förresten.. när vi ändå är inne på svenska kvinnliga rappare.. nån som hört talas om Lethal Technique? en grupp på två tjejer. jag såg dom på en rookie festival för många år sen och har för mig att jag gillade dom .. men jag har aldrig hört eller sett nåt från dom sen dess.. nån som vet vilka det är och om de hålle på fortfarande eller om de ens släppt nåt?!?
if hiphop is dead call me ghost in the flesh
Producent
2010-01-06 20:27
Varför är det så många kvinnliga rappare som har så mörk röst?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
det finns ju många mannliga rappare med ljus röst. men jag undar varför alla "manliga" rappare som är barn som rappar alltid låter som tjejer?! (med undantag för Lilleman :P)
philosophia F25 Ok! Jag förstår dig helt och hållet och håller även med. Men nu ska vi inte dra upp feminismen, för det finns mängder av liknelser. Utan jag tycker vi lämnar den här diskussionen med att båda faktiskt är nöjda(?) (vilket också är sällsynt hoho).
Don't!
www.myspace.com/masterkatten
Mitchy P11 Där kvinnor finns bland manliga kulturer kommer feminism alltid vara inblandat :) tills kulturen slutar vara "manlig" iaf... over and love ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2010-01-09 15:49
/ JOHNIK / Producent och Beatskapare / Göteborg /<br> http://www.johnik.com
philosophia Jag tycker att det är "Åh vad kul med en tjej som rappar!" när en tjej börjar, oavsett om hon är bra eller inte. Eller åtminstone "Kul att du rappar, inte många tjejer som gör det, inte så bra nu men du blir kanske :)".
Sofijah Inte så bra i mitt tycke. Mest fjortis och emo rap om hur hennes pojkvänner dumpade henne osv. Kändes fel att inte nämna henne i den här tråden dock.
Men finns det någon som är bra på riktigt? Finns det någon som ens kan mäta sig med sina manliga motsvarigheter? eller är alla brudar korkade jävla bihang som vanligt? alla ni nämnt suger fan krösamajas jävla baja. man ska inte slå brudar, man ska skjuta dom i huvet!
i care because you do
Finns det någon tjej som behandlar ett värt ämne och inte väljer beats gjorda av indianerna på plattan?
i care because you do
har inte hört så mkt med Bahamadia men hon borde va grym eftersom Vinnie Paz lät henne vara med i Army Of The Pharaohs
tråden ligger i svensk hiphop. förresten...vilka är INTE med i army of the pharaohs hehe?
i care because you do
media F18 JAJA FÖRLÅÅÅÅT DÅ!!! ;D och vilka som inte är med i AOTP??? Ra The Rugged Man, Ill Bill, Immortal Technique, Sean Price.. och jag tycker det är jääävligt konstigt att de INTE är med för de skulle passa in! :P
ta några djupa andetag, jag kommer strax.Bah kärlek peace!
http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.
Media F18 Bara för att du råkar vara född med samma kön som jag så betyder inte det att de är ok att skriva så kränkande grejjer som du gör! De brudar som kör sin grejj gör något bra, för det är det allt handlar om "att köra sin grejj." Du verkar ha missuppfattat hela principen och grunden med hiphop. Kärlek & Respekt, två saker du verkar ha brist på. Väx upp för fan. Till övriga i tråden, Bah kärlek Peace!
http://www.huldish.se <----- Blogg om svensk Hiphop.
vadå råkar, det var med 100% säkerhet jag blev just exakt jag, dvs kvinna osv. jag tycker inte att det är ok att du tycker dig stå över mig till den grad att du tillrättavisar mitt beteende, jävla fascistfasoner skulle jag vilja kalla det. jag önskar att brudar kunde köra sin grej istället för att totalhärma nån snubbe för att imponera på en annan. du verkar ju vara extremt dum i huvudet, svara vänligen aldrig mer på något jag skriver, gå och fila på spraydatepresentationen istället.
i care because you do
"eller är alla brudar korkade jävla bihang som vanligt? alla ni nämnt suger fan krösamajas jävla baja. man ska inte slå brudar, man ska skjuta dom i huvet!" har bara läst dom senaste inläggen, så jag kanske har missat nåt, men vad händer? haha, känns som att det har spårat ur en aning... fint också att du som skrev ovanstående citat sen gnäller över att nån försöker ställa sig över dig... haha... jag säger peshi och cleo, även om de mest kör på engelska. allt gott!
hehe aaa oj lessen. a hon ska ey kåntråwlera mitt liv e hon illuminati lr ??????????+
i care because you do
Heli och Emilia. Sen har vi ju silversystrar.
