Webmaster
2008-07-08 09:20
Whoa anpassad för iPhone & iPod Touch
Whoa-nyhet från Whoa Blog:Med ett förflutet i mobilbranschen, ett stort intresse för mobiler och en förkärlek för Apple-produkter känns det riktigt roligt att idag få lansera det senaste projektet vi har jobbat med här på Whoa: en version av sidan anpassad för iPhone och iPod Touch. För er som inte är lika intresserade eller insatta så kan jag kort berätta att Apple's iPhone gjort succé i USA sedan den släpptes där för ett år sedan och framförallt har den inneburit en revolution för människors möjligheter att surfa i sina mobiler. Med en rejäl skärm, bra webbläsare och ett användarvänligt och smart gränssnitt är den som gjord för att kolla mail, läsa nyheter och använda sociala nätverk direkt i mobilen. I samband med att mobilen nu släpps i Sverige på fredag vill vi se till att ge alla våra medlemmar med en iPhone möjligheten att använda Whoa även när ni inte har tillgång till en dator. Självklart är det även en vanlig mobil version som kommer fungera i de flesta mobilmodeller på gång inom kort. Vi hoppas att ni är många som utnyttjar möjligheten att kolla in bloggen, forumen, gästböcker och meddelanden via mobilen. Enjoy! Adressen är: iphone.whoa.nu Screenshots: press.whoa.nu
i love it! känns dock som det kunde bli lite tydligare i forumet med mer färg, svårt att skilja trådar man läst från sådanna man inte läst. sen hade det varit prektiskt med en "konversation"-länk i gästboken även här.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Tufft! Synd att man inte kommer att ha råd med en sån dock... :/ //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Webmaster
2008-07-08 10:23
Vi kommer som sagt var snart (2-3 veckor max skulle jag tro) med en smidig mobil version också. Kändes dock rätt att lansera iPhone versionen nu lagom till den släpps i Sverige .. Funkar med iPod Touch oxå vilket är det jag har. Grymt när man hittar wlan ute på stan eller sitter på balkongen och vill kolla lite .. :)
alternativeto.net | whoa.nu | olaj.se | 27kb.se
nickemannen, du behöver bara binda upp dig i 24 mån på 859 kr i månaden så får du en alldeles egen iphone 3g för 0 kr :D hahhahaah
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-07-08 14:41
coolt, nästan så jag ska börja surfa på den där versionen på datorn, såg mkt fräschare ut!
Webmaster
2008-07-08 15:03
VeCn: Håller med .. och det kommer hända saker även på "vanliga whoa" .. mjukstartar lite bara hehe.
haha stuck inget illa menat men hur fan orkar ni :D
Graffare
2008-07-08 15:49
stuck hoppas de blir nått i stil med den där på riktiga whoa också
Coolt!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Skivsamlare
2008-07-08 16:25
testar att posta från en touch. Ser för övrigt riktigt bra ut
fair enough..
Kollade på screenshots nu.. Riktigt snyggt var det! Lite tråkigt kanske, men snyggt :) //NickeMannen
Tack som fan! Har väntat på det här sen jag fick min iphone. =)
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.
Varje gång jag ser att Stuck skrivit "snart händer det grejer på Whoa" så pirrar det lite i min mage :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla va så negativa när jag föreslog det.. för ett halvår sedan. Nu gillas det ^^.. Gött att det kommit iaf
jag har alltid rätt.
Lite tråkig design kan jag hålla med om, det ser inte ut som whoa. Lägg ner lite tid på det så kan det nog bli riktigt riktigt bra.
jag har alltid rätt.
