I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varning-Volt något [Help]

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-04-13 20:09

Varning-Volt något [Help]

Någon ?

Som kan förklara vad de e för fel å vad jag ska göra för att fixa det?

Ngt fel med volten hit å dit. Aldrig haft de problemet förut men nu whinar han..

Kan det vara anledning till att Min dator hänger sig när jag spelar spel ? Tex Wow Oblivion osv?
----------------------------------------
Comp

p4 3,4 Ghz

2* 512DDR Crossair Ram

Radeon 9600 256mb

Zalman CNPS7700-AlCu cpu-cooler 120mm
---------------------------------

Som asgt,ngn som vet varför jag får ett sånt varningsmedelenade?
Är det nätagget som whinar? Eller hur gör jag för att styra upp detta. Som sagt,Datorn brukar hänga sig ibland när jag lirar wow lite iriterande.

Mvh//Krille

"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2006-04-13 20:16
Gå in i bios och kollad är vad du har för Vcore. Om den är 1.31 som programmet säger så gå in i bios och höj skiten ett par snäpp.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-04-13 20:17
Vet inte vad din processor har för orginalvcore men det kan väl du leta upp nånstan på nätet själv. Sen så ställer du helst in Vcore på det som är orginal. Kan vara så att brädan undervoltar och då får du höjja ett par snäpp så att den ligger på orginal.
"I whistled for a cab and when it came near, there was a hispanic in the car with lice in his hair"

2006-04-13 20:54
Men vad är Vcore då? asså vad gör den ?

Tack för svaren jag fick btw :) ska ställa om den
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2006-04-13 22:57
vcore = spänningen som processorn får.
högre vcore ger stabilare och varmare processor. en processor SKA vara stabil i original vcore. drar du på för hög vcore så bränner du upp processorn. och det vill du inte :P
du ställer in den i BIOS där brukar den heta cpu voltage eller nåt liknande. bios är som ett litet kontrollprogram som styr en massa lågnivå grejer i datorn, som t.ex vcore.
när du startar datorn så brukar det komma upp en liten snutt text i något hörn där det står "hit KNAPPEN X to enter setup" KNAPPEN X ska du då trycka på och sen är du "inne". lycka till!
UK

2006-04-14 00:03
Efx P15

jojo så borta e jag inte ;p Vet vad bioset är osv ;p men visste inte de där om volten... Tack :)