I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

formatera om den bärbar dator

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-11-25 16:01

formatera om den bärbar dator

sitter på en Packard Bell athlon XP 1500+(1.3Ghz)
(windows PRO XP)
men jag kan ej formatera den :S
gick in på BIOS och satte alla på cd room first divice,
jag satte sedan in min win XP skivan som för övrigt är en orginal skiva.
När jag sedan rebootade så stod det Boot cd-rom type: non-emulation booting :/ någon som kan hjälpa mig formatera om denna datorn eller berätta vad jag har gjort fel?

MVH // carlitos

(b)Who are you trying to get crazy with eseee? Don´t you know im locooo?(/b)

2004-11-25 16:02
Formatera en bärbar dator ska topicen vara :P

2004-11-25 16:23
gör en start diskett i windows som du sedan bootar på. formaterar osv.

2004-11-25 17:19
Windows XP Professional Utility: Setup Disks for Floppy Boot Install
http://www.microsoft.com/downloads/detai ..

4 floppys behöver du.
// pause

2004-11-25 18:42
min bärbara dator har itne en disketstation :S

2004-11-26 01:26
Kan den boota utan XP-skivan? Prova då att boota först och sen sätta i skivan, kör sen setup.exe från XP-CDn.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!

2004-11-26 15:42
kan du förklara lite bättre, förstod inte riktigt vad du menade flu :) är inte så inne i sånt :) tack

2004-11-26 23:23
OK, samma sak fast med andra ord:
Går datorn att starta som vanligt? Om det går, så lägg i XP-skivan när datorn är igång. Använd Utforskaren för att titta på innehållet på skivan. Där finns några filer och mappar, en av filerna är "setup.exe". Dubbelklicka på den.
Jag skaffade mig ett liv men nu har jag lagt det nånstans och kan inte hitta det. Fan också!

2004-11-27 18:07
oki ska testa nu ;)

2004-11-28 15:58
flu, det funkar väl inte om han vill formatera? om han kör den setupfilen kommer han inte kunna formatera disken under installationen sen.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2004-11-28 19:41
etna, tack för du påpekade det, det funkade inte att formatera :S kunde bara installera över dom gammla filerna :S det vill liksom inte jag, skulle någon kunna va snäll o säga hur jag ska göra? :(
Admin

2004-11-29 02:31
En lösning kan vara att hitta en stationär diskettstation. Kolla på din skola eller så. Kanske finns. Då skapar du en startdiskett (på bootdisk eller nåt sånt) och kör via den. Eller försöker hitta en skiva du kan boota från.

Sen vet jag inte riktig hur det är att starta datorn i dos-läge. Hur man gör eller så, men det borde gå.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2004-11-30 18:03
evolution..
hur menar du?
kan inte mycket om sådant :(

2004-11-30 23:23
XP-CDn är inte den som hör till datorn utan en annan? Har du ingen recovery-CD för dendär laptoppen?

Denna länk är kanske till hjälp: Packard Bell recovery disk creator

2004-12-05 17:42
oki tack :)