Webmaster
2008-07-08 17:46
JonkaGOO: Vi har lagt ner en hel del tid på det och hela tanken är att det inte ska se ut exakt som Whoa gör idag (och har gjort i 8 år). Vi tycker det har Whoa-känslan men är lite mer modernt, och en är det ju anpassat för en skärm på 320 x 480 pixlar så det är klart att designen måste avvika en del bara pga det. Synd om du inte gillar designen men förhoppningsvis kan du leva med den och gillar funktionerna i alla fall.
howser: Är tanken att det ska vara samma menysystem på vanliga whoa som i Iphone-versionen? Alltså en toppmeny enbart, för då blir ju växlingen mellan olika forum lite mindre smidig. Fast jag antar att man vänjer sig. Jag tycker som sagt att det är snyggt, men verkar inte vara så mycket som sticker ut från den här moderna, stilrena "blogglooken" och det är blir ju lite tråkigt som sagt. Men snyggt. Fan, jag är lite kluven. :) Men något som sticker ut lite verkar saknas... //NickeMannen
Skriver från iPhonen nu och det är riktigt sweet. Synd bara att man inte kan se flash för det vore också sweet att kunna se videos, det är ju dock apples fel å inte era. Har inte kollat allt än men det ser grymt ut.
i get more pussy then panty!
Om jag får ge lite konstruktiv kritik: Ni vill att det ska se mer modernt ut? Isf tycker jag ni ska
dumpa aqua menyerna , som mest ser ut som om man vill försöka vara apple för 2 år sedan.
Jag har tagit mig friheten och gjort
en liten skiss på hur det skulle kunna se ut om jag fick bestämma ;) Det är min åsikt ang designen om ni vill få det att se lite mer modernt ut. Aqua är tuvärr inte spec modernt längre. Hämta er inspiration från virb.com och inte av efterfesten.com ;).. Min skiss kanske inte är så snygg, slängde bara ihop något snabbt.. men ni fattar väl?
Alternativt gör en som matchar iPhones kontaktlista.. snyggt, enkelt och passar definitivt till iPhonen ;).
Jag kan leva med den gamla, men nu har jag iaf fått säga mitt ang designen. Ni gör som ni vill.
jag har alltid rätt.
Webmaster
2008-07-08 19:59
confidence:
Vi har på G att fixa så att youtube bara blir länkar. Då öppnar dom i flashspelaren.
JonkaGOO:
Tack för åsikterna, kan ju förstås diskutera vad som är modernt och vad som är snyggt osv i all evighet men jag tycker helt klart det är snyggt nu. Sen om "aqua" som du säger var poppis för två år sedan var designen vi har nu på vanliga whoa poppis för typ 10 år sen ;) Så det är ett rejält skutt framåt.
Tycker dina skissar ser ok ut fast vi vill gärna ha nåt gult på siten för att få "whoa känslan" och sen känns det som att menyerna är fär små för en iPhone. Tyckte faktiskt inte den där sidan var sådär otroligt snygg heller .. har sett klart bättre alltså.
Smashingmagazine Snyggt .. finns en del aqua.
Okej. Vill ni ha något gult borde ni inte ha vitt med. Gult och vitt passar inte. Och det gula är nu lite för gult för att kännas "whoa". Finns det möjlighet att få "Dina aktiva" som forum på iPhone versionen? Och mina forum saknar jag med.
jag har alltid rätt.
Lite tips för att separera inläggen i en tråd lite mer är att ge vartannat inlägg ljusgrå bakgrund. Ett annat sätt som skulle vara snyggare är att ha som i
Febers kommentarer, att det är en ruta mot en bakgrund (kolla länken och tänk er som det är där fast utan bild och pratbubblepil). Också en skitsak egentligen men just nu är det lite tråkigt med bara svart text mot vit bakgrund och en linje som separerar. Btw skitbra jobb! Känns som jag bara klagar.. jag tycker det är sjukt nice hur ni än gör, vill bara ge er lite tips.
jag har alltid rätt.
