I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Problem med hårddisken

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

   

2005-08-01 01:59

Problem med hårddisken

Jag har haft problem med min hårddisk ett tag nu. Problemet är att datorn hänger upp sig så jag måste starta om. Till en början så hände det bara enstaka gånger men sen blev det värre och värre.
Nu för nån dag sen så kunde jag bara logga in sen hängde den sig. Sen fick jag starta om och då klara den inte änns av att komma in i själva windows, utan hängde sig när den va på väg att starta.
Jag startade om datorn gång på gång och till slut klara den att ta sig in i windows och jag kunde logga in men var bara inne i någon minut innan den hängde sig igen.
Sen när jag skulle starta om igen så vägra den änns att starta. Datorn börjar arbeta när jag starta om, men den hänger sig så fort den slås på, ungefär där man ska kunna trycka delete om man vill in i bios.
Frågan är var problemet ligger egentligen, är det virus på hårddisken där jag har mitt operativ system installerat, är hårddisken bara förstörd eller är hela datorn förstörd ?