I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flash player problem

Hobby & Fritid - Datorer & Teknik

2006-11-02 00:22

Flash player problem

Hjälp mig!
Förut fungerade inte Flash Player och liknande överhuvudtaget, sedan tog jag bort min popupblockerare och nu kan jag se trailers och dylikt. Dock fungerar fortfarande inte ljud, som exempelvis ljuduppspelningen på myspace. Någon som vet vad det är för fel och vad jag kan göra åt det.

Får ett raseriutbrott inom en snar framtid annars. :P

2006-11-02 01:04
Jag hade ett liknanade, problem, och lyckades lösa det men det tog ett jävla tag att hitta rätt sollution. Pröva först att ta bort alla Macromedia Shock/Flash plugz från Firefox. Googla rätt på vilka .dll's som är berörda o ta bort dem från /Plugins/ mappen helt enkelt. Sedan installerar du om färskaste Flash (9.nånting-r*). Reboota mellan varven för o vara säker på att explorer/register hänger med i svängarna. Funkar det fortf inte kan det vara mitt problem. I bästa fall bara inaktiverade ljudcodecs. Kolla i Kontrollpanelen/Ljud. I mitt fall hade jag dock tