunna kämpa för att kunna excitera hur vi vill och vart vi vill. Det finns ingen gräns för Gud. Skapande över djävulen och skapandet över god och ond och mer därtill.


Skaparen av den nya evolutions teorin
Om att en apa lärde sig att be till gud och skaffade barn tillsammans med en hona vilket lede till att den var ständigt under utveckling varje gång den kom fram för oss till denna mänskliga skepnad. Över att vi kanske kommer härifrån planeten jorden.
John Flux Teorier om evolutionen

Skaparna av Revolutionen
Om att alla var lika mycket värda och alla var unika och speciella men ändå lika mycket värda. som att människan har vi blivit genom utveckling för att anpassa oss till jordens miljö och för att kunna överleva i samma rum med varandra och älska med varan och skapa med varan
Ches Revolutions teori

Skaparen av Biologi
Att vi kommer från vatten tagit oss till apor den parats vidare till utvecklad form.
Så att säga vi kommer från skaparen i biologisk form över henne och han går tillsammans
Och skapar något som kan utvecklas. Kycklingen och ägget.
Allsmäktiga
Jesus Kristus
Guds son en gång i tiden var men den allsmäktiga hade fler planer för honom
det var att han fick gå igenom resan som de visa männen. Mannen som gav oss alkoholen
Jesus som står för korset den 5 enighet som finns enligt korset och upplyssningsläran vi kan finna där i objektiv. Som steg för att renheten var sanningen för oss

Allah Judas
Guds son en gång i tiden var men den allsmäktiga hade fler planer för honom
det var att han fick gå igenom resan som de visa männen. Mannen som gav oss alkoholen
judas lekte en gång i tiden med vad vi var och fick Jesus upphäng på korset och fick oss bygga pyramiden som sanning av substantiv adjektiv och verb där skrift och talan var sanningen haschet kommer från Allah

Djah Judah
Guds son en gång i tiden var men den allsmäktiga hade fler planer för honom
det var att han fick gå igenom resan som de visa männen. Mannen som gav oss alkoholen
Judah mannen av handling sedd som pondus Pilatus på den tiden eller slav under honom.
En gladiator en krigare som slogs för att handlingen var sanningen.



Allsmäktiga
Därför sände ut sina söner Jesus judas och Judah för att utforska denna plats vi befinner oss på och hjälpa oss ta oss härifrån med hjälp av varann. Det finns saker utanför universum precis som det finns saker inuti universum.
Den allsmäktiga vår fader hade planer för att rädda oss härifrån och lösa våra problem mellan oss




Nyaste testamentet
Nyaste Testamenten
Försättning på Gamla och nya testamentent är detta en försättning på bibeln/koranen/den heliga skriften Vi behåller dem gamla skrifterna för att kunna se tillbaka till hur gud var då. För att kunna se framåt och blicka in i det nya. Gåvorna vi har av frukt rotfrukt kött djur guld diamanter mineraler energi hasch marijuana svamp vatten väder och kulturen och mångkulturellt samhället och droger och gåvor i allmänhet. Vilket för oss in i en ny tid utan samma eror? Där vi ser världen ur ett nytt perspektiv av snabb snabbare snabbast leder till substantiv adjektiv och verb vilket leder till objekt som vi befinner oss i för att beskriva ett objekt kan man tala om rum och kalender t.ex. Och där tiden mäts med klok kalender bibel kapitel och tidsvattnet. Där alla är guds barn förutom den som är guds son som man kan beskriva som Den/Det. Sonen är varken man eller kvinna utan parar oss ihop inte som syster och bror utan som älskare till varann
Kund Davids pyramid spel med eror är över för oss nått vi har passerat förbi. Fri från kung då drömriket bildades och paradiset finns och är skapat av vår skapare har vi blivit då vi följer enbart guds son som den älskar världen så ska vi älska den. Där Jesus Kristus/Allah judas/Djah Lion OF Judah Där vi har dom som dom 3 vise männen som i guds akt vandra och kämpade igenom. Allting för guds son. Paradiset har öppnat sig för dem som rena är. Där de finns nio olika drömriken överallt på vår så kallade jord. på denna planet som vi befinner oss på som är varen Rund femkantig eller 7 kantig utan aspekterna är 37 perspektiven som kan ta oss till starten där allt en gång började år 0 osv. Därifrån vi kan lära oss bemästra elementen som finns. Som elden är bemästrat till en tändare t.ex. Där vattenet blir dricksvatten osv. Där guds son den det använder sig av alla gåvor som redskap för att styra och ställa över allt inom paradisena. Där även buddhismen och Svastikan nämns i bibeln.

