I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska man svara

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-07-23 16:31

Hur ska man svara

Under min tid som målare har jag många gånger kommit i diskussioner med diverse personer om vad jag håller på med. Oftast är det den enklare graden svenssons som lägger en enkel kommentar i stil med "är det verkligen nödvändigt det där". Med andra ord frågor som inte ställer dig stum mot väggen. Men det var här om dagen jag hamnade i samtal med en arkitekt som jag verkligen blev ställd. Man la ju den vanliga eftertänkta frasen om att jag inte ser det jag gör som skadegörelse och gör det inte för att skada folk. Som den dagliga reklamen, jag har aldrig bett om att få den i ansiktet, vem gjorde det lagligt liksom. Bara för jag inte har pengar nog att göra min propaganda lagligt. Men han gensvarade direkt, ska se om jag kan försöka skriva ner.

"i mitt jobb som arkitekt kan du sitta i dagar med en byggnad, du får några miljoner och tänker nu ska jag göra något speciellt, jag sitter och sliter dagar och nätter för att slutligen bli klar. Byggnaden blir klar och precis som man ska gå och se på ens jobb har det under natten totalkladdats över hela ens arbete. Då känner man likosm vafan, allt jobb som ligger bakom det som någon tar absolut noll hänsyn till"

Det var inte i något olagligt sammanhang vi träffades utan på en flygplats.
Men den här diskussionen fortsatte i en dryg timme då båda parternas plan var försenat.

När personer verkligen har en sån uppfattning om vad som händer är det verkligen läskigt hur dom faktiskt kan få dig att tänka efter, vet inte om någon här har varit med om något liknande läge. Och då menar jag inte där ni har lagt en typisk hardcore_graffkid_97 kommentar som "svenne dra jag cuttar dig"

Vad svarar man på sådana saker som denna, jag kände mig som ett fån när jag satt där utan något smart att trycka ur mig.
även en sån enkel sak som "jag är trött på att lägga mina skattepengar på sån här skit"
vad ska man svara på det liksom, som ofc grabbarna säger "valuta för pengarna" funkar ju i ett sådant läge.

Det blev mycket text nu, men jag hoppas nån lyckas uppfatta vad jag försöker säga. Om inte så får ni ha en bra dag!

Skyll på systemet