I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Eminem "Scared" to record with Lil Wayne?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2008-03-22 14:37
det är en viss skillnad på större & bättre.

att vara stor betyder ju absolut inte att man är bra och tvärt om.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-22 17:01
Lil Wayne är ett mirakel, finns inte så mcket mer att säga. Startade när han var 8 och jag gissar på att jag har hört i princip allt han har släpt sedan dess (inte det han skrev 8-11 dock, skulle vara roligt) och det ajg vill ha sagt med det är att... jävlar i himmelen vad han kan.
Min tro är starkare än din övertygelse.
Manager

2008-03-22 17:06
glöm inte att lil wayne är 25 bast. eminem har alltså 10 år mer på nacken.
wayne kan bli hur bra som helst om han får leva i 10 år till.

25 år och har snart släppt 6 plattor.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-03-22 17:30
han har ju inte bara släppt 6 plattor, ett par mixtapes har han hunnit få ut med
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-22 19:20
"glöm inte att lil wayne är 25 bast. eminem har alltså 10 år mer på nacken.
wayne kan bli hur bra som helst om han får leva i 10 år till.

25 år och har snart släppt 6 plattor."

Rappare är i och för sig som bäst mellan 19-25...
Pubertal musik görs bäst av pubertala människor ;)
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2008-03-22 19:48
hur som hällst eminem äter skrothögen lil wayne till frukost lunch och middag punkt slut.

2008-03-22 20:13
ja skulle vilka se lil wayne o eminem i en battle idag, wayne skulle spottat 10 verser medans eminem skulle kört nån konstig ordramsa, em va bra för typ 10 år sen.

2008-03-22 20:32
Hellre en bra ordramsa än jävligt pissdåliga metaforer.

2008-03-22 21:03
päronpung .....Är du mentalt efterbliven? Lil Wayne skulle fan inte kunna dissa nån.. Som sagt, kolla in "You don't know" (gjord för 1 år sen) där Eminems rimschema våldtar allt Wayne har gjort nånsin.. Ser du inte det har du inget har att göra.

2008-03-22 21:05
champaign for breakfast
And sports cars for lunch and pussy for dinner....I eat rappers and call it pussy for dinner

wee wewee wewewewe

2008-03-22 21:07
O alla vet att Ems popularitet grundar sig i att han e vit, Waynes grundar sig i realness..

Vafan.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2008-03-22 21:32
jeppehehe P18

vem bryr sig om eminems rimschema i 1 låt. din mamma skulle kunna krysta ut en låt med bra rimschema om hon bara ville. vad är det som är så speciellet med  hans rimschema i "You don't know"?? det är inget över det vanliga dirket.

wayne har släppt 100 ggr mer låtar än eminem dom senaste åren där hans rimschema dödat eminems senaste grejer.

ja lägger mina pengar på den rappare som har mest consistency any day än nån som släpper nån bra låt nån gång där halva förtjänsten ändå är Dre`s.

eminem va en av dom bästa förut, men han har ramlat av.

2008-03-22 21:48
Haha, päronpung va fan tar du för nått, dela med dig..

2008-03-22 22:16
Hahaha :D Wayne bra rimschema? GAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH.

Visst, han är bra ibland, men att säga att hans rimschema är bra är ju efterblivet. Wayne har i princip bara bra punchlines/liknelser etc.. Mer än så är det inte.

