I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp med bredband, router, trådlöst etc.

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-08-18 12:19

Hjälp med bredband, router, trådlöst etc.

Hej alla datanördar!

Är lite dålig på dethär med trådlöst bredband.
Men nu ska jag flytta ihop med en polare och vi vill ju självklart ha bredband in i båda våra burkar.

Men förmodligen kommer vi att ha glocalnet som, om jag förtsått det rätt, inte är trådlöst från början. Är det bara att köpa en hubb eller router och några trådlösa nätverkskort alt. långa sladdar och koppla in så båda kan surfa från samma jack?

Om så är fallet, var hittar jag en bra och billig hubb/router?

Tack på förhand?

Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-08-18 12:25
inget bredband är trådlöst från början.. eller det finns säkert.. i kina.. men iaf.. du får modem med din bredbandsanslutning.. de du behöver är en router.. trådlös eller med sladdar väljer du själv.. trådlös kan va soft att ha om ni har bärbara datorer å vill kunna sitta lite vart ni vill.. dock kan hastigheterna försämras.. själv kör jag sladd.. sen får ni ju kolla vad era datorer har för anslutningsmöjligheter.. om de har nätverkskort osv.. sen e de väl bara å googla runt för att hitta alla andra problem du kan tänkas stöta på..
Save me Jebus!

2006-08-18 14:56
Thx!

2006-08-20 14:52
Tänkte höra om ni vet om denna router är bra/prisvärd/enkel och ok att spela onlinespel osv. med:
NetGear DG834G

Någon som känner till den?
Verkar ha fått bra vitsord på de flesta håll.