Crewbattle 2008 - Kval! (Kvalbidragen för nerladdning)
Nyhet 1: Nu är tävlingen i full gång. Kvaldeadlinen är passerad och bidragen är inskickade. 15 lag blev det totalt som ställde upp och de skall bantas ner till 8 stycken inför rond 1. Länk till bidragen: Länk till http://rapidshare.com/files/133873941/Crewbattle_2008_-_Kval.rar.html Nyhet 2: Årets lag NewStyle - Zycore, Forza D, Alexz K & Nicho In your face - Bruno, freddan, Daniel B, Tusse. Vice versa - X-äL , Jerrones, Toni-Angelo. Overkill - Sleez, Wizdom, Sam. Highcoast - Lunne, Mr. Treat, cb, (kriss). Cool Boyz - Luffz, clean, padawon, såkel. Family Crew - Chasse , Schizo , JiggoJens. Spikespitters - Mfs, Duvan A.k.a Fake, Jeyan, Klingan, KKV (Jag), Villy, Durlind och Ainac Så, då var det dags igen för årets crewbattletävling! Jag vill börja med att hälsa alla inblandade välkomna till en tävling fylld av kärlek gentemot både motståndare och domare. Vad är Crewbattle? • Crewbattle är en tävling där du och 2-7 andra rappare battlar mot ett annat crew. Vilka regler gäller för kvalet? • 3-8 artister/bidrag. • Ni måste ha med ert crewnamn i låtnamnet • Ni måste nämna "crewbattle" minst en gång i låten • Ni måste hålla deadline, d.v.s. senast den 30/7. • Tillåtna språk är engelska och svenska. Om reglerna inte uppfylls diskvalificeras bidraget. Domare i tävlingen är: • Oracle - Whoa-admin och erfaren domare. • Mabande - Whoa-admin och hiphop-vetare. • T-M-K - En extraordinär hjälte, president för Rawmusic Entertainment samt Whoa-moderator och producent. • Dansk_BB - Aktiv audiobattlare och Whoa-moderator. • Prendel - Whoabattle vinnare. Bidragen skickas till mig i ett PM på whoa. (Inlägget ändrat av mfs 2008-08-02 13:13:02)
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
va fan hände med vårat bidrag då? skickade in igår 23.59 till luthgr3n?!
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Hm inga kval som var speciella, blev lite besviken. hoppas på högre kvalla i rond 1
hahaha nästan alla rimmar
crewbattle/horjävel fan va gött, de värmer i själen ^^
tycker de skulle bra om de fanns en lista på vilka rappre som e med i vilket crew ;O
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
Hmm, jag kan ej lyssna på två st. bidrag... Unlimited och Overkill.
De jag tror går vidare är HighCoast, In Your face, Spikespitters & Vice Versa.
Tror nog Spikespitters kommer nog vinna hela skiten,, Men jag hoppas på In Your Face! :D:D /Tusse
https://soundcloud.com/mendelsonbits
www.Wizdom.se - www.myspace.com/wizdomrap
Vice Versa, Spikesspitters, High Coast är högst på listan! Zup Ma Rules/första rapparen i den gruppen skulle ha vart med i Spikespitters för han sticker ut som fan i sitt crew (behöver mer gämnlika, va ja tycker) :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Dessa crew's tror jag går vidare! Cool boyz - Family - Highcoast - Spikespitters - Vice Versa - Overkill - Logical Lyrics - In your face -
Ingen som gillar sista rapparen i Unlimited?(A)
Dom tror jag :) Cool Boyz Family Crew HighCoast Logical Lyrics Spikespitters Vice Versa FbFF s.p.d.s.l
https://soundcloud.com/mendelsonbits
Yeaaah, ska lyssna. Nu ser vi till att kamma häm det här spikspottare.
shades on my eyes you can't tell I'm .....
kul att 2 pers tippat på vårt lag iaf :) värmer :) lovar att det går bättre i rond 1 ifall vi går vidare vill säga, mkt lättare att rikte dissar mot ngn ist för att skriva rakt ut i luften. Hojta på din pojke.
