AMC - Mer av mig, mindre av dig V.1 (Mixtape)
Hallå! Nu släpper jag mitt mixtape som innehåller 11 tunga spår! Jag vill gärna ha komentarer och kritik på detta, det kommer förmodligen släppas en Volym 2, så håll öronen och ögonen öppna! Det är dags att visa Sverige vad den här bruden går för!! Här är tracklistan:1. Klass & Stil (feat. Fredric) 2. Sommartider 3. Varför gör dom så (feat. Nicke Dahl) 4. Reser runt 5. Remember (feat. Otis) 6. En gång i tiden (Varför lämna du mig) (feat. Tusse) 7. Det är över nu (feat. Krilloboii) 8. Tills natt blir till dag (feat. Quizze) 9. Vi kommer ta över (feat. danielb) 10. Dag för dag (feat. Glidish) 11. Galen på micken Jag vill tacka alla producenter som producerat beatsen! Jag själv står för 2 produktioner också. "Reser runt" & "En gång i tiden (Varför lämna du mig". Jag har slitit som fan på detta även om det gått rätt fort, och jag är verkligen nöjd med resultatet! Tack till alla gäster också! Här kan du ladda ner Mixtapet:Mer av mig, mindre av dig V.1 Fred ut. /Angelica
Sveriges bästa kvinnliga rappare ! :) Fortsätt så, feta tracks ! BIG UPS
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
bah, mina beats saknas ju !
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Det tog en jävla tid att dra mixtapet så kastade upp den på en snabbare host..
Mer av mig, mindre av dig V.1 Kommenterar ang mixtapet om någon dag!
The thing is, we cant separate our feelings..
eller jofan det finns med beats som jag har gjort
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
SKa lyssna igenom hela sen kommenterar jag. Peace // krilloboi
Follow me at: myspace.com/krilloboi twitter.com/krilloboi
tills natt blir till dag, tung produktion !
AMC är bland de bästa rapparna från landet. Gillade mixtapet något, något av en liten favorit var väl Klass & Stil. Tyckte den låten hade det mesta i sig, skönt beat, text, flow, reff o så klart rapp. Ser redan framemot nästa mixtape från dig AMC. Upp nu whoa, visa respekt för den här bruden för hon kommer ta över den Svenska hiphop scenen med stormsteg i framtiden. ;) /bsn
Ska lyssna nu! Men tack till Tronix_D som fixade bättre host!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
fan va tungt! speciellt klass & Stil och Galen på micken!!
soundet och flowet låter brareser runt diggar jag
bsns: där överdrev du kanske lite, visst hon är rätt duktig, men definitivt inte bland de bästa i landet. Mixtapet var för övrigt helt okej. Gillade mes Klass & Stil.
haha jag är absolut inte sveriges bästa kvinnliga rappare, inte vad jag tycker iaf! men tack för att ni diggar det iaf! blir sjukt glaaaad :) fred!
Lyssnade igenom tapet, damn asså finns vissa låtar där håret reser sig. Detta ska sparas självklart, ut & glida med bilen med mixtapet :> Inväntar mer som vanligt :D
The thing is, we cant separate our feelings..
Kan ju först säga att krilloboi kan DRA ÅT HELVETE med sin reff! :S haha bror du vet vad jag tycker om den!. jag diggade ganska mycket här på tapet! några som jag kommer lyssna på också :) Tack för att jag fick gästa också :) / Tusse
https://soundcloud.com/mendelsonbits
du är tuuung angelica<3
http://www.myspace.com/quizze
Rea P17: haha tackar man tackar tusse! Kul att du diggade reffen! :) <33 om vi återgår till tapet så tyckte jag att det höll standarden, det fanns inget dåligt, det fanns inget super bra, det flöt på bra igenom! Låtarna var i bra skick, skön variering! bra gjort angelica! :) // Krilloboi
Klass & Stil Autotune är fan inte okej :( Men fan.. Mysflow från er båda och låten har en shoft feeling. Undrade lite på vafan du menar när du snackar om schackpartin och svart magi, men annars är det en låt utförd med bravur!Sommartider Habba habba, mysgitarrN! Tycker inte riktigt din röst passade här, kändes som du försöker låta tyngre än vad du är och lite väl kaxig i verserna med tanke på låtens tema, men den känslan trubbades av allt medan låten gick- men första intryck är ju viktiga ;o.. Refrängen är dock verkligen guld! Myslåt, denna kan man sitta och mysa till dessa sommarkvällar! YIHAWVarför Gör Dom Så Tycker ärligt talat att Nicke mest låter bitchig i rösten här, flowet är guld men rösten känns rätt krystad.. Gillar inte såna här låtar, sånt får andra ägna sig åt :( Angelica flowar tungt men hade gärna hört dig speeda upp lite mer här, även om du fyller ut raderna väl med normaltempoflowet- imponerande!Reser Runt Hmm, är det bara jag eller känns denna väldigt mycket inspirerad av Sverigetrotters af Afasi & Filthy? 