Mobiler @ whoa
Som rubriken säger vilken mobil äger du.? Berätta kort om din mobil. mobilens tekniska specifikationer,priset,desigen vad som är bra med den och vad som är mindre bra. Bara för å få igång tråden så börjar jag. Jag äger en sonyericsson k608i. En hyfsat bra mobil som har det mesta 1.3 Mega-pixel. Mediaspelare för musik - MP3, MIDI, AAC, WAV, AMR, XMF och WMA .Mediaspelare för video - MPEG-4 och H.263 infraröd och bluetooth ,usb port osv. Pris med kontantkort ligger runt 3795kr. Desigen är ganska tråkig, inte för mycket hi tech utan en klumpig fyrkantig mobil. Med ganska enkla menyer. Vad som är bra/dåligt. Plus: + kameran + Mediaspelaren + Priset Minus: - Desigen - joysticken - Möjligheten att inte kunna utöka minnet. _ Tråkig meny Betyg: Från 1-10 får den 7 k608i
0:7, scientific researches.Better get in thru your brain.
Graffare
2006-02-06 20:47
Jag äger också SE k608i. Sjukt nöjd, och jag har haft en uppsjö av olika märken och modeller. Plus: Mer dynamiska menyer än på många andra modeller. Många smarta funktioner, speciellt med telefonbok och SMS/MMS. Kameran. Stödet för många och populära filtyper. Inte seg som många andra mobiler. Gäller väl egentligen främst de äldre SE. Bra info i menyer, och tydligt vad som går och inte går att göra för tillfället. JAVA-stödet. Snabbt! Högtalartelefonen. Genvägarna, mmm! :) Joysticken. Minus: Att man inte kan utöka minnet, ja. Något seg i uppstart, innan PIN-inmatning. Egeninspelade videos i bästa upplösning och kvalite tar ganska mkt plats. Kanske förklarar sig självt iofs.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Är det stor skillnad mellan k608i och k700i? Alltså är det värt att köpa den? :O
Det går bra nu? - Det går jävligt bra just nu. - Bingo Rimér
jag har en nokia 5210 tror jag den heter. + den går att ringa smsa på den har inte massa annat trams - den har sätt sina bästa dagar, batteriet håller inte så länge och den låter konstigt ibland när ma nsnackar i den.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
äger en Sony Ericsson W550i..som jag vill sälja. 1,3 megapixel 254 mb minne
Båda K608i-ägarna har glömt att nämna 3G-stöd under sina Plus-rubriker - Det är den främsta anledningen till att jag är nöjd med min. Enda 3G-luren som faktiskt går att ha i fickan vad jag vet.
// pause
SonyEricsson V800 Svart... 1.3 MP kamera...Scroll kamera....2 displayer...kostade mej dock bara 900 eftersom min mobil var trasig så ja köpte billigaste ja hittade..och det var den här..visste inte ens vad det var för mobil förrns ja fick den :Strodde det var en gammal sketen en...men men ja gick ju plus så vrf klaga =) +bra kamera +bra ljud +Batteri tid -litet orginalminne -Små knappar -hållbarhet (den har mycket plast som spricker lätt om man tappar)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
pause Ja, självklart. Jag har nog aldrig hållt i en annan 3G-lur är denna så jag jag har svårt att haja hur stora och tunga de tydligen är. Självklart är det ett plus, ja.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
Har även en SE K608i som bara ligger eftersom det är en gåva som jobbar telefon men ja jobbar inte där för tillfället ;D får plockas fram när jobbet börjar igen =)...har inte fäst mej vid den men den är sjysst..bra upplösning när man fotar arbeten och sånt på bygget...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då
har åxå en k608i. den duger..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag har en LG u8130. Sämsta mobilen jag nånisn haft. Plus : 3G Minus : Stor Ful design Krånglar non-stop Dåligt med minne m.m Den bästa mobilen genom tiderna är förövrigt Nokia 3310. Den sorgligaste dagen i mitt liv var när jag tappade den från en berg-o-dalbana på Gröna Lund :(
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Qtek s100 Windows mobil med 1.3 mp kamera. Kan spela Avi, Div X, MPEG, MOV filmer.... Kan spela typ alla ljudformat på marknaden. Man kan spela spel, älskar SNES emulatorn. stor Tryckkänsligskärm. Bästa kalendern, slår SE. WLAN support, SD kort plats Pris: runt 5000 + allt ovan + man kan installera massa applikationer och spel +Internet Explorer +MSN - ganska stor, om man gemför med dem mindre mobilerna. - batteritiden.... man kan typ bara se en film (ungefär 2h) och lyssna på mp3 i 30 min innan batteriet dör.
