I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era jävla hatare.

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2008-12-15 11:43

Era jävla hatare.

Hatare.

Länk till http://www.MyBestFriendIsMyGrind.com

När jag var yngre var det värsta jag visste när någon hatade på mig eller något jag trodde på. Det fick mig att bubbla över. Jag kunde löpa bärsärkargång och sitta i timmar med mina fingrar frenetiskt flygandes över tangentbordet för att meddela "världen" att JAG minsann hade rätt!

Min bezzerwizzermätare slog i topp samtidigt som, Jay-Z var "jiggy" och Adams Ray från Snook (En av mina 3 favoriter i Sverige just nu) "inte kunde rappa". Jag satt och pillade på "multi syllables" och hade sliten luvtröja, baggies och ryggsäck med hål för att snatta folköl. Jag och allt jag gjorde var fantastiskt, en inställning som med rätt självinsikt är oslagbar, men just då mest gjorde att jag helt avsaknade möjlgheten att bredda mina vyer. Jag önskar att någon i min närhet hade ryckt tag i mig och berättat hur saker och ting egentligen ligger till.

De flesta delarna av detta beteende utvecklade jag på blandannat Whoa.nu och andra amerikanska motsvarigheter. Detta engagemang gjorde att jag missade ca 5 år av min utveckling som entreprenör, men det gav mig även oförglömliga minnen och först och främst ett sug efter att lyckas. Min kärlek till hiphop fick mig att utvecklas till att se helheten, förstå sammanhanget och älska inte bara musiken, utan även det som ligger bakom.

Hatare har alltid funnits och kommer alltid finnas. Ju mer positiv feedback du får, desto mer negativ feedback kommer med på köpet. Så länge du syns eller hörs så kommer folk ha åsikter om dig och det ENDA sättet att hantera dessa personer är att inte ge dem en sekund av ditt liv. Vaknar du på morgonen och känner att INGET kan stoppa dig och att du kan borsta bort hatare som flugor har du tagit ditt första steg mot ett lyckligt liv.

Varje sekund du lägger på att klanka ner på andra utan att ge ärlig konstruktiv kritik är slöseri med tid. Varje sekund du lägger på att bry dig om vad andra tycker om det du älskar och sliter för är slöseri med tid. Det gör mig illa i själen att se så många människor engagera sig i något negativt. Ett av de värsta exemplen jag skådat är på videositer som YouTube och WorldStarHipHop där svenskar, helt otroligt nog klankar ner på våra inhemska artister så som Lazee, Adam Tensta, J-Son och Mofo. Det är första gången någonsin som, inte bara enstaka atister har lyckats göra sig hörda utanför landets gränser, utan ett flertal svenska artister gör tillsammans att Sverige internationellt tagit sig en bit av den stora hiphopkakan. Samtidigt läser jag kommentarer så som, "I'm ashamed of being a Swede", "Swedish hiphop sucks, believe me I'm from here", från svenskar. Av ren avundsjuka över att personen ifråga inte pallar spela in ett mixtape, satsa på att bli fotograf eller förverkliga någon annan dröm så försöker de förstöra för andra som är redo att jobba för att få sin att gå i uppfyllelse.

Vi alla vinner på om någon svensk designer, konstnär, videoregissör, modell, dansare, producent eller dj gör sig ett namn på internationell eller nationell nivå. Gör du "underground", dub step, brittneypop eller gangsterrap så tjänar du på att andra lyckas runt omkring dig vad än de sysslar med. Förutom ren inspiration i att vilja göra det denna artist gjort, men bättre, så öppnas även fler och fler dörrar upp för oss samtliga ju mer vi syns kollektivt.

David Husslehoff.
Respect My Hustle Entertainment.
My Best Friend Is My Grind.


"Good advertising makes a bad product fail faster" - Noah Kerner & Gene Pressman.

Länk till http://www.MyBestFriendIsMyGrind.com