I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Photoshop brushes. Hur gör jag?

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-04-10 16:01

Photoshop brushes. Hur gör jag?

Har problem med att lägga in nya penslar i programmet, har CS. Någon vänlig själv som skulle kunna hänvisa mig till hur man gör?

MVH
Anna

2006-04-10 16:19
Lägg de i C:\Program\Adobe\Adobe Photoshop CS\Presets\Brushes (eller var du nu har lagt in PS)

Sen inne i PS tryck F5 (Window->Brushes). Finns en liten pil man ska trycka på för att välja brushes. När den frågar om du vill ersätta kan du trycka OK för att göra det, eller trycka Append för att lägga till de nya under dina vanliga. Har CS2 själv, men det borde var likadant.

2006-04-11 09:51
japp det är likadant.

2006-04-11 10:50
Eller så drar du penselfilerna (abr) till photoshopfönstret. till det gråa där.
...och det är det som är så fint med whoa!

2006-04-11 11:32
haha nybörjarna kommer med värsta lösningen!
.................................................................................................... <- Ett hundra punkter.

2006-04-11 18:10
haha ok det funkade att dra också
men då läggs de ju till efter de vanliga, hur gör man om man vill loada basic brushes igen (om man inte vill ha en lista på 3000 jobbiga brushes att scrolla mellan), och sen läsa in de nya igen? De verkar ju inte sparas nånstans.