I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

BOTY 2004 resultat

Vår Hiphop - Breaking

2004-10-24 01:43

BOTY 2004 resultat

1) Gamblers (Korea)
2) Fantastic Armada (Frankrike)
3) Stuttguard (Tyskland)
4) Break The Funk (Italien)

2004-10-24 11:16
Nice list!

2004-10-24 15:10
fan då..supernaturals då???
alltid fransmän eller koreaner fett trist juuuuuuuuu

2004-10-24 20:46
Fetaste battlen på länge!!! ble dock lite besviken i tredje plats beslutet..Jag hade hellre sett Ubuntu eller Mortal Kombat gå vidare till battles..peace
You have smoked yourself retarded!

2004-10-24 22:26
gambler hade sjuk power asså dope Fantastic Armada klanta säg en del !
De La KingS

2004-10-25 00:12
a det är sant, Koreanerna var helt överlägsena i power,
fast, Fantastik armada hadde sjuka saker oxå, en power snubbe som fuckade helt schyssta saker! annars kan jag säga att det var Speckat i station, npn som vet ur många som var där elle?
"shut up before i put you back up in high heels"<br>

2004-10-25 05:40
I mina ögon så var det konstiga beslut men man får ju acceptera det kanske man missade nått man satt ju långt bak och karizma osv är svårt att snappa på sånt avstånd, men jag tyckte framförallt att det var underligt att break the funk fick både best show och 4:e plats. Jag hade inte valt ut dem till battle om jag hade varit domare. Stuttguard har jag förståelse för även fast många jag snackade med inte gillade deras stil. Går emot strömmen kanske men jag tyckte de förtjänade komma till battle. Väl i battle däremot så var de tokigt lika allihopa som att se ett gäng cloner (typ alla körde samma foundations grejer i sin downrock) det drog ner lite även fast jag gillade deras stilo.

De som var mest skumt var att japan inte fick nån utmärkelse alls. Mycket underligt med tanke på hur de presterade. De var lätt den gruppen som pushade ribban när det kom till tokiga moves. Eller vad säger man om continious headspin på nacken?!

Sen måste man ju erkänna att det var många grupper som gjorde rättså trist ifrån sig, många shower kändes som om de var bleka kopior på förra årets gambler show.

PS props till natrual efxs deras show var riktigt nice, kul upplägg och egna ideér.

fråga: är det andra än jag som tycker att folk snöat in i vissa mixtapes?!, säkert 4 lag hade samma breaks i sina shower. Och andra hade riktigt rutten electro pop. Årets show soundtrack blir inget att dunka i stereon hemma.
Sky is the limit and you know that you keep on
Just keep on pressin on

2004-10-25 12:29
SUPER NATURALZ!!! var dem grymme???

ITALIEN är dem bra??
"Ja snäll är han" Lil Cesar aka KillaH Kid

2004-10-25 16:35
politiska? redan innan när vi satt och diskuterade vilka grupper som borde gått vidare sa jag stuttguard (haha nån sa till och med är du nöjd nu till mig när de kom vidare, och ja klart jag är nöjd att jag plockade rätt lag som gickvidare... battlet däremot var tråkigt). Och jag var då inte förvånad att de kom med, deras stil var annorlunda och de körde en soft show. Sydafrikanera hade movesen lika med japanerna men vad de saknade var ju ett helhetsintryck... Japnanera däremot förtjänade att komma vidare undrar om domarna sov eller nått. Afrikanerna hade säkert gjort mycket bättre ifrån sig i ett battle än stuttguard eller för den delen armada. Men nu dömmer man utifrån show på BOTY. Så att resultaten blir annorlunda är ganska så vanligt, om än trist för dem som väntar sig råa battles.

Om man vill ha straight up battles är inte BOTY för dem, så är det redan förra året kunde man konstatera det. Andra tävlingar som fss lägger helt fokus på battles, jag tycker iofs att det är skoj att det finns annorlunda evenemang som hängt med som BOTY också så man få ta det dåliga med det bra.

Just keep on pressin on

2004-10-25 16:49
jag tyckte kanadensarna (minns inte namnet) hade kunnat gjort en så mycket bättre show,så vi hade kunnat få se dom breaka för att jag vet att dom är så jävla mycket bättre. Men annars så va de första gången jag va där å de va fan as nice!
tycker att de ibland blir lite trisst när de i battlesen bara går in å kör power moves direkt.
En åsikt är en hel hög andras tankar

2004-10-25 18:13
Gambler vs Mortal Kombat och Fantastik Armada vs Ubuntu var riktigt mångas gissning däribland min :)...

2004-10-25 21:02
har aldrig sett nåt crew slakta så himla hårt som gamblers gjorde i finalen...överlägsna är en underdrift

3dje plats battlet var däremot en riktig besvikelse..å att break the funk skulle få bästa show var ett stort skämt..