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
Haha vem klippte bort ekona jag la efter "Spikespitters" efter mfs del? haha!
Spikespitters, Kommer ta hem detta!!
Har du ett fejkade Face ?
Tror på Cool Boyz Fam Crew HighCoast In your face Logical Lyrics Newstyle Spikespitters Viceversa
Geni
Jeyan P18 HAHA så jävla skön efterlysning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-07-31 14:50
yeah ska lyssna på allas när jag kommer hem :) ska bli kul o höra
Graffare
2008-07-31 15:12
Släng upp med list med lag/medlemmar så man vet vilka som är vilka?
-
Lutar också åt det hållet; Cool Boyz Fam Crew HighCoast In your face Logical Lyrics Newstyle Spikespitters Viceversa inte för att verka självgod men ändå :)
Om sanningen ska fram, så ljuger jag.
ja börjar med mitt lag :) X-äL , Jerrones & Toni-Angelo (jag) vers 1 X-äL vers 2 Jerrones Vers 3 Toni-Angelo Lycka till !
Skillnaden Mellan Mig Och Dig Är Att Jag Är "JAG" ViceVersa
haha diggar dom som skriver : " Dom vinner hela skiten".. lugn nu! det är bara kvalet! finner inga ord
ROUSU
Så Toni Angelo pallade helt plötsligt att vara med i crewbattle..
Klingan: Haha ja men jag vill ju ha tillbaka det
Overkill: Vers 1: Sleez
Vers 2: Wizdom
Vers 3: Sam
Våratt bidrag går
inte att lyssna på i RAR-filen men hoppas att någon fixar de snart!
Annars kan ni tanka de här:
Overkill - Crewbattle 08 Kval
ere bara jag som inte kan tanka ner kvalbidragen på rapidshare vad har hänt med gamla goda speedyshare?
haha shit va du låter olikt dej toni, på din vers :p aja lycka till grabbar. cb määd på dej lr ?
-pack you'r bags man, you are a tourist!
Klingan.. Brukar du chilla på Anna Kahn eller?
Unlimited e bland det sämsta jag hört....ligger ju inte 'äns i takt o har riktigt kassa adlips m.m
Word, Ekki!
Varför är inte vårat bidrag med i mappen för ?
Family crew : Chasse , Schizo , JiggoJens då vet ni !
kan ngn vara snälla o fixa nya länkar på speedyshare snälla?
quiroga, de är så här. jag och toni hade planerat crewbattle tillsammans för ett tag sen, sen för typ 2 veckor sen säger han till mig att han inte pallar att va med i crewbattle. Men nu helt plötsligt kör han med jerra och alex. lite dålig stil tycker jag, trodde inte att polare gjorde så.
Fett att man e med bland dom tippade att gå vidare ! :D (Cool Boyz) Svär att vi kommer prestera om vi kommer viadre, holla :)
yeee.
cb : då är du med oss om vi går vidare då;)
ROUSU
hehe.. Rousu, tyvärr:P är ju med i HighCoast ;)
JAG TRODDE HIGHCOAST VAR KRISS, COFFE, QUIZZE tydligen har ni tagit namnet lr jag fattar inte
HighCoast kallar vi oss nu, för vi hade inget bättre..och vi som kör på de nu är kriss, lunne, treat och jag.
Ingen Konkurrens. Yo!
Word! Ingen Konkurrens. Yo! //KKV Mufuckas!
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
ere 16 lag som skickat in bidrag?isf låt alla 16 kvala in då :D skulle vara fett skojj om alla lagen kunna få en chans o visa sitt :P
highcoast består egentligen av Coffe,Kriss,Quizze & Mr.Treat
The Latin Kings består egentligen av Dubblaa, Calle P, Beson & Aggro.