I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Whoa recenserar: Petter - En Räddare i Nöden

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2010-04-11 12:05

Whoa recenserar: Petter - En Räddare i Nöden

Det har blivit dags för ännu en recension, denna gången av Petters nya album En Räddare i Nöden.

Jag ska vara ärlig, fram till Goddamnit så tyckte jag att Petter var relativt ointressant trots hyllningar till höger och vänster under min ungdom. På den tiden så kände jag i och för sig inte så mycket för svensk hiphop. När folk skrek Så klart! på fester lade jag ansiktet i handflatorna, suckade djupt och ansträngde mig för att förstå vad det var som tilltalade. Petter Alexis Askergren var bara en blek kopia av de amerikanska storheter jag lärt mig att älska och i min öron lät han bara fjantig.

Med Goddamnit så lyckades dock Petter vinna undertecknads respekt. Han hade äntligen börjat skriva mer avancerade texter och tillsammans med Kihlens produktioner så kändes det som att han hade hittat hem. Skivan hade självfallet sina brister men det kändes äntligen som om den gamle hiphopräven hade börjat utvecklas, något som han enligt mig hade behövt länge. På En räddare i nöden fortsätter utvecklingen och jag måste säga att rapparen överraskar...


Läs hela recensionen HÄR