Tjejer rappar ju alltid bara om att de är tjejer men faktiskt kan rappa ändå, vilket de oftast inte kan.
MattsoN Tjejer rappar ju alltid bara om att de är tjejer men faktiskt kan rappa ändå, vilket de oftast inte kan. haha
nån som kan svara på varför hon kallar sig fröken b? heter hon birgitta? blev nyfiken..
!
heh a e också nyfiken, väldigt intresserad av namn, ska föra anteckningar.
i care because you do
håmie P18 B står för Badass motherfuckah
oj farlit
i care because you do
mycket farligt! blir dock lite besviken hade hoppats på nåt vackert namn:(
!
hade du seriöst hoppats på birgitta? he. får väl vänta tills/om hon svarar, du kanske har turen på din sida ändå!
i care because you do
aa de hade vart töngt.. väntar ivrigt d eller b.. B frööken B
!
johouuuuu mässssster!!
i care because you do
(Fröken) B står för Broberg, hon heter Ulrika Broberg :) Och för det andra holla at me, Thessity ska börja rappa.. kritisera inte förrän ni hört mig, jag ska visa att tjejer (vissa iaf) kan flowa :) Peace and Luuuv/ Thessity
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tjejer rappar ju alltid bara om att de är tjejer men faktiskt kan rappa ändå, vilket de oftast inte kan. (Fröken) B står för Broberg, hon heter Ulrika Broberg :) Och för det andra holla at me, Thessity ska börja rappa.. kritisera inte förrän ni hört mig, jag ska visa att tjejer (vissa iaf) kan flowa :) Peace and Luuuv/ Thessity
i care because you do
jag ska inte rappa om att tjejer kan rappa lr flowa, meningslöst. men era fördomar visar att ni inte tror att tjejer ens kan, men vissa av oss kan. faktiskt!
det är ju det enda du snackar om.
i care because you do
fattar inte du att du gör alla kvinnor en fet otjänst genom att i om det att du säger att du ska "visa att tjejer visst kan flowa" redan avgjort "kampen" och erkänt mannen som något bättre, man behöver ju inga aktiva förtryckare med självförtryckare som dig.
i care because you do
Forum:Svensk Hiphop - Allmänt Tråd:Kvinnliga rappare?
i care because you do
haha loser, tog du bort ditt inlägg hahahahah
i care because you do
jag menar inte tjejer i allmänhet, men det e nästan som att alla tvekar på att tjejer ens kan flowa lr rappa, visst.. alla kan inte, det e jag medveten om, men det finns vissa som kan, så varför tveka på dom också? jag menar nu att jag vill iaf försöka visa att tjejer (dom som kan flowa) faktiskt finns, jag är en tjej, en av alla dom tjejerna som man inte tror kan rappa. sen vet jag inte hur illa upp du tar..
aa ja skrev fel.. förlåt för att jag är mänsklig
hehe det var roligt eftersom du skrev det för att vara reti. men iaf, asdfasdfs, lägg gärna upp, oki? =)
i care because you do
klart ja lägger upp :) peace.
blir spännande
Feven släppte ju nytt på svenska förra året. http://open.spotify.com/track/4WX5i4f5tMlt4OvlGOIvcm = Dom tio budorden http://open.spotify.com/track/1S3R0lff2KR4rfc8SGzPZG = Hip hop torskar http://open.spotify.com/track/7x1E1M4N5IzfMqAM9qwG8m = Vill ha feat. Petter Sen har vi väl Beldina också, om hon kan räknas in. Hon blev iaf personligen inbjuden att medverka på Looptroop Rockers Professional Dreamers Tour. Hon är dock ganska bred i sin mustikstil.
heli är den bästa svenska imo. men det var länge sen hon gjorde nåt....jag tror att hon har lagt ner. jag hittar knappt nåt med henne på youtbe
etotigana
Har alla glömt MAPEI eller? Hon sopar mattan med de flesta i detta land man eller kvinna.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Who made me like this? Was it me and god in co-production?