2008-03-23 01:18

Eminem käkar lil wayne vilken dag som helst, knappt lönt att ni försöker försvara mr. lollipop hahha

Producent

2008-03-23 02:39
ok.. enligt riaa's hemsida

har eminem med dr.dre bakom spakarna och interscope som skivbolag sålt 27 miljoner units..

och lil wayne med mannie fresh och independent bolaget cash money records sålt 12 miljoner..

bör nog inte ta så seriöst på artikeln, det mesta som lil wayne säger i intervjuer nuförtiden är lite skumt..

men på beats gör han det fett..
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-03-23 02:56
Lil' wayne is real. nuf said! ingen jävla redneck med skitlåtar. 
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2008-03-23 12:46
Det blir lite svårt att säga att Lil Wayne är större just nu bla bla bla eftersom Eminem faktiskt medvetet legat lågt sedan 2005 nånting. Det gör ju att Weezy inte blivit mer het för att han är bättre, mer eftertraktad etc utan för att Eminem valt att ligga lågt. Vågar nån sätta mot mig när jag säger att Eminems nästa skiva kommer stt sälja MINST det dubbla mot vad Lil Wayne kommer att sälja med den enormt hypade Carter III?

Sedan har jag aldrig förstått snacket att Eminem blev stor FÖR att han är vit. Det är ju inte direkt så att vita rappare är kända för att bli jättestora och få en massa hype per automatik. Det var inte så innan 99 och det är knappast så nu. Det är inte heller så att allt Dr Dre rört vid blivit till guld. Jag skulle med några minuters betänketid kunna namedroppa 20 artister som signats till Aftermath och inte fått den minsta framgång ens.

www.plaingold.com

2008-03-23 15:30
^^word

2008-03-23 15:34
allt DR. Dre faktisgt jobbar på/med och släpper blir till guld. många artister har ju aldrig fått släppa något på Aftermath.

sen fick ju Eminem otroligt mycker press när hans första skiva kom just pga att han var vit (minns att MTV gjorde en stor sak av att han var en vit rappare tex). sen är hans framgång självklart inte bara pga att han är vit, men det har inte skadat

2008-03-23 17:35

Så folk diggar Eminem för att han är vit? och inte för att han är en sinnesjukt duktigt rappare?

2008-03-23 17:45
Mista_Meth:

nej men han har fått mycket uppmärksamhet pga att han är vit -> fler hör hans låtar -> fler fans

2008-03-23 17:48
konstigt att andra vita rappare inte vatt mer framgångsrika då?

2008-03-23 17:50
Fiyah: Så om jag förstår dig rätt så får man automatiskt mer uppmärksamhet som vit rappare än som svart? Konstigt att så få lyckats med tanke på detta.
www.plaingold.com

2008-03-23 17:52
om ni läser det jag skrivit så kanske ni förstår.

det jag säger är att EMINEM (inte någon annan vit rappare) fick mycket uppmärksamhet i media i början av sin käriär just pga att han var vit.

lyckas ni förstå vad jag skriver nu?

2008-03-23 17:59
Haha. Har aldrig fattat vad det är som folk tycker är bra med Lil Wayne. Har alltid sagt och kommer fortsätta säga att Lil Wayne är den mest överskattade rapparen någonsin! Han har inte en enda egenskap som en rappare bör ha. Varken hans röst, texter eller flow är bra, snarare rent av dåligt!

2008-03-23 18:15
Bara för att Eminem inte är lika aktiv så kan han jue vara bättre?
Eminem har jue för fan gort världens bästa låtar å han har grymt mkt skillz wtf.
No you!

2008-03-23 18:23
em är inte den bästa rappare fattar inte varför all e så galna på honom när han släpper en låt som t.ex lose it eller toysoldier så säger de att em är den bästa rappare vilket jag inte tycker är några bättre låtar än vad t.ex fat joe släpper. Kanye , jay-z och lil wayne e de största just nu fuck em. Jay-z är enligt miog mycket bättre än em men på renegade så dödar em jay-z hehhe ,måste erkänna

2008-03-23 18:36
ProNoob:

det som diskuteras är inte vem som är bäst, utan vem som är störst av de två (Eminem & Lil Wayne)

2008-03-23 18:43
Alltså, alla vet att när Eminem väl släpper sin kommande skiva kommer den våldta alla försäljningssiffror för de bäst säljande albumen de senaste åren...

2008-03-23 18:44
Vem som har gjort bäst musik av Eminem och Lil Wayne är defenitivt en smak sak! men faktum är att Eminem är en fan så mycket mer skillad rappare!

