vill lära mig sampla och det är ikväll!
Rädda min kväll nu! Förstår ju typ i huvet hur man gär men inte rent tekniskt Länka alla guider, lättaste programet blabla Ni vet hur det var för er, så var lite snälla och dela med er NU!
Moderator
2008-08-16 21:33
Sampla ? berätta va du ska sampla och vilket program eller vilka så kan jag nog hjälpa, reason är äckligt lätt
Ok! Jag är sugen på att sampla låten "what about love" med heart. Gör mina beats i FL men har har även typ acid fast aldrig använd osv Vore sjyst
Moderator
2008-08-16 21:44
först klipper du ut det du vill ha av låten.. om du bara ska göra en loop med slinga du har klippt ut annars skaffar du dig en slicer som du kan cutta i beatet med,, recycle i detta fallet om du börjar använda reason(good i hate fl ;P) sen nu har du slingan och jo va gör du med den ? spara i wave såklart döp den till typ Minförstasampling lägg på skrivbordet så du hittar den lätt, öppnar fl sen matar in den där ! Jag e lite dum på att förklara sånt här men det ??kanske?? hjälpte hehe Peace !
Moderator
2008-08-16 21:47
Har testat att göra ett klipp på 10 sec kanske sen kan man ju slica den i FL verkar det som i piano rollen Vet inte vilket program du har själv men tack för tipsen... kan man lita på det tempot som programet säger eller bör man känna av tempot själv tro?
kan man lita på det tempot som programet säger eller bör man känna av tempot själv tro? Du kan pitcha samplen.
Beat the odds like an abusive freak show owner
när du klipper ut samplingen bör du räkna takter, ifall du ska loopa samplen, annars så bara ta de bitar du vill ha :) o du ska gå lite mer på känsla än vad programmet säger, men fruity slicern BRUKAR (I repeat, brukar) vara rätt så korrekt :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah, har testat nu att ta en loop sen ta på "no slicing" i FL så den loopar den och det låter ganska bra faktiskt! Men när jag slicar den i piano rollen låter det för jävligt... hur jag än bär mig åt hackar det och håller på... Funderar iaf på att sampla i acid eller något, men vill helst i FL då jag är mest hemma på det programet
Moderator
2008-08-17 16:37
Bra att det går framåt iaf.. alltid lättare att sitta med 2 program, ett för att sampla, ett för att göra beatet bara ett tips peace
Yeah, återkommer med resultat
Måste bara säga stort tack! Tack vare MR J har jag lärt mig sampla, helt okej, mannen! Haha, lycka till med beatet :) Ha det!
Har du lärt dig? nice berätta från punkt till punkt hur du gjorde är du snäll!
där du valde No Slicing, kan du välja "Open whit Edirol" eller nåt liknande, där kan du klippa o ha dig.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Redaktionen
2008-08-18 10:55
Mr-J klippa upp samplingar kan du göra i acid.. det är dock ingen höjdare att göra mycke mer där.. du kan väl iofs mixa och grejer.. men sen får du ändå lägga in det i tex FL eller Reason.. har aldrig suttet med FL.. så jag är nog inte till så stor hjälp i övrigt..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
1. Dra mp3'n till sångfönstret. Beroende på om det är FL 7 eller FL 8 så drar du denantingen nere (FL7) eller uppe (FL8). 2. Markera cut verktyget med C. 3. Kapa vid starten av den takten som du vill ha. 4. Kapa vid slutet efter 4 takter. 5. Ta bort resten. 6. Dra nu samplingen till början av låten. 7. Sträck nu samplingen så den är exakt 4 takter lång. 8. Ställ tempot och samplingen kommer autokorrigeras varefter. Klart.
Få mina freebeats före whoa får dem! http://subscribe.m4um.net Om ni addar min msn och jag nekar, så kan det bero på att jag av misstag stänger fel fönster. På't igen. :)
Tack som fan för alla tipsen grabba, verkligen! Börjar gå framåt nu återkommer med resultat
fat joe har kort pa den och rick ross ft lilwayne
I Fruityloops 8 så finns det en plugin i programmet som heter "fruity slicer" eller nått liknande. Den funkar exakt som recycle gör för reason dvs du kan klippa upp samplingar i den. Kanske lite smidigare än att ta in program utifrån beror ju helt på hur du vill jobba såklart
Slicer finns i Fl 7 också och är väldigt lätt att förstå sig på om man är van vid Fl:s arbetssätt enligt mig
men jag tyckr du ska använda Edison som följer med FL :) om du inte vet vad det är så finns den som effekt plugin, du kan klippa ut loopar i den, o du kan sätta ut markeringar om var fl slicern ska klippa o så iden :) lite lättare att klippa där enligt mig på grund av att du kan zooma o så :) du ser bättre :) peace!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Aa har testat den med, riktigt bra
eller hur, vadå fatjoe osv har kört på den
rick ross ft. lil wayne - shot to the heart så förstår ni vad han menar..
http://www.myspace.com/danokin<br>
Yah såg det nu, så jävla tråkigt att alla låtar redan finns samplade :/
ja för alla låtar i hela världen är samplade
eller inte finns ju hur mycket som helst där ute
sampla vad som helst, vem bryr sig. tror inte nått bolag stämmer dig för du släpper nåra låtar
Låter bra det, jag menar jag tror ju inte jag säljer guld med mina grejjer direkt...
du har väl fortfarande inte samplat något? haha låter riktigt riktigt illa men det kommer styra sej, lite konstruktiv kritik sådär. försök göra bättre beats och ansträng dej verkligen för att det inte ska låta så illa
http://www.myspace.com/mcblindfold
man kan klippa upp samples enkelt i FL finns en plugin som heter Edison, funkar perfekt
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
japp har börjat med det med
ge mig din msn så kan jag hjälpa dig, sitter själv i FL
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
addar dig imon eller nått, sjyst!
aa gör det, kom på att du kanske ska sova nu