8) Lite väl mycket liksom, såväl flow- och beat- som textmässigt! Gillades faktiskt inte alls då jag bara jämför den med "originalet" :/Remember Otis är grömm på engelskan, trodde först det var samplad refräng när versen började. Men.. Tycker inte AMC ska köra på engelskan såvida du inte slipar ruskigt mycket på uttalet för jag tycker det var lite väl mycket svennedialekt här och var ;o Kul att du prövar dock!En Gång I Tiden Fin låt, skön att lyssna på och gillar hur du ibland växlade smått med tempot- tycker ofta du är i ditt esse i denna typen av låtar då du är duktig på röstkänslan och att skriva personliga texter! Refrängen gillades absolut inte, inget ont mot Tusses sångreffar men denna var den sämsta av dem jag hört.. Wtf på autotunade sången i slutet? ._.Det Är Över Nu Som förra låten, men jävlar- denna var än bättre... Underbar röstkänsla och flowet känns perfekt för beatet, helvete vad bra o.o Denna fastnade jag verkligen för! Tycker att du och Krillo inte riktigt matchade på låten men om man ser till era verser var för sig så körde båda riktigt bra! Hans röst är tung och flowet likaså, sången är fin den med :) Fan vad mysig refräng.. Denna flyger nog in på mp3an minsann o:Tills Natt Blir Till Dag Njae, lite väl smörig för min smak vad gäller AMCs text och röstläge xD Quizze var najs han med, inget extraordinärt sådär men det gick att lyssna på.Vi Kommer Ta Över Njae, gillade faktiskt inte alls.. Det är bra rapp från båda håll men den tilltalar mig inte alls, sen tyckte jag AMCs mixning lät rätt knas på hennes vers.. Förstår inte varför alla tjatar om att de är bäst på hip-hop.. Själv tjatar jag om att jag är bäst på allt ;oDag För Dag Tyckte verkligen inte om refrängen.. Röstkänslan kändes väldigt tillgjord.. :/ Tycker inte heller att detta var en av AMCs bättre känslolåtar då de tidigare verserna t.o.m på detta mixtape tilltalade mig mer! Glidish text var gröm, flytet najs, men röstkänslan kändes som sagt väldigt tillgjord i mitt tycke.Galen På Micken AMC visar vad hon gör för, tyvärr hatar jag såna här beats men du flyter ju iaf najz på't och rösten är najs. Heja AMC!Allt i allt då, ett härligt litet mixtape men tycker det kunde vart mer variation på låtarna just med tanke på att det är ett mixtape- men det är bra skit! Big up för AMC
Whoa.nu - När Du Vill Få Dig Ett Gott Skratt
Hundsim@MySpace | Jag är smartare än du.
N_Jack tack för den utförliga kritiken! diggas fett asså :) soft att du gillar vissa låtar iaf, allt kan inte vara perfekt :) alla har vi olika smaker.. hojta på mig när ditt netplay släpps så ska jag ge dig samma kritik! prooomiizzzzze. Upp!
N_Jack, Håller med dig, Måste tacka för att du digga min del i "Det är över nu" Peace! //krilloboi
Min brandvägg och zShare går inte bra ihop då den blockerar deras annonser.
You Are Using Ad Block Plus or some other advert blocking software! zSHARE relies on advertising for revenue!. Please add zSHARE to your ad blocking whitelist or disable ad blocking when you visit zSHARE Tanka här så man kan ladda ner med mer framgång.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Klass & Stil Jävligt tungt, diggar din attityd! Diggar inte autotune :/ Sommartider Håller med hundsim på denna, rösten passade inte så jättebra, men ändå! Riktigt fett, älskar beatNVarför Gör Dom Så Nicke lät inte så jävla tung faktiskt. Diggar reffen och din del där. big öpp Reser Runt Tungt flow, riktigt tungt! diggar inte beatet alls.Remember Denna var SJUKT nice, Otis kickar sönder engelskan, riktigt tungt! Du var inte lika tight på engelskan, kul att du kör nåt annat dock :) En Gång I Tiden Den är fin, skön, rätt laidback, diggar reffen riktigt mycket faktiskt!Det Är Över Nu FETT NICE - Min favourit, sparas på mobilen.Tills Natt Blir Till Dag Tungt tungt tungt! - gillar inte beatet så värst mycket dock. Vi Kommer Ta Över Hm, nog den jag ogillade mest faktiskt.. sorry, föll mig inte i smaken bara. Dag För Dag Diggar denna, reffen är inte dötung, men jag gillar't! Galen På Micken nja.. gillar inte beatet asså, men du har skönt flow och skön attityd som sagt nåja, alltid trevligt med mixtapes! - sparas :) keep it up!
www.znapmusic.com/jungsub - checka!
rätt nice netplay, vissa schysta tracks ! upp !
Coolt, ska lyssna igenom när jag får tid! Är f.ö riktigt nöjd med min insats i denna, synd att folk inte känner lika hehe! /Nicke
ska bli intressant å höra :)
www.youtube.com/prendel
töngt! tack så mkt allihopa :) give me some more!
orkar inte komma med kritik. men kan säga att de va jävligt mycke bättre än förväntat.
SÄLJER BILLIGA HEMSIDOR !!!!!!!
diggar inte stilen tyvärr :/// du kan ju flowa osv det vet man ju sen innan men tycker det låter lite tråkigt i längden. och tusse sluta sjung refränger det blir aldrig bra. iaf "kul att det körs" :) peace
Allt är sant på internet.
Faan, gillar sommartider, har dock inte lyssnat igenom hela mixtapet har inte tid, klockan är 08.00 Och börjar jobbet snart, Kan kommentera fullt ut senare, Pejz - Amc är den bästa kvinnliga rapparn på Whoa !
helt okej mixtape, brukar oftast inte gilla det du släpper, vet inte varför direkt, bara är så, men helt okej som sagt :)
Rannel klockan är 08.00 Och börjar jobbet snart, som du ljuger, du har sommarskola, ;)
haha tack till alla, man kan inte digga allt, det vet jag själv! men tack för ni tar er tid och lyssnar, de uppskattar jag :) mer? :D fred
riktigt kass refräng på första låten med frederic, bland det värsta jag hört:P resten dock tycker jag är bättre än allt annat du gjort, gillar "varför gör dom så"
www.myspace.com/naturmusic
Jag gillade inte låtarna. Mest pga beatsen, men hittade inte heller ngn punchline som fick mig att garva, vilket är den största anledningen till att jag lyssnar på rap, så detta var ingenting för mig. Gillade ingen av gästerna heller. Men nedan har du lite kort om varje spår. 1 - Refrängen fick mig att stänga av, ursäkta. 2 - Jag själv hatar sommaren, så den tilltalade mig inte alls. 3 - Stängde av efter första versen. 4 - Flytet var bra ibland! 5 - Gillade inte engelskan. 6 - Gillar inte sådana låtar, så skippade den. 7 - Gillar inte sådana låtar, så skippade den. 8 - Hörde er nästan inte, väldigt lågt. 9 - Ifyllningarna dödade den vanliga acapellan. 10 - Gillar inte sådana låtar, så skippade den. 11 - Flytet var rätt bra ibland. Fridens liljor!
Riktigt riktigt tungt AMC! Alltid diggat din musik, egen stil och skön röst som tusan! Fortsätt kicka!
www.slackerz.se
Du är duktig! Gillade typ alla tracks
shackparti svart magi är jävligt fett rim måste jag säga.. du äger mig! :)
haha michael, tack så mkt :D tack alla andra, även om tomten inte diggade låtarna ;) allt faller inte i smaken som jag sagt ett x antal gånger. fred! tack för ni tar er tid och lyssna!