2008-03-23 19:11
"Tycker faktiskt att det låter som om Em försöker göra det Weezy har gjort i snart 10 år, Rappa lite nasalt med ett swing i rösten o låta allmänt oberörd""

´word the fuck up!

lyssna bara på touchdown med T.I vafan försöker eminem me? haha så jävla dålig

2008-03-23 21:42
"lyssna bara på touchdown med T.I vafan försöker eminem me? haha så jävla dålig"

Nej, inte är han bra där. Eminem borde inte finnas på sådana låtar, hans stil är något helt annat. Varför inte bara vara nöjda då över att tacka nej till Wayne's erbjudande?

Skulle just eminem ha tappat sin storhet pga av snedsteg borde lil wayne ha fallit av för länge sen, som så många andra du nämnde.

.

2008-03-23 22:00
haha tycker det är så roligt att läsa vad alla ska diskutera om si och så.. Musik forum, ingen kommer överens är det inte logiskt att det är så? Musik är ju en smaksak vissa lyssnar på hiphop andra inte , Vissa lyssnar på eminem andra inte, Vissa lyssnar på wayne andra inte..
Så varför ska man ens börja säga han är bäst han har bättre lyric han kan göra det som den andra inte klarar.. Löjligt men eftersom att alla redan gör så följer jag med på den svängen och säger min åsikt.. Eminem är bättre för att han är vit! haha ni är nördar...

2008-03-24 01:51
Men självklart tycker ni att Eminem är större än lil wayne eller någon annan rappare, när 80% av er som lyssnar på Slim shady lyssnade på rock innan honom.
och vem fan är du?

2008-03-24 10:47
Det e omöjligt att diskutera med folk som började lyssna på hiphop när Eminem kom. Anledningen?? Ni ser ju inte verkligheten.. Har ni ens vatt i Usa o känt av skillnaden på svart o vit?? Vi snackar musik här o så kommer folk o snackar om rimschema HAHA..

Om man vill förneka att Eminem, delvis, fick det genombrottet han fick för att han va vit så kan man ju fortsätta blunda o ta illa upp men om man istället tittar på hur det ÄR så ser man direkt att så e fallet.. Det e inte per automatik o det fattar ju en åsna men whoa-folk vill så jävla gärna missförstå så att dom själva kan skriva ett litet inlägg o verka lite besserwisseriga..

Att förneka Dr Dre o hudfärgen i ekvationen e ju bara att vara riktigt jävla naiv

MEN att Em är en av de tightaste rapparna e ju självklart
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-03-24 20:04
kanske är för att weesy är en av dom mest överskattade rapparna någonsin och eminem inte vill göra en låt med en krystande idiot som låter som en 12 åring..

2008-03-25 18:45
Eminem kommer alltid vara den som varit hetast på battle och freestyle det kan inte Wayne ta tillbaka från han..

Är åldersskillnad på dom 2 numera, men dra tillbaka eminem för 10år sedan så hade eminem knäckt han upp och ner :X och där är hela sanningen
Kallar du det där magi, jag leker med din fantasi

2008-03-25 20:14
Nån som minns White America låten, han säger ju de själv bäst:

...do the math, if I was black, I would've sold half,
I Ain't have to graduate from Lincoln high school to know that
,..

Visst Em var sjukt grym, men de dags för vissa att inse att han inte är vad han en gång var, jag menar loos it o smack that, wtf,den jävla rösten han rappar med nuförtiden också. Idag är weezy mycket hetare.

2008-03-26 00:15
Vi får väl vänta tills båda har släppt nytt och jämföra..
det finns en chat! missa inte den...

2008-03-26 02:47
Asså era hjärndöda ankhuvuden, KOLLA PÅ INTERVJUN PÅ YOUTUBE SÅ SER NI ATT HAN SKRATTAR NÄR HAN SÄGER DET SISTA OM ATT EMINEM ÄR "RÄDD" ATT GÖRA EN LÅT MED HONOM. Herregud.
http://famousbefore.tumblr.com

2008-03-26 09:03
Lil' Wayne och realness.. Jag skrattar fortfarande.
Crüel town, it's a Crüel town...

2008-03-26 10:35
Ja, sanningen e rolig.. Speciellt om man inte vet den
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-03-26 11:05
Vanilla Ice var vit men nadde inte till samma hojd som Eminem.
Eminem ar en sjukt grym lyricist, Lil Wayne ar bara en rappare och Cash Money Klicket ar inte mycket att hanga i julgranen men definitivt det basta av Lil Wayne finns dar tycker jag.
Eminem fick sin fame for att han och Dre ihop funkade grymt bra, plus att Eminem brot ut med en ny stil vad galler texter, flow etc for den Mainstream publik som inte ar sa insatta i hiphop.
Eminem ar den rappare som blivit storst fran Scribble Jam deltagarna. Wayne rappar for att han ar for lat for gora annat. Lil Wayne ar en kombination mellan Dj Sleepy och Gurus Jazzmatazz, man trottnar.

(iThink)
I be around, just out of sight

2008-03-26 11:21
BigIssue vet INGENTING om hiphop o det märks direkt med inlägget.. Bara att du jämför Eminem o Vanilla Ice säger allt.. RIKTIG idiot haha.. Låt inte din smak styra din argumentation, då hamnar du alltid i underläge
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2008-03-26 12:41
Är folk verkligen seriösa när dom säger att dom tycker Lil Wayne är bra? Har hört många låtar med den idioten och fy fan det fick mig att må illa... Snälla ni som säger Lil Wayne är bra, ge mej en låt där han flowar riktigt grymt med en vettig text?

2008-03-26 12:45
Mista_Meth Nej, det som är ännu mer skrämmande är hur folk kan klaga på att Eminem gör klubblåtar i stil med "Smack That" och "Shake That Ass" när 99% av Lil Waynes låtar är exakt likadana.. Lollipop? Wtf? Hahahahha lägg av..

2008-03-26 12:45
T2dafuckin verkar inte kunna något om musik alls och det märks i hans inlägg. Vad ska styra ens argumentation om inte ens egna smak, idéer och tankar? Han utgår ifrån vad han själv tycker och inte vad faktan säger.

Eminem är en bättre lyricist, har bättre flow, har bättre låtar. Visst han har inte släppt ett soloalbum på snart 4 år men hans shady records compilation album sålde platinum. Ni kommer bli chockade när ni ser att Weezy inte kommer sälja flera miljoner.
DJ

2008-03-26 12:49
När Eminem är som allra, allra sämst (och tro mig, jag är inget fan av hans senare album alls så jag menar INTE minst bra utan SÄMST) är han ändå dubbelt så bra som när Li´l Wayne är som minst urusel.

Så nu kan nån svara på detta men jag orkar nog inte svara tillbaka. Det här med Li´l Wayne och hans eventuella "artistiska" begåvning är en sån vattendelare att det knappt går att diskutera.

2008-03-26 13:10

Det handlar inte om smak din knast.. Jag tycker oxå att Eminem e bättre rappare än Lil Wayne men jag tycker inte att han gör bättre musik..
Hos mig så e inte ett komplicerat rimschema, en miljon stavelse-rim o påhittade stories om frugan o barnet något som är synonymt med bra musik..

Jag vill KÄNNA artisten jag lyssnar på och om nån , på fullt allvar, kan säga att dom verkligen KÄNNER djupet i Eminems shit så var god visa mig det(och om ni nu skulle identifiera er med honom så har det till stor del att göra med att han e vit).. Det e klart att alla rappare har nån personlig låt sådär men jag menar generellt..

Dre e bättre producent än Mannie Fresh men jag gillar ändå Mannies beats mer, exakt samma sak...

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik