I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bärbar dator, internet utrikes? Hjälp!

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2005-12-14 12:37

Bärbar dator, internet utrikes? Hjälp!

Jo, jag har nämligen en bärbardator med trådlös nätverk, en modemsladd och nätverkskabel.

Jag ska till Egypten imorgon, och undrar nu hur jag går tillväga för att kunna ansluta mig till internet där nere? Folk har sällan internet hemma där, men det finns internet café lite överallt, om jag bosätter mig väldigt nära ett sådant ít-café, kan jag koppla upp mig hemma då? Dom lär ju använda sig utav modem i deras it-café. Hur går jag tillväga överhuvudtaget? Måste jag använda mig utav nätverkskabeln eller modemsladden?

Snälla hjälp mig med svar om Ni kan!!

Tack på föööörhaaannd!

du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT!
"Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön

2005-12-14 12:42
Dom har adsl modem om man har tur, tror dom har det där du ska.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-14 12:56
Rim F18
på vissa internetcafér så får man ta med sin egen dator och koppla upp den(med nätverkskabel). har du otur får du inte ens använda din egna dator.
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-12-14 13:06
TrallFall

Så jag måste ha nätverskabel, finns ingen möjlighet att koppla upp hemma?
"Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön

2005-12-14 13:10
Rim F18
nej, det lär de ju ha där. jag har då aldrig varit med om att man måste ta med sig en egen nätverkskabel...

koppla upp sig hemma är kört(du menar med modem?).
"Skiing without avalanches would be the perfect sport. On the other hand it's what makes it fun."

2005-12-14 13:33
Trådlöst internet överhuvudtaget, lär dom ju inte ha på långa vägar där, speciellt inte i det området Rim.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-14 13:43
TrallFall
Ja med modem, vettefan. Kan ingentingom sånt. Vill bara ha internet där nere på nåt sätt, inte genom att sitta på internetcafe.

2005-12-14 14:03
Rim F18
internet café är nog den enda lösning... 3G COM korten lär inte funka där heller tyvärr...

2005-12-14 18:23
TrallFall

Vad är 3G COM för nåt? :S

2005-12-14 20:11
Rim F18
ett trådlöst nätverkskort som du kan sätta in i din dator och surfa trådlöst överallt...förutom där det inte finns 3G master...