Allismen

Gud är en del av vår natur världen är ett verktyg för oss att bibehålla länder och värden inom oss varje land har sin naturresurs vilket bibehåller värdet av landet man bor i. Det kan vara allt från kol till hasch till träd till vatten. Historien om hur guds son hela tiden använder politik som ett verktyg för oss att använda och skapa välfärd. i det land den befinner sig i. Står för slut på det heliga kriget över vem som är vad osv. Utan allismen är allt mellan himmel och jord och havet. Där "Jesus Krist" "Allah judas" "Djah Lion OF Judah" de 3 vise männen. i upplysningsläran. Där vi har våra verktyg som marijuana hasch och alkohol som gåvor från dem. Vilket vi brukar i andlig spirituell och själslig Brukande. Där vi ska leva som vad vi är utan att skämmas för vad vi är behandla din omsvängning som den du är och fatta att du är en del av din omgivning såsom djungel såsom stad. där de finns mer är Graven havet helvetet hell djungelen staden paradiset. Himmelriket och intet. Jesus kom med gåvan av alkoholen Allah kom med gåvan av hasch Djah kom med gåvan av marijuana. De tre gåvor de vise männen gav guds son att bruka och använda sig av i denna så kallade värld och verklighet. Konsten av att förstå guds son och hans skapande ur intet var allting kommer ifrån vilka element sonen lärt sig bemästra. De kom även med gåvan av Triangeln cirkeln och fyrkanten som är elementens lära och guda konst att hedra dessa skapelser. Över att förstå vår skapare. Och stoppa kriget mellan oss vilket inte går då det är en del av kärleken som finns mellan oss spänningen som finns när vi möter varann. Och skapar vad vi vill som skaparen natur är en del av vår natur. Även om du är guds barn. så finns även den Guds son som kan förmedla er ihop som hon och han och gifta och döpa er. Livet är en lek om vad vi är och verkligheten finns inom oss. För skaparen bor inuti mörkret där den gömmer sig för att aldrig visa sitt rätta jag. där dom även gav oss skriften och talan i formen av substantiv adjektiv, verb och objekt. Så som snabb snabbare snabbast. Det är en del av vår natur att stå över gott och ont såsom god och ond. För gud är en del av allt som finns och inte finns. Utan över vad som komma skall. Jag skriver av mig mina tankar och filosofi om vad vi är och leker med kärleken som finns överallt omkring oss. Över att vi vågar älska oss själva och vår nästa. Allihop har gud på sina sätt precis som lärjungarna vi är lär vi oss av oss själva och vår omgivning av vänner och kärlek. Ta vara på det liv du lever och tänk på dig själv och ditt eget välmående priorer vad som viktigt för dig är. Ta väl hand om din själ din spirit och din ande. Och finn välbefinnande i vad du gör osv. En Del utanför nya testament.
This is written in Swedish you can use Google translate to transfer to any languish you want.
Fredens Tecken Y

