I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Winzippa en katalog så att den består.....

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-06-04 00:15

Winzippa en katalog så att den består.....

Hej!

Problemet för mig är det som följer:

Jag har gjort en hemsida till en projekt i plugget, man ska lämna in det i en zipfil, so far so good. Grejen är bara den att jag har gjort olika kataloger så att det skall vara ordning och reda på grejerna t ex en katalog med alla bilder etc.

När jag sen ska zippa detta och lägger till katalogen så struntar WinZip i detta, och hela zipfilen består istället bara av alla filer som ligger i katalogerna. Detta resulterar i att alla mina länkningar inte fungerar som de ska när man drar igång index filen efter det att man har extractat hela sjabraket....

Är det ngn som vet hur man skall göra för att winzip skall zippa katalogen, men samtidigt behålla katalogen intakt..

TPF

/ MrO

Ibland är det alla andra som har fel!

2004-06-04 00:16
det kanske ser ut som alla filerna ligger i samma mapp men prova zippa upp den så ser du att allt kommer i rätt mappar! Annars prova WinRAR.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net

2004-06-04 00:17
alla filer ligger INTE i samma mappar. som sagt, zippa upp skiten så ser du hur det ligger till!
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2004-06-04 00:28
MrO P21: "Save full path info" finns som val när du komprimerar. Den måste du bocka i för att strukturen skall kunna återskapas.
// pause

2004-06-04 12:00
Jag hatar att använda själva interfacet på winzip/winrar/mflr. Utan det man kan göra är att gå till utforskaren och högerklicka på mappen, där står det Add to "mappens namn.rar" . Det här gäller då winrar, men winzip har något liknande, det är smidigast sådär och rar/zip filen hamnar direkt i mappen ovan.
Copyright © 1980-2006 Bmo. All rights reserved.

2004-06-04 22:21
har du winXP kan du även högerklicka rotmappen och välja
skicka till/komprimerad mapp.

last night i dreamt that somebody loved me