I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Projekt för laglig vägg i Stockholm

Vår Hiphop - Graffiti

   

2009-09-20 18:58

Projekt för laglig vägg i Stockholm

Jag hjälper till med ett projekt som drivs av projektledarstuderande på Stockholms Universitet (projektledning inom kulturområde), för en laglig graffitivägg i Stockholm.
Än så länge hänger allt i luften, men vi har ganska goda förutsätningar om vi lyckas komma över den juridiska biten som är svårast.
Väggen planeras ligga mellan Gullmarsplan och Hammarby och den ska funka lite annorlunda än de andra runt om i landet,vi vill uppmärksamma och uppmärksammas, vi kommer anordna tävlingar,utställningar (både med svenska och internationella graffare) varvat med öppet plank för alla som vill graffa.Vi kommer också att leta sponsorer för tävlingarna.

Vi behöver lite hjälp med att samla information för att skapa underlag för förhandling.
Vi skulle behöva en hel del bilder på jävligt snygga (och då menar jag verkligen JÄVLIGT snygga) pieces från lagliga väggar runt om i landet .Om ni har några bilder på datorn, skicka de till mig på:
[email protected] eller lägg upp ngnstans och länka direkt i tråden (vi har redan googlat upp samt fått en del men vi behöver ha fler).

Kan ni även tipsa om intressanta artiklar,statistik och annat nyttigt som sammankopplas med lagliga graffitiväggar är det varmt välkommet.(har redan bra koll på saker och ting men man kan aldrig ha för mkt info).

Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE