I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med Windows XP servicepack 2.0!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2004-12-16 16:39

Problem med Windows XP servicepack 2.0!

Tjenare alla!

"Mitt internet" kraschade helt för ca 1 vecka sen. Trodde det var nåt fel på min burk iom att jag haft massa strul med mjukvara o sheit pga virus o sånt... Efter att jag vridit o vänt på allt som finns på datorn och på mitt Kabel-modem (jag har kabel med Visit AB, lokal leverantör, Linköping) så ringde jag supporten. Killen jag pratade med kom direkt på felet! För ca 1 vecka sen la jag in Windows update service pack 2.0. Tydligen fukkar det fett med Win - registryt och ser till så att jag inte hittar IP - adress när jag ska koppla upp. Och följaktligen kan jag inte heller koppla upp mig. Jag fick ett (inofficiellt) tips av supporterkillen att tanka en fil som skulle fixa alllt. Jag fixade filen men den hjälpte inte (ska posta namnet på den när jag kommer ihåg). Nu återstår alltså bara att ominstallera allting! Såvida inte ni datanördar här på Whoa kan hjälpa mig. Mitt öde vilar i era händer...

HJÄLP! /KhrizT

"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2004-12-16 17:07
Det som brukar kunna ställa till problem med SP2 är brandväggen. Testat stänga av den? Har du även en annan mjukvarubrandvägg är chansen ganska stor att dessa två krockar...

Annars kan du ju avinstallera SP2? Är inte speciellt jobbigt.

2004-12-16 19:48
Hade precis samma problem med SP2! Internet fungerade i typ 2 minuter o sen la det bara av.

Jag gjorde som Chisel och avinstallerade SP2, och än så länge funkar det finfint.

2004-12-16 22:54
Så vitt jag förstår är det inte så lätt o bara avinstallera... om man gör det i ett tidigt skede kanske och det inte hinner fukka upp allt för mkt med win-registryt... men jag ska försöka!

Btw, filen jag nämnde ovan heter winsockxpfix.exe för övrigt, den hjälpte inte mig, men kanske någon annan...
"Som att bo ihop med en väldigt liten alkoholist" // Jonny Depp om att leva med sin son

2004-12-17 23:37
satan! Det funkar fortfarande inte! Nu indikerar iaf kabeln att allt funkar men internet explorer tror fortfarande att jag är disconnected!

2004-12-17 23:56
min burk fuckade upp sig totalt efter SP2 installationen, när jag försökte ta bort det så ballade den ur helt.... fick installera om XP.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL
http://www.twitter.com/djcrona
http://www.facebook.com/djcrona

2004-12-20 10:35
Det är det jag är rädd för också... Har tagit bort SP2, har kört winsockxpfix, men inget internet... ominstallation, här kommer jag! :'(

2004-12-20 10:42
Jag förstår helt ärligt inte alla problem med SP2. Jag laddade ner det samma dag som det släpptes officiellt och har inte haft en enda sekund med problem.

2004-12-20 13:37
som sagt.. har funkat för mig since day 1 utan problem..

2004-12-20 17:22
Ja du är jätteduktig tack så mkt.