I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-05-25 18:37

windows xp problem

så här ligger d till..

jag skulle instalera om xp så harjag fått lite problem som gör mig galen..

allt från början..

jag stoppar in xp skivan..trycker på tab för att bestämma att den ska läsa först från cd/dvd
allt går som d ska..blå skärm kommer fram..sen ska jag instalera drivrutiner, trycker f6 o kör in diskett..
så kommer man fram till ny blå skärmn där d står om jag ska instalera windows lr reperera en installation.
väljer att instalera windows så kommer d fram ny blå skärm..d står inget förutom längst ner finns det en grå sträck..o i den står d typ "198243 mb ide 0 på buss udnersöker" men d håller på i över eh halvtimma..(d har alltid tagit lång tid för mig)

ifall kommer jag fram till ny blåskärm där d står vilken hårdsik jag vill instalerar windows på..lr vilken partition lr om jag vill skaffa en ny partition..så jag instalerar den .hårdisken formateras. datan startas om windows loggan kommer fram..sen blir d svart..efter kanske 20 min kommer windows instalationen igång..( det har aldrig tagit så lång tid innan för mig )

tålamod..visst hela skiten har instalerats.
nu när jag startar datan tar d skit lång tid att komma fram till själva skrivbordet..o när jag väl kommer fram till den så e allt skit segt..allt..när jag tycker upp program osv..

va har jag gjort för fel?