I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Alla datornördar kolla hit, så är ni snälla hihi=)

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-01-26 20:10

Alla datornördar kolla hit, så är ni snälla hihi=)

har ett litet problem med min dator.
Fick nyss installera winXP pro på min nya HDD men problemet är att när jag sätter i HDD på min andra dator så kommer följande meddelande fram; Ett diskläsfel uppstod. tryck ctrl alt delete för omstart, har gjort det men samma fel uppstår hela tiden :S någon som vet vad problemet är?
ifall det är till någon hjälp så är det en
*80 gigs HDD
*amd thunderbird 950mhz
*512 mb sdr
*geforce 3 64 mb

(b)Who are you trying to get crazy with eseee? Don´t you know im locooo?(/b)

2006-01-26 20:47
Prova gå in i BIOS. Genom att trycka på kanppen Delete (om det inte står något annat) vid uppstart, tryck på den tills du kommer in och välj load failsafe defaults .

Det funka för mig, hade samma problem.
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.

2006-01-26 21:06
Jasså du... Du vet att det heter "datornördar" va? och inte datanördar :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-26 21:42
Snusnäsduk har redan testat det men det funkar itne :(

Jokes haha jaa :D =)

2006-01-26 21:44
Jokes Det heter datanörd..

2006-01-26 21:48
aww är det inte någon som kan :( kan jag ha installerat HDD fel eller nåt?

2006-01-26 21:53
poiuy nej det heter datornörd eftersom att data är bara obehandlad information och en dator är ett verktyg för att avläsa det :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-26 21:58
_AdvanceD_: Har du installerat XP i en dator, flyttat över den till en annan och får då felet? Har jag förstått det rätt då?

Om så är fallet så är det inte så mycket att göra åt. Det brukar fungera dåligt att göra på det sättet eftersom XP-installationen är anpassad efter den andra datorns hårdvara.
// pause

2006-01-26 22:02
Jokes

FEL. Det hette faktiskt först Data. I början och långt framåt använde man sig av böjningar som;

En Data.

Flera Dator.

Datan funkade inte.

Först på senare årtionde har denna böjning smugit sig in;

En Dator.

Flera Datorer.

Datorn funkade inte.

2006-01-26 22:07
pause
har ett litet problem, jag kan inte installera winxp från den andra datorn, vet ej varför :S

2006-01-26 22:19
GAIA Hmm, det har du rätt i. Men jag fattar inte riktigt vad det har med saken att göra eftersom att det är nuet vi snackar om ;)

2006-01-26 22:32
"Kan inte installera..."
Vad är det som gör att du inte kan installera?
// pause

2006-01-26 23:02
när jag sätter i skivan så händer det liksom inget :S har ändrat i BIOS och allt men skivan vill liksom inte startas igång och starta installationen men det gick med den andra datorn :P

2006-01-26 23:40
Prova att starta installationsprogrammet via setup-floppys om du inte lyckas boota ifrån CD'n.

XP Pro: http://www.microsoft.com/downloads/detai ..
XP Home: http://www.microsoft.com/downloads/detai ..
// pause

2006-01-27 11:38

2006-01-27 16:35
Jokes : =)

TACK GAIA =D