allt faller inte i smaken som jag sagt ett x antal gånger. Word: )
AMC - Mer av mig, mindre av dig V.1 (Mixtape)1. Klass & Stil (feat. Fredric) tungt flum beat typ, riktigt skön vers av dig, här spottar du skön text också. reffen den är bra, men gillar inte 100% Fredric droppar de tungt, gillar inte alla dubsen som han har.. annars så .2. Sommartider ja gillar reffrängen här! beatet älskar ja, tycker om gitarr beats fyfan.. skön flow texten är fin.. ja gillaren3. Varför gör dom så (feat. Nicke Dahl) Reffen är jävligt bra! bra nicke.. riktigt bra vers också! amc du lägger de bra, texten va njaa sådär4. Reser runt det här gillar ja inte, du flowat ju najs men beatet va blä5. Remember (feat. Otis) otis tycker ja flippar najs på engelskan.. engelskan är vell inte top på nån av er egentligen men amc även du lägger det bra flyt6. En gång i tiden (Varför lämna du mig) (feat. Tusse) Det låter vell najs, men inte min kopp av tee.. reffen va sådär tusse, du har gjort bätre! de där på slutet tycker ja bara va mest störnade.. sry!7. Det är över nu (feat. Krilloboii) krillo skit najs reff! bra bra! amc härligt flow, bra vers. krillo du kan flowa men de låter knas på vissa ställen gåre för fort, låter inte riktigt O K ibland8. Tills natt blir till dag (feat. Quizze) fin lugnt flow, bra röst läge, reffen va sådär mysig oså. quizze tycker ja la de bra9. Vi kommer ta över (feat. danielb) Tungt beat, bra attityd! danielb, lite sämre tyckte ja men han la de najs med.. reffen va sådär, lite seg.10. Dag för dag (feat. Glidish) diggar reffen, skön bra! det här gillar ja amc. bra text, riktigt härlig:)11. Galen på micken reffen sådär, flowet är bra. attityden sitter. hittade ingen punchline som ja tyckte va så speciel men men! Borde lagt mer tid på texten här.
http://www.znapmusic.com/myntah/
tomten: 9 -
Ifyllningarna dödade den vanliga acapellan. jag fyllde i 4 ord på hela min vers ?
AMC- Tungt tape som sagt :) låter okey i de flesta låtar och vissa sticker ut, ingen riktig kass låt iallafall :)
www.myspace.com/danielbylund
Yeah! Diggar Sommartider och Galen På Micken lite extra mycket.
För det första, svagt med bara 11 spår. för det andra, svagt med bara tre solo låtar. för det tredje, varför är nästan alla låtar typ bara två minuter och 30 sekunder? för det fjärde, varför har du nästan inga refränger? låter mer som om det är du som gästar folk, än tvärt om. ställ krav på dom som gästar dig, detta är katastrof ju. ställ krav på dig själv framför allt. om du ner mer tid på din musik och mindre på din image som en "jag rappar på youtube med luvan över hela mitt ansikte och är cool som fan" atityden skulle detta vara mycket bättre. tänk på vad du skriver, tänk igenom varenda rad. fyfan kom igen bättre vet jag attt du kan, kom ner på jorden och börja göra bättre musik igen. kom över dig själv. detta var bara efterblivet.
Tackar till folket som diggade min reffräng! :) Sen på min vers. Det är inte för att det går för fort som det låter kasst, det är att vissa rader inte passa in över huvudtaget, dom fick inte plats i takterna och jag tänkte inte på det. Men men härligt att ni digga :) Peace // Krilloboi Uppar!
Tycker alla låtar hålla samma nivå förutom sommar låten! men fan detta sparas. cleana beats och nice rap på dom flesta! upp
fosho
Tycker du borde köra på engelska istället, fast träna på uttalet!
http://myspace.com/monzdidryk
ingenbigdeal som ditt namn säger.. ingen big deal :)
fett att tjejerna också kan! haha fett ös jämna låtar men nicke dahl asså.. snälla lägg av med lorentz uttalet.. dggar dig annars men detta lät riktigt pinsamt..=/
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
amc, Ja tänker inte hata på dej, men ingen big deal har en poäng i vad som skrivs. De känns faktist lite som att du inte orkar göra en egen låt själv när man ser på upplägget över hela projektet. Min poäng är att du ska ta till dej av den konstruktiva kritiken också och tacka för analysen. Det enda ditt svar ger är en bekräftelse på att han har en poäng i det han skriver. Jag säger inte att ditt tape är värdelöst, för det är det inte. Jag säger heller inte att du är en diva som borde komma över dej själv, men det är lite svagt med elva låtar o bara 3 av dom e solo. Hoppades på lite mer antar jag, Jag menar, versen du la på youtube på din presentation här på whoa förut var ju fetare än alla dessa låtarna tillsammans. Kanske är det beatsen? Be patte om beats till vol 2 ;) diggar en del av det du gör men helheten i just det gjorde mej besviken bara :) keep up the work!
www.myspace.com/melvinjunkyard
kul att folk gillade min engelska iaf:) ska lyssna igenom tapet snart kommer med lite tankar senare=)
de mesta låter fett faktist:) märkte också attt det är jag som proddat dag för dag med glidish:)
bylund_90 P19 Kritiken var riktad mot AMC