Behandla den du träffar som det vore dig. Behandla den som du själv vill bli behandlad. Ondo finns ändå alltid inom oss och är en del av vår natur för att klara oss. Djävulen är ett hjälp redskap för att klara den så kallade verkligheten. För du måste förstå att du är mer än ond och god. Du står över kraften över att du är en övernaturlig varelse. Som kan utvecklas hur som helst. Av vad som händer dig. Läran är från lärjungar detta är en del av vår bibel.
Peter av moderjord en av våra lärjungar som förstår Djah - min gud är.
Och lära dig hur stor del weed plantan är en del av läran som lär dig finna vem du är och finner upplysning inom hur du kan bli din egen. Och var med gud när du existerar. Utan problemen som finns. Det så kallade Heliga kriget måste sluta tack vare att vi hör ihop och bara ska slakta som djungelns lag över att vi kan välja var kött ätande eller naturligt ätande.
Vi är en del av planeten som finns och en del av djuren som finns är i hur samhällena finns och vad som finns inom dom. Du kan aldrig döma någon för den´s utseende utan tala med den för att finna vad den är och hur den har det. Rasim och nazism är stoltheten av att bära sin hudfärg inget hat mot andra. Vi är varelser i alla färger. Vi kan ej hata varann utan att älska varan först. kärleken är att leka med vad vi är i denna så kallade värld. Som många profetesior och messihas är här för att rädda när dom kommer fram. Ståendete är aldrig problemt du kan ej stå utan guds hjälp den som hjälper dig från barnbenen. Men du kan ge dig av och inse att du är en större del av vem du är av att ge dig av. lämna vart du kommer ifån och ändå sträva mot att försöka finna tillbaka. För ingen är den andra lik. allihop av oss är speciella och unika och det är bara en uppfattning vi har när vi ser oss som normal. utan varje gång är den första för dig för du kommer från vår skapare och alltid någonting vill. För viljan inom oss är vad som ger oss styrkan att forsättta sträva mot högre måenden än vad vi har och besitter. Som barn strävar du alltid mot att bli större i din omgivning. Det är en del av din natur. Men sen när du lämnar den plats du alltid tillhört finner du att du är mindre än ett barn av att finna ljuset. Du måste sträva mot ett mål att komma in i allt och ingenting
skaparen skapar element varelser och drömmar matrialism och allting och ingeting som finns vad verkligheten är ens egen uppfattning allt kretsar kring utan att man har ett ego när man frigör sig så mycket i upplysningen. Du kan finna att du är Guds son Alllahs son Djahs son och din egen gudomliga natur över hur du är och över vad du kan göra för dig själv och din omgivning. Lärjunge kan vem som helst vara. Du kan komma in i att du är en del av gud och lära din omgvning som dina lärjungar. över att du är. Min gud är kan vara de tre visa männen orions bälte stjärnona i himmelriket över att dom är vad som lär dig exctera i välsamfund och Välbefinnande. Jag som skriver har ett så kalllat namn som man inte ska fastna vid. För du är allltid mer än ditt namn du bär. Så namnet ska du alltid bära med stolthet över att du ett eller fler har. jag kan vara er fader från andra sidan över upplysnings lära över att jag kan skapa guds son. tre av guds söner finns hittils Jesus Allah och Djah.
tre delar av vår natur som vi bär inom oss för där är var dom finns och blivit till. Du ska älska din omgvining och förändra den om du ej gör det för strävan mot kärleken över vad vi är är vad allihop älskar. Detta är mitt Fredstal till alfred nobels ära. Över skaparen av dynamit. Över vad vi kan lära oss över alla element som finns. Eld Vatten Jord Blixt snö Vind sex element vi besitter oss på i denna plats. Över var vi finns. Du ska aldrig skämmas över den du är. Över att du är så speciell och uniq som du är. renheten finns inom dig det spirtuella själsliga och andliga som finns inom oss. Kämpa för ett bättre väl befinnnande och besitta alla natur resuser som finns över vi ska inte va en planet i krig mot varan utan handla av våra natur resuser vi besitter över allt i alla länder. Vi kan hålla en folk omröstningn över om vi vill ta bort alla gränser och enas som ett land en nation ett folk. Där vi kan välja om vi vill ha kvar alla länder eller förena oss till en enad nation om vi vill. Möjlighet vi har. Moder jord älskar alllting som finns och ger oss blessings över får strävan mot ett bättre välbefinnande i vår upplysninng. Jag kan vara vår fader som har alla droger som berusningsmedel istället för en drog. utan jag lär mig av allt jag testar. Marijuhana och hasch är en del av vår natur över hur du kan finna upplysning om skapelser och programm över vad vi är och hur vi är. Du kan studera de flesta språken genom Substantiv är ett objekt Adjektiv är ett ting Verb är en form. Vår religion är olika över allt över vad vi förstår oss på och vad vi befinner oss i med att Gud är alltid med oss vart vi än är. Detta är en del av min försåelse av vad gud menar men hur vi ska vara och excistera. Natur kemi fysik och biologi är fyra av våra främsta läror.
Över hur vår natur fungerar och vad som finns och hur världen är uppbyggd. Naturen spelar alltid sin roll över Rovdjur mot däggdjur och hur deras natur mönster är. Det ska ej vara krig mellan oss ingen uppdelning av oss finns ingen mening med att kriga mot varann. Utan görs för nöjes skull över att vi leker med vad vi är. Krig är alltid ett kall från vår skapare om att den vill omgöra oss över de som försvinner. Allting har en mening bara man finner den. Du måste alltid finna din egen väg om hur du ska finna din upplysning och välbefinnande.
Min Guda lära om hur gud finns och fungerar. för gud är mitt redskap till att lyckas med vad jag vill. Precis som djävulen kan hjälpa dig kan även gud finnas för dig. För du är en varelse över god och ond. Och i mina handligar finns både god och ont.