"fördomar fördummar"
har samma som trådskaparen och ja tycker den är kass och av 1-0 så får den 2 p.g.a bra ljud!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
AKUT_ONE_GBG P25 haha ja menade 1-10:D
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
W800i + 2.0megapixel kamera Bra Mediaspelare Bra med minne även möjligt att utöka upp till 2gb Bättre ljud än min ipod Och massa andra trevliga funktioner - Att högtalaren är klenare än den där vikbara walkman mobilen ( kompenseras iofs med mycket bättre ljud med hörlurar) Klart den bästa mobil jag ägt. Pris ca: 4000kr Betyg: 9/10
NOKIA 6280 Plus
*3G stödet
*Kalendern som visar både kalender och antekningar på samma gång i displayen
*Stor och tydlig display (240x320px)
*Liten för o vara 3glur, samma bredd som W800, knappt märkvärt tjockare.
*Bra katalogstruktur och galleri stödet från symbian.
*miniSD minneskortplats.
*USB anslutning både med och utan programvara(flyttbar disk)
*Helt ok stereo högtalare
*ingen joystick som går sönder, aka SE
*Bra kamera, 2 Megapixel med lampa och spegel samt nattfunktion.
*spelar in video i upptill 640x480px i helt ok kvalité
*Xhtml läsaren
*konfigurerbara genvägar från det 6-knappars styrkorset.
*Active standby, visar mp3, radio kalender och andra valfria info på bakgrunden i standbyläge.
*alla java applikationer jag provat har funkar, ink. IRC, MSNklient, TV-Tavlå från Airtimes, spel etc.
*Samtals loggen
*Batteritiden är helt ok vid mp3 lyssnande. dock dålig vid taltid osv om man jämför mot GSM telefoner.
*kanon mottagning i radion via medföljande headset.
billig adapter för vanliga hörlurar.
*3's 3g stöd och webb.
*Kostar inget att bara va på portalen och läsa ett fåtal nyheter osv.
Minus
*Batteritiden i vissa fall.
*Mp3 spelaren stöder inte spellistor. dock shuffle om man vill :D
*Finns inga väskor/skydd för "slider" mobiler.
inget linsskydd. dock möjlighet att byta linsglas från insidan.
*powerknappen måste tryckas hyfsat långt ner vid start.
*lite halvkneppigt att få upp bakdelen på skalen vid byte av sim/batteri.
*Allt på 3 portalen kostar typ
*Finns bara genom 3
http://www.nokia.se/phones/models/pics/6 .. Pris: (3Bomben) 99kr i månaden, utöver det minimidebitering på 69kr/mån (som man får ringa för) 69öre/minut/sms osv.
Pris: (Obunden, kommer om nån månad) ca 4000kr
Betyg solklar 9/10
http://susning.nu/folkvett
jag har precis beställt Nokia 6280 som yellowsnow här åvanför talade om. Det verkar vara en helt okey mobil. Deras nya perativsystem ska tydligen vara skitbra. Men ett minus måste väll ändå vara minnet? Det är väll inte så stort (orginal)? .
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard
Samsung Z500 Har ägt den senaste i sommar då den var världens minsta 3G telefon. Är nöjd med den förutom att Vodafones jävla system finns inne på mobilen vilket gör att jag inte kan föra över spel och dylikt från datan. Plus: Liten Bluetooth, IR Bra kameror Bra ljud Minus: Dålig batteritid Vodafonegrejen
HTTP://SANANA.BLOGG.SE
Någon som vet om det bara är Qtek mobilerna som har windows opertivsystem?
0:7, scientific researches.Better get in thru your brain.
Pansonic VS6, blev pålurad den av min gode vän som är butikschef på the phone house.. den är schysst och så, men har mycket brister.. plus är dock: displayen är helt makalös för att vara en halvsketen gsm-telefon bluetooth duglig kamera på 2mp bra ljud när man pratar i den priset, låg på 1800:- när jag köpte den i höstas
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.
Samsung SGH-E710 Är mycket nöjd med den tfn som jag fick av min syster i början av förra sommaren. Största pluset är en telefonbok som rymmer 2000 poster. Sedan finns smidigheter som WAP/GPRS, en schysst lätthanterlig kalender, möjlighet att slänga in vilka .mid:ar som helst som polyfoner via en smidig COM-kabel (jaja, USB-treden går över, vänta ni bara ^^). Kameran tar 640x460px bilder och möjlighet finns även att ta videomemos på upp till 30sek/st. Batteritiden är riktigt nice, telefonen har varit i bruk hyfsat länge och jag laddar nallen i snitt en gång i veckan. Den är även "out of print" vilket jag snarare tycker är fett coolt än ett bevis för att buggarna är många. Trist att den saknar MMC/SD-plats bara.