2004-10-25 21:23
spin- håller med det där att vara överlägsna,

A Starzinger- a feta ringar, dansgolvet delade upp sej mellan pauserna till kanske ett tiotal ringar lite drygt, schyssta killar...
en sak ska jag säga klart:

Det finns MÅNGA grymma breakare där ute , och vissa bgirls va hur grymma som helst, vissa av dom slaktade runt i ringarna, och jag tror det var tysklands stuttgards bgirl som var jävligt duktig.. gjorde bra ifrån sej på battlen,

2004-10-25 22:41
Jag tyckte pre-jamet va as nice,där kunde man verkligen bara gå in å visa sin stil sitt sätt å köra på,få props å så
En åsikt är en hel hög andras tankar

2004-10-26 13:28
Ubuntu- fett nice.. Grmbler- yes,yes!
 Cara de "yo no fui"

2004-10-26 14:22
gå in på bbw o fixa japans (Mortal Kombat) show. ruggit bra asså. de som gick till finalerna måste ha varit sjukt bra som tog japanerna asså. nån annan får länka.
så sant

2004-10-26 15:08
mh efter att ha sett japanernas show igen så kanske man har lite större förståelse för domarna. Jag tror det kom ner till att de ville ha lag som breakade och visade den stilen. Alla som körde newschool och till techno och sånt verkade blivit kapade direkt. Trotts de hade fetaste movesen. Så det är nog ganska mycket sånt som spelade in, musikvalet och om de körde störredelen bboying i showen. Still hade varit roligare att se ett battle med japanerna och uhuru. Men showerna deras var lite off musikmässigt i allafall i mina öron.
Just keep on pressin on

2004-10-26 19:05
iofs sant. usher passar inte riktigt till bboyin, eller till nått annat för den delen. fifth element låten (den sista) e dock jävligt skön.
så sant

2004-10-26 19:48
TypiCal skojar du? italien inte är i närheten av svensk break?
hoppas du menar stil då för i power knullar dom svenskarna hahah
säg vilket land som inte knullar sverige i power! ;)
välj dina ord innan du slänger ut dom tänk ändå det är sverige vi är i hahaha =)
Sam One still rock the spot!

2004-10-26 19:49
gick ut till TypiCal
Sam One still rock the spot!

2004-10-26 20:19
Sam-one: skämtar du eller? vilka power gjorde dom som inte en svensk klarar, airflare? de körde ju knappast många och knappast säkert. Plz finns många i sverige som klarar det nu och bra också, och jag lovar dig sist jag såg på freestyle phanatix för att inte tala om grounded så gjorde dem då bra mycket bättre grejer än italien. Besides, den där snubben som körde flairs och tracks från italien sög på allt annat han var helt värdelös aldrig sett en så okomplett snubbe nångosin på den nivån de tävlade... han såg ut som en nybörjare på footwork och hans power som en dålig ex gymnast som lärt sig track. De hade en ok lockare och två som hade ok footwork det var typ det seriöst.

PS Ghost crew körde ett battle med dom dagen innan och visst de kanske höll tillbaka från italien men de fickdå rejält med stryk. Och det tror jag de skulle få av många svenska crews. Sverige har ljusår bättre stil, och är då inte långt bakom i power. De hade en soft show och ok dans men no more no less...
Just keep on pressin on

2004-10-26 22:27
mmm, måpnga överraskade, typ Bulgarien och Sydafrika. och Israel!
men fantastic armada var grymma.
alla kometarer till asiater är överflödiga
skill bill vettu

2004-10-27 05:51
han menar nog italien så som det italienska laget, ingen från sverige skulle klassa emot maurizio.
Just keep on pressin on

2004-10-27 22:53
nån som vet ranking listan efter shiwerna än?

2004-10-28 00:33
Ranking after Shows:

1 Gambler
2 Fantastic Armada
3 Stuttguard
4 Break the Funk
5 Mortal Combat
6 Ubuntu
7 Pokemon
8 TBC
9 Supernaturalz
10 Natural Effects
11 Electric Force Crew
12 Kayonyx
13 Submission
14 Quassit Crew
15 Moving Shadows
16 Lions of Zion
17 Common Ground
så sant

2004-10-28 15:39
a det var nästan lite kul när spax greppa micken och sa:
The next crew is new for this year! We got Israel in the house"

Fan, halva publicen bara började att bua och shiet fan, katastrof.
Fast Israelerna avslutade showen ganska bra med Elthon jhon soundtrack, haha. att visa saker kan och andra slår verkligen..

2004-10-28 15:55
NikeAirMAX: säkert någon som inte gillade att de körde new school i sina rutiner och som hatar usher hahaha...
Just keep on pressin on

2004-10-28 21:54
Nu vet folk att en av domarna sumpade mortal combats chans til lbattle :(:(:(:(:(.....fett wacko. 14:e plats????????????

2004-10-29 08:26
helt bränt att rösta så lågt 14:e yeah right!, nån måste verkligen ha hatat vad de såg.

Sen håller jag med benchi de där hade säkert varit de roligaste battlen att se, sydafrikanerna skulle vara på joker plats de hade också varit roliga att se. jaja BOTY är inte fss på gott och ont tyvärr hade säkert varit skoj att se mer avgrupperna i mer battle situationer.
Just keep on pressin on

2004-10-31 16:27
star: armada fick snorre de var inte ens i samma liga. Den enda som skulle haft en chans om en så lite på power borde vara rudolphe eller en no name som gömmer sig i skuggorna :D För att möta koreanerna med power var som att försöka kasta sten på pansarvagnar det hade som ingen verkan, och de svarade med kanoneld haha :D
Just keep on pressin on

2004-10-31 18:40
Bra Nikeairmax, tycker att dom "äldre" powermovesen underskattas allt för mycket, visst förstår ja om folk e trötta på dom osv..men de e ändå skills på högsta nivå o t.e.x köra flowmills (bellymills) upp till flare sen headspin, ok koreanerna har väldit extrem power, men underskatta inte en som By t.e.x... hur många kör "foundation" power på hans nivå ida? en kille i världsklass helt enkelt!

2004-10-31 20:35
oavsett om han e grim på foundation power blir han upkäkad direkt av dom som e BRA på ny power om man säjer så :)
Han ljuger ja svär på abåa!

2004-10-31 21:22
ja han blir uppkäkad på "ny" power om de överhuvudtaget finns nått som borde kallas så?