tack för att du tagit dig tiden skriva ned allt detta!!! jag har program som ''AVG'' o ''ad-aware 6.0'', gratisversioner de har som sagt funkat bra fram tills nån gång i somras brandvägg har jag ingen aning om jag har, har själv aldrig fixat nån, kör windows xp o när jag installera det... ah de va juh hundra år sen typ... har vid nåra tillfällen försökt med det där med router men min dator har inte velat få kontakt med internet då. kompisar har hjälpt, vi har båda hängt i telefonkö till teknisk support, men inte blivit mycke klokare bara äldre för de, o haft kompisars kompisars på besök men anslutningen har bara inte velat komma igång med en router emellan modem o dator. jag har tyvärr inte möjlighet betala feta pengar för mitt skydd, vet att de går få tag på gratisversioner men inte hur o av respekt för whoas regler så propsar jag inte på få den infon så här. jag har defragmenterat min hårddisk flera ggr, men måste till min skam erkänna att jag inte på fyra år en enda gång formaterat om hårddisken, jag vet, de e ett mirakel att jag kan jobba med den alls idag. jag använder firefox i stort sett till allt, förutom när jag kollar min mail via msn messenger, den e fortfarande kopplad till internet explorer, vet inte hur jag ska ändra det. just nu har jag råkat ladda ned två program som scannar min dator med jämna mellanrum o vill jag ska registrera mig (dvs betala cash) för att ta bort skiten de hittat. den ena heter WinAntiVirusPro 2006 o den andra ErrorSafe de e dessa som kommit upp som popups via internet explorer när jag kollat min mail... detta driver mig till vansinne!! *HATAR POPUPS* (hatahatahatahata) o vad värre, min stackars åldrade laptop pallar nog inte trycket av att de ligger o jobbar på den hela tiden. den har hängt sig ett par ggr så jag vart tvungen dra ur all eltillförsel för att stoppa den :( vilket hände senast strax efter att jag lagt in den här tråden... risken e juh att den bara ger upp o crashar, innan jag tagit tag i detta o löst de hela. :(
och..???