I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bränna tv-avsnitt till dvd-skiva? How to doooo

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-05-19 17:32

Bränna tv-avsnitt till dvd-skiva? How to doooo

Ponera att man har en massa avsnitt av southpark och scrubs på sin hårddisk..
Kan man bränna det till en dvd-skiva och få menyer på avsnitten, så att man har en liten bild tex för avsnitt 24 så trycker man bara på den så rullar det igång?

Ett avsnitt av SP e ju oftast runt 140Mb så då skulle man kunna få plats med runt ~33 avsnitt på en dvd-r skiva.
Vore riktigt kul om det funka!

Hur gör man det isåfall och med vilket program?

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2006-05-19 22:14
så det funkis!? Grymt!

Får skaffa Nero Vision då, saknar det från min Nero lista =(

2006-05-19 23:01
Tänk bara på att om du ska bränna det i vanligt dvd-format så ökar storleken på filerna och det får därför inte plats ~33 avsnitt på en skiva

2006-05-19 23:14
Om din dvdspelare inte klarar av formatet filerna är i (typ Xvid) så måste Nero konvertera om alltihopa.
Schlagerstjärnan Carola berättar om sina skönhetsingrepp: -Jag ser yngre ut än någonsin.

2006-05-19 23:15
N_got : huh?
Vad är det format jag ska bränna det på för att få plats så många som möjligt utan att tappa för mycke av kvalitén?

2006-05-19 23:16
Exakt det jag skrev tidigare. Det är då filerna blir större. Dock sköter nerovision express denna omkodning automatiskt...

2006-05-19 23:21
ok, fint! Skönt att den löser det själv hehe

2006-05-20 00:03
Haha det var inte menat till dig, utan till k-2. Ville bara skriva att omkodning till .vob sköts automatiskt så man inte behövde tänka på det. Det enklaste är att låta nero sköta det självt, men om du vill ha så många som möjligt får du först kolla vilka format din dvd-spelare stöder och bränna i något av dem (DivX eller XviD exempelvis). Vill du ha möjligheten att spela upp skivorna på alla dvd-spelare så är det dock bara det formatet nero automatiskt kodar om till som är säkert att det funkar.