I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-01-17 19:04

Tv-ut - Skarp bild

Jag tyckte att jag fick en lysande idé för ett tag sen när jag beslutade mig för att skaffa en dator-tv.. Alltså en dator till tv'n där jag har alla semesterbilder o grejer o så kopplar man in litehögtalare och smuts..

Så jag skaffade mig ett fräckt trådlöst tgnbord med mus o grejer som jag tänkte ha till den. Sen kom jag på att det kan ju bli jobbigt att se vad man gör om det inte är hyffsat skarp bild på tv'n och jag har sett att det inte verkar bli så skarpt för de flesta..

Så, hur gör jag för att få en ganska så skarp bild på min tv-ut?

Jag tänkte ha ganska låg upplösning på datorn och kanske trycka in nån mediaversion av windows som jag har sett finns.

Vad är det mer jag kan göra? Spelar grafikkortet på datorn nån roll?

Jag har även noterat att det verkar vara så att man kan få bilden relativt jätteskarp om man kör på en lcd-tv.. Självfallet har jag då ingen sådan utan en crt (om man säger så om tv-apparater :P) på typ 21" eller nåt..

Tack för era tips.. pusshaj!

Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.