Use google translate to translate the laungish to your own. This is swedish
So take swedish to whatever laungish you can.

Läran
Där läran är Natur fysik kemi mattematik Biologi Psykologi Psykadelisk drogkunskap filsofi språk skrift talan industri kroppsarbete Religionslära Historia lära Hierarki lära, Monarkistisk lära marxismens lära, Cheguvaras lära, Selassia lära Davids lära salembons lära gatans lära Byggarbete Politik Stadsvetenskap Naturlantbruk drogvetenskap utan sanning. Universal kunnande om att det finns mer än universum det ortodoxa och paradoxala läran. Den Geometriska läran av hur vår natur är. Arkitektur Bankkunskap Datorism. skapandets lära kärleken oändlighet. Relations läran. Läran om elementen och andra sidan skapadent like väl det lilla som det stora. Musiken och konstens lära och dansens lära. likväl den bibliska läran Om adjektiv substantiv verb och objektiv. Läran om egot ljus mörker natt och dag sol och måne och vår jord. Läran om inkas unviersala lära och mattematik. Davids pyramid bygge och de rocks aborginernas lära om hur vi byggt globen som en karisma vilket är en del av en kristall. Om läran om hur bygga samhälle utav intet. Precis som Las vegas tex.
Gud den allsmäktiga och allvetande. Den som vi gör bön till och som hör bön om den vill
Sanningen bakom samhället.
Om man plockade Jesus direkt när han kom fram och kasta sten på han tills han bad om nåd sen slängde syra i ansiktet på han så skulle han inte sagt något om någon gud
Utan allt skulle handla om Djävulen och vad den gjort. Jesus levde i en dröm. Tid så som klocka och kalender är saker vi hittat på själva. Något människan skapat något som inte följs överallt
Åker du till Darfur och frågar vilket datum det är tycker dem du är dum i huvet. Medans idiotiska babylon anhängare anser att man alltid ska kunna svara på sån skit annars tar dom dig till stationen.
Kristendomen är bara en rad av lögner från en sjuk man som inte förstog bättre. Jesus har ingeting med gud att göra förutom att han kände att det var han som straffa honom till ett liv på jorden.
Anledningen till att en tidsmaskin är omöjlig är att tid och rum är bara något vi kommit på det är omöjligt att resa till ett viss klockslag eller datum.
Men att ta över världen är dock ej omöjligt. Banker fungerar juh som så att jag skapar pengar från ingenting. Sedan sätter jag ett värde på vad sedeln är värd
Precis som när jag skapar ett samhälle/stad/simplicity Skriver jag regler och sätt hur samhället ska fungera med allt vad det innebär. Jag blir rikast i världen då jag skapar mina egna pengar
så jag kan skapa i hur hög summa jag vill. Genom att skapa min världsbank. Detta är saker som händer redan nu. Hur några få den så kallade eliten. Toppen av spelet styr världen.
De ger sig inte ut för att vara ledare själva utan får andra att framstå som att de har makten. Medans dom själva styr i princip allt från Toppen till botten i en hel värld.

