tunna linjer!
Har en fråga om ni vet någon riktigt smal cap som man kan göra detaljer på pieces med? Då menar jag väldigt väldigt tunna linjer, inte level 1 eller någon sådan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Goldfat ? ... Spider och skinny är väl ett alternativ jag är inte så inne i det där med piller.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kör kartong-med-hål-i-och-en-strumpa-tricket, funkar hyfsat, resulterar oftast i stänk och droppar men har man tid på sig så går det att överleva
SMÅLAND!
smält capen och gör ett nytt hål, medans den e varm med valfritt smalt föremål
Just because i stand over you don't mean you understand me
lvl 5 funkar jävligt bra, om man stryper den altså, alternativt om du har lvl 1 o tömmer trycket på burken Fred
ho-ho-hockey frilla!
Kan man köpa någon cap med riktigt tunna linjer på highlights eller fatcap?
Och hur tömmer man trycket på en burk?
håller den upp och ner och sprutar tills det bara kommer tryck funkar även att rensa capen så.. står ofta på burkar man om man läser på texten på baksidan
det bästa knepet enligt mig är 5.56 cap med "halverat" rör på capen samt helst med auto-k burk mums.
bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla!
Needlecap!
Jag har bara testad den röda. Den sprutar på rätt regält men jag har kommit fram till att det finns två sätt att strypa den.
Antingen trycker du inte ner capen hela vägen. Funkar med dem flästa. Men kräver lite träning och fingertoppskännsla.
Eller så smälter du toppen på varfritt sätt. Ett enkelt är att ta en tändare och tänd den för sig själv till metallen runt lågan är varm. Tryck då metallen mot änden så att den täpps igen. Ta sedan en tunn nål och gör ett litet hål.
den vite är ganska så lätthanterad och har inte så överdrivet högt tryck! ger ju dock inte så "rena" linjer, men tunna lines går att få. finns f.ö på fatcap. peace.
Vad glor du på?
Herr_Berg P21 hur går kartong-med-hål-i-och-en-strumpa-tricket
Obey the pug
new york fat på rackburkar
http://www.sthlmstreets.blogspot.com/
Jemina_ ta en kartongbit, gör ett litet hål (ca 4 mm brett), sätt kartongen med hålet mitt framför capen på burken, sätt fast med gummiband och en tubsocka. Problemet är dock att man inte kan måla så mycket i ett svep, droppar av färg rinner framför hålet och flyger iväg när dom träffas av den nya färgen. Det resulterar i stänk och slabb. Har man tid och ork att ta det lugnt, sansat och kan torka av kartongen över hålet så är metoden helt ok.
SMÅLAND!
sthlmstreets F0 jaha den burken, tack för upplysningen! Jävla cp.
SMÅLAND!
Ta LVL 1 och tryck lagom hårt så har du tunna lines .
Den ständiga kampen efter tunna linjer. Jag har testat allt ifrån maclaim till "nål-i-kartongen" och "elda-på-needle-och-göra-nytt-hål" och lär säga att vad jag hitills uppnått inte är vad jag riktigt vill ha. Anledningen till att jag vill ha tunna lines är för att kunna göra mer detaljerade characters i mindre propotioner, så tråkigt att inte kunna göra mer än ett ansikte då man måste förstora upp allt eftersom linjerna man kan dra med ens caps är så pass "tjocka". *Maclaim har ju tunna linjer, men inte supertunna, funkar bra till highlights etc. *Nål i kartongen ska jag testa fler gånger för jag tror inte jag fått det att funka riktigt som det ska än. Om jag förstått det rätt ska hålet vara precis framför capen? Vilken cap är bäst att ha till den här tekniken om man får fråga? När jag testat har det mest blivit så att all färg rinner ner på handen, strumpen och burken och näst intill ingen färg kommer ut genom öppningen, vilket är mysko då jag testat att ha så mycket som 5-7mm öppning (öppnat mer allt eftersom jag märkt inget hänt). Även om man får detta att funka så är det ju ett väldigt slöseri på färg så säkert 2/3 av burkens innehåll rinnger ner på din hand istället för att sätta sig på väggen. *Nåväl, strypa needlecaps med tändare och kanyl är väll det jag laggt mest tid på, och det har bara gett bra resultat 1 gång.. risken är stor att du fuckar upp capen så den blir sned, minsta lilla fel och du får världens mongostråle som inte duger till nått alls. Du måste vara snabb när du mixtrar också, elda precis lagom sen snabbt släppa tändaren och göra ett perfekt hål, annars hinner det svalna och då är det skitsvårt att få det rakt o fint. Mina erfarenheter säger att den här tekniken inte är värt besväret helt enkelt. _____________ ------------------- <---sånna där linjer skulle inte vara fyskam att kunna dra, ********** <----Men här har vi drömlinjen då, som att skissa med en penna nästan. Vad är en "5.56 cap" och med den, kapat rör och auto-k, hur smala blir linjerna?