+ Telefonboken
+ Batteriet
+ Kalendern
- Inga ext. memory slots
- "#" som enda skifte mellan vibrator/signal (inga mellanlägen)
Rapsodisk P17 jag har precis beställt Nokia 6280 som yellowsnow här åvanför talade om. Det verkar vara en helt okey mobil. Deras nya perativsystem ska tydligen vara skitbra. Men ett minus måste väll ändå vara minnet? Det är väll inte så stort (orginal)? . Mjo, det är ju fortfarande samma series40 men i en uppgraderad version (version 3) vilket är faktiskt ett riktigt stort steg upp från ver.2 men det är inte nytt från grunden. Sen om man jämför det med series60 (symbian) så är det ju ganska mycket enklare men det är ju oxå bra mycket snabbare i menyer osv. Sen vad det gäller minnet så jag personligen som jobbar i telecom affär fick det ju med gratis :p men annars så är faktiskt miniSD ett av dom billigare minnen. så det är inga blodiga pengar om man vill ha en 512a, sen vet jag att kingstone har 1gb för ca: 799:- så om man jämför med t.ex. Memorystick PRO duo som är i SE mobilerna så kan ju dom ligga runt 1100:- för 1gb. Glömde oxå nämna fördelen med att man i prencip aldrig behöver fälla ut och in knappsatsen för att ringa osv (förutsatt att man har numrena i teleboken. Men telefonen stänger även av knapplåset när man skjuter ut knappsatsen annars. och frågar direkt om man vill låsa igen när man fäller in den. Jävlkigt smidigt !
http://susning.nu/folkvett
qtek 9100 en pocket pc-mobil...
standardutförande med 128 Mb ROM, 64 Mb SD RAM.
skärmen är på 2.8", 240x320, ändrar sig till "landscape" då man fäller ut tangenbordet.
anslutningar som är intressanta är IrDa, Bluetooth, Wifi, GRPS och Mini USB.
kamera på 1.3 megapixel.
taltid 4-5 h, standby 200 h.
operativsystemet är windows mobile 5.
osv. osv.
lite egna bilder. ok... lite plus och minus nu.
+ bästa qwerty ännu, åäö finns med (står även på tangentbordet så det är inte bara någon patch och sedan att man får trycka sig fram via någon kombination). tryckkänsligheten i knapparna är helt underbar.
+ kameran måste jag nämna... tack vare windows mobile 5 så finns det galet mkt inställningsmöjligheter.
+ alla program som finns till mobilen.
+ storleken på mobilen vs. tekniken som finns i den...galet, allt jag säger.
+ agile messenger (msn, aim, yahoo, icq osv.) och wmirc (irc).
+ wifi wifi wifi, nuff said.
- batteritiden är väl inte tjohej! ...men vad ska man säga, det är mer dator än mobil trots sin storlek, ändå håller batteriet så länge.
- ibland kan det upplevas lite segt om man har många program igång.
- inte så användarvänlig som en vanlig mobil ...fast frågan är om detta är ett minus, egentligen.
när man väl fått in "sin konfiguration" så flyter allt på underbart.
det första jag gjorde var att köpa 1 Gb MiniSD, och det behövs verkligen om man vill använda mobilen fullt ut.
det inbyggda minnet fylls fort upp med såväl musik som program.
nu har jag väl överdrivit lite med... har komprimerat film (1 divxfilm på typ 700 mb blir ca 160 mb stor då man komprimerar den i rätt format för mobilen) och lagt in på mitt minneskort ...men det är mest bara för att jag kan :D
fungerar f ö utmärkt som mp3-spelare, finns en hel uppsjö med program för varje ändamål.
lite slutord ...har en k608i med, dock känns displayen på den just nu så sjuuuuuukt liten, kommer nog aldrig gå tillbaka till mindre display efter den här mobilen :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har sony ericsson k750i, kostade runt 3600kr i somras STORT minus till styrspaken. vet 3 till med samma mobil som har samma problem - den reagerar inte eller tar det som att man trycker på den när man försöker dra åt sidan. kan knappt läsa sms eller ens bläddra i telefonboken längre. annat än det är jag nöjd, men satsa på w800i istället. inte hört nån som har problem med styrspaken på den.
eMmet P20 lämna in den då..va e problemet?
daviden, jag vill ha din mobil!! aaaaaaaargh dreglar
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
eMmet P20 Hade en kompis med samma problem på sin 750i. Han lämnade in den och fick det fixat gratis. Jag har en w800i och har inte haft de problemen, ingen jag känner har heller haft de. Kan va bra att veta.
stämmer det att Nokia har mycke sämre passning och taltid än Sony Ericsson??
har nu beställt en k750i..hoppas jag blir nöjd.
Nokia 6280! underbar mobil :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
NaStY
Simens SX1 måste vara den fulaste mobilen jag nånsin sett ! ta den andra!
www.gbg031.se