Som Allismen säger

Det finns En sol ett universum en Gud. en värld en himmel.
Religion är bara en del i vårat levnat sett och inget livsnödvändigt.
Men människan är duktig på att skapa. Vi har kommit på mattematik Logik Religon mytologi och alla andra ämnen. Men allt vi använder oss av är vad planeten ger oss att ta nytta av för att utveckla vårat levnat sätt. Men poltiken är dett spel som vi har i världen idag. Det är dock inte hur världen styrs utan hur folket dom outbildade har en chans att sakta förändra Världen mot vart vi vill. Utopia samhället är vår gemensamma dröm. Vi siktar mot toppen och att alltid kunna försöka förändra världen till det bättre. Med målet att våra barn alltid ska få det bättre och utvecklas mer. Jag tror inte på något efterliv så om jag mötte jesus skulle jag sno hans weed och säga åt han och hålla käften.
För allt han snackar om är bara skitsnack från en indevid som lärde sig upplysnings läran när han övergav allt han kom ifrån. Och sökte sanningen. Men det får man inte ta del av utan bara massa skit om vad som inte stämmer. Så Kristendomen är ett fail att tro på. Visst kan man uppnå den innre känslan av att vara kung mellan himmel och jord. Därför man säger att Det finns En kung där alla kungar genomgår samma resa.
Min Religion och Religösa Människor.

Att Ljuset är en enda enhet och inte har någon kropp är en tydlig markering mot kristendomens treenighetslära och läran att Jesus är Gud. Toran är sann och oföränderlig. Åsikten att Toran inte kan bytas ut mot någon annan uppenbarelse är en tydlig markering mot islam som lär att Koranen är den sista uppenbarelsen.

Jesus var kung mellan himmel och jord. Detta gjorde honom ej till Gud.
Detta är ett tillstånd man kan uppnå genom Gud men det gör dig dock ej till Gud.
Judendomen säger även att man ska respektera vad alla profetsior säger och det de talar är sanning.
Vilket gör att vi judar borde se profet muhammed som en sann lik Moses. Men muhammed fann dock bara samma Gud som vi redan har vår tro på. Han valde dock att kalla den allah.

Tron på att Ljuset existerar som alltings Skapare.
Tron på att Ljuset är En enda Enhet (monoteism).
Tron på att Ljuset till sitt väsen är evig.
Tron på att Ljuset känner människans känslor, handlingar och tankar.
Tron på att Ljuset belönar och bestraffar den som håller eller överträder Hans bud.
Tron på att Messias skall komma och återskapa de döda.

Vad är då en messias? En ättling till Kung David som ska skapa paradiset på jorden.
Jesus var en profet som många andra han förespråka sin egen tro och religion hur han tolka saker och ting. Vad folk förväntar sig av messias är ingen som vet. Det har länge talats om att messias ska komma i hopp om allt gott ska besegra det onda. Men detta är förstås ett önsketänkande många har när de ser på världen som det är en plats av misär. Men känslorna av helvetet och himmeln finns inom oss. Det är hur vi kan känna inombords över saker vi gör och människor vi träffar. Precis som känslan vi har inombords kan vi må dåligt och bra beroende på vår livssituation.
Allt liv kan enbart existera tack vare att solen ger ifrån sig energi som gör det möjligt för liv att utvecklas på vår planet. Liv kan ha skapats i vatten tack vare att solens energi nådde fram och gjorde det möjligt för det att bilda ett liv. Men att människor kommer från vatten som från varit varelser som lägger ägg till att föda naturligt. Är en teori kring detta. Så det som skapar vår själ vår hjärna är vårt ljus. Utan ljus vore inget liv möjligt. Ett ägg och en spermie behöver energi för att utvecklas till ett livs levande varelse.

There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen