I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Recension] Joe Budden - No Love Lost

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Skribent

2013-02-20 00:07

[Recension] Joe Budden - No Love Lost

En av fyra medlemmar av supergruppen "Slaughterhouse", en legend för många och en otrolig rappare som har varit med ett tag. Släppt massor av mixtapes och album. I slutet av förra året var det hektiskt för Jersey rapparen Joe, Slaughterhouse album och mixtape, även ett enligt mig riktigt högklass mixtape.

Så förväntningarna jag hade på "No Love Lost" var extrema. Men vart jag riktigt nöjd, hmm jag tror verkligen inte det. Joe har inte Joes stil här, det är mycket trendigt och sånt. När jag vill höra lite real Budden vill jag höra lyrik och flow, men tyvärr håller inte riktigt så många låtar på plattan en Budden nivå, jag hade hellre sett att mixtapet "A Loose Quarter" som släpptes sent förra året skulle ta rollen som album, och "No Love Lost" skulle varit ett mixtape.

Den drar mig inte med på en känslomässig resa, det finns några spår som jag verkligen känner är "mad real" men för det mesta är det en rätt tråkig lyssning, tyvärr. Men låtarna "Skeletons" & "All In My Head" får mig att inte ogilla plattan för mycket.

Självklart finns det några extremt bra verser från hans grabbar från "Slaughterhouse", men därefter är gästerna nått som inte borde ligga på en Budden platta, med gäster som till exempel Kirko Bangz, Lil Wayne, French Montana osv, gör att jag känner att Joe försöker stämpla in på den nya scenen och checka ut från den gamla. Jag har ingenting emot den nya skolan, jag kan själv trycka på lite French eller Kirko men ta inte Joe ifrån oss "Hiphopheads"

Inte mycket att säga om denna platta, jag får hoppas att nästa blir en Joe platta och inget annat.

3/10

Bästa låt: Skeletons ft. Joell Ortiz & Crooked I

Hitta skivan här nedan!


MVH
Rasmus Mörtberg



(Inlägget ändrat av MCRAPPZ 2013-02-20 00:07:49)

Whoas utrikeskorrespondent! MAC!