I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-16 19:43

Ljudproblem

Av någon anledning har ljudet slutat fungera på min dator. Har ett Audigy ZS-kort och Windows XP. Det fungerar fortfarande att spela in det jag lyssnar på i winamp i ljudediteringsprogram osv, problemet verkar vara att högtalarna inte får någon signal, men de är rätt kopplade, har kollat alla sladdar minst tio gånger vid det här laget.

Inte heller är det några volyminställningar, de har jag också kollat. Har även testat att uppdatera drivrutiner utan resultat...

Förslag på vad jag ska göra?

2005-11-16 19:48
hade samma problem.. ljudet kewka totalt..

kollade alla sladdar 45 ggr

uddatarade drivisarna,

pillade å pillade, Höll på att slita av mig håret

det som funkade var att formatera å det mådde jag dåligt över :O
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2005-11-16 19:54
Jo, kan tänka mig att formatering fungerar, men det måste gå att lösa på något annat sätt.

2005-11-16 23:25
har du kollat på tex winamp i options > preferences > plug -ins > Output

att din ljudkort är just vald?

Du kanske redan vet men kan du kolla på Output plugins , att Disk writer inte är på?

kolla på ljudegenskaperna och kolla vad det är för ljudenhet, eller om det är nåt knas i enhetshanteraren.

formatera inte förens det är sista utvägen.

hoppas det är till nåt hjälp

Adjöö..adjööö saa jaaag

2005-11-17 01:27
Det är inte bara i winamp ljudet inte fungerar så det är knappast problemet. Inget knas i enhetshanteraren eller någon annanstans heller för den delen, diagnostiken hittade inga fel på kortet. Allt verkar fungera förutom faktumet att ingenting hörs i högtalarna.

2005-11-17 18:09
Ja, testade med ett par nya direkt från kartongen igår, funkade inte då heller.

2005-11-17 21:17
enokkkk P18

det är därför du ar en pationerad hårddisk kompis.

2005-11-17 23:43
Partitioner är ju ett måste om man inte vill skjuta sig själv i huvudet varje gång datorn säckar ihop totalt. Det är ändå jobbigt med formateringar.

2005-11-18 00:20
Amen to that =)
Adjöö..adjööö saa jaaag