5.56 är en olja som man smörjer cykelkedjor ect med. Med den burken förjer ett smalt långt rör som man kan stoppa in i capen om man vill smörja på svåråtkommliga ställen. I ditt fall ska du ta capen och röret, klippa uv röret på hälften och använda det på en färgburk i stället.
bakochfram I see, nu när du säger det så har jag nog hört om det förut. Det blir som till utseendet som en "needle cap" alltså? Hur smalt kan man förvänta sig att linjerna blir med dessa caps? tackar för tipset.
Ja det kommer se ut lite som en needlecap, fast röret är mycket tunnare. Ingen aning hur tunna linjer det blir, du får prova.
tömma trycket i en burk, det är väl bara att spika i den.
bakochfram då undrar jag, vart kan man köpa 5.56 oljan?
coop/okq8
Internet Gangsta
haha folk har ingen humor längre
http://www.sthlmstreets.blogspot.com/
Gör den ghostcap, är en variant på hål i kartong tricket men funkar bättre, sjukt mkt bättre! hmm nu kom ja ju på att det funkar så bra att ja inte tänker säga hur man gör xD men att strypa macclaim eller originalcaps på black är ett välbeprövat trix, men använd bara slump burkar då fulla har för mycket tryck för att hantera i strypt tillstånd, öva mycket. att skära är ju en annan bra teknik.
Men om du vill ha så tunna linjer kaan du testa pensel.
_Elak_UHers Och vad menar du med att skära? Exakt var (i capen antar jag ) ska man skära? Sen vet jag inte vad du menar med "ghostcap" men om jag inte misstar mig har jag för mig att det är en slags fat cap, knappast något som ger tunna linjer. Kanske visserligen finns fler personer som döpt sina hemmabyggen till "ghostcap".Lomma-Kommun Pensel är ju inget nytt, men det är jobbigt att behöva släpa på färghinkar och penslar utöver dem sprayburkar som man annars har i väskan, dessutom tar det tid att pensla jämfört med att spraya. Men tack endå.Make_notoys Pang i bygget säger jag då.
testade det en gång som en party popper, och det blev rätt pang i bygget... men det var nog inte så mycket tryck i burken kvar!
Make_notoys P23 Som sagt, inget att rekomendera. Tänk om någon är dum nog att göra det :)
Äsch , orginal cap , sen får du pilla över med fill färgen helt enkelt ? då får man ju tunnare linjer men ändå inte ..
haha alltså killarna på hl ibland dom är konstiga. när jag inte kommit i fund med att man kan tömma tryck ur burkarna så fråga jag dom om man kunde göra något åt dripsen. Killen fattade inte vad jag snacka om. Då förklara jag att när man byter till en mindre cap så kommer lika mycket färg på en mindre yta. Alltså så blir det drips. Då svarade han "nej".
localareagraffw0rk P1 Går ju bara om du har gott om plats att "kladda" på. Inte det enklaste när du gör något med mycket detaljer.
vandalen: tryck lösare, och/eller dra snabbare ?
Illsnidig Nä det förstås..Plutoniom G burkarna så slår inte kanterna i , det kanske är någonting vad vet jag.
TRÄNA MER! SKAFFA CAN CONTROL! PUNKT.
ho-ho-hockey frilla!
vandalen: tryck lösare, och/eller dra snabbare ? Läste du verkligen vad jag skrev? Jag har löst mitt problem med dripsen.
Ta en kartong bit som är lika stor som linen du ska dra, gör en raktangel som är så bred som du vill ha linen och gör den så lång som linen ska vara också så sen bara till att spruta på med färg :D Ellet tejpa upp två papper med det mellan rum du vill ha och sen ännu en gång spruta på med färg :D
R.I.P. Adam Eliasson 9/7-89 -25/5-08 DeepDead....
oxino Fusk !
jo men om du drar snabbare så blir det ju smalare och att du ska hålla den närmre är väl en självklar het fast den kan ju vara svår att bara dra massa snabba raka sträck och få de till något men kan hålla med om att jag läste lite slarvigt .. sorry mait!
oxino Fusk ! Vadå fusk? om det funkar så funkar det.
Vandalen X40
localareagraffw0rk P1 Hela idéen med ett forum är att man ska diskutera. Idiot.
whoa är ett skämt!
ho-ho-hockey frilla!
feckone DU är ett skämt!
localareagraffw0rk Skulle gärna testa dem men det är inte sånna jag har i garderoben, dessutom lär dem ju inte ge smalare stråle, iofs kan man ha dem närmare väggen men ptja... Dem är säkert dyra som fan =/ Det är lite svårt att fuska när man klottrar, det finns inga regler alltså går det inte och fuska ;)oxino Det är visserligen ett väldigt bra tips för dem som inte redan tänker i dem banorna, mallar har man ju använt nån enstaka gång men det är ett jävla jobb att förbereda sånt inför varje målning. Ett rakt streck är en sak, lite jobbigare att göra "mallar n shit" då man vill ha kuriva linjer dock, då föredrar man att ha en smal stråle istället.feckone Du bidrar inte med nånting mer än att vara jobbig. GIT!
Vandalen X40 Sen när blev arguing diskutera....