Webmaster
2008-07-08 20:57
JonkaGOO: Inga problem. Fast det är kul att få beröm förstås. Håller med dig angående foruminlägg/gbinlägg osv .. kan nog fixa nån subtil grå färg eller nåt där .. ville hålla designen lite till minimum ni oxå p.g.a vi ville ha ut det rätt snabbt till lanseringen osv .. håller på och fixar med en mobil variant nu oxå och sen kanske vi gör lite fler finslipningar innan vi ger oss på riktigta whoa .. :)
Webmaster
2008-07-08 21:40
JonkaGOO: Inte illa om det var en design du slängde ihop på några minuter. Stuck sa det mesta så jag ska inte upprepa så mycket. Kul med åsikter och förslag och så länge man har nåt vettigt att komma med så är det bara bra med kritik. Den här iPhone-anpassningen är givetvis inte helt slutgiltig, vi hade gärna putsat lite mer men ville ha den ute innan mobilen släpps i Sverige. Det kommer nog lite fler funktioner samt lite putsning på design, framförallt i forumen. Jag tycker för övrogt att orange/vitt/grått fukar bra ihop men allt sånt här är ju väldigt mycket tycke och smak.
Kommer ni lägga till "dina aktiva" forumet?
jag har alltid rätt.
Webmaster
2008-07-08 23:45
Yes, det är väl tanken. Även "Mina forum" vore nice att ha.
även att kunna rensa gästboken vore nice. oxå att varannat foruminlägg är lite gråare så att det blir lättare att se. annars igen, det ser riktigt schysst ut. vitt + gult = sweet
Såååå nice :)
Look with your own eyes - See with your own mind
För de som vill ha en Iphone hemskickad från USA till ett mycket billigare pris än det svenska, PMa mig så fixar vi det. Skickar som gåva så att inga tullkostnader uppstår. Upplåsning av mobilen står ni själva för. Tja :)
Promotor
2008-07-09 11:43
jag har en psp som jag ofta surfar på... kommer det funka lika bra??
Optimistisk Nej, antagligen inte.
sweet det här alltså!
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.
SOFT :D skaffade nyss en iPod touch så det ska bli roligt att pröva :)
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Promotor
2008-07-11 18:47
daviden: funka bättre än nånsin :)
Optimistisk Det är ju bara positivt! :)
Webmaster
2008-07-12 10:24
Kör 2.0 versionen av mjukvaran nu på min touch .. Man kan ha såna startsida ikoner nu .. Och vår är tokigt snygg. Lägg till bookmark och kolla. Ska pröva lite apps nu!
Promotor
2008-07-12 21:05
är det bara jag som inte kollar tillräckligt, eller finns ingen "skapa tråd" funktion? saknar även "dina aktiva" och en bakgrundsfärg! f.ö har jag psp med 480x272 skärm och denna sidan är grymt mycket snabbare/skönare än vanliga whoa - för dom som undrar!
Stuck Fungerade redan i iPhone FW 1.1.4, gjorde det inte det i touchen?
vad är iphone och ipod touch? eller jag fattar inte,är inte ipod mp3's?
daviden P26 Jo, det gör det :) Och innan dess med hax.
Look with your own eyes - See with your own mind
daviden: 1.1.3*
jag har alltid rätt.
Webmaster
2008-07-13 13:33
Ahh .. det var jag som dissa den den där uppgraderingen. Den kostade ju typ 150 pix .. medans den 2.0 kosta typ 70 hehe .. tycker iofs att det är fattigt att dom tar betalt för updates överhuvudtaget ..
dom måste ta betalt för updates
jag har alltid rätt.
men updaten, 2.0 till touchen finns ju ute på nätet gratis, men det kanske är olagligt?
Webmaster
2008-07-13 23:43
Vadå måste?
riktigt grymt att sidan är anpassad för iphonens upplösning. Dock som alla andra saknar jag mina favoriter, mest aktiva osv. Vidare saknar jag en tydligare indikator för vilka trådar jag är aktiv i samt vilka jag har läst . Väldigt roligt initiativ må jag säga :)
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
Bra ni kanske skulle göra om sidan till en app? =D
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"
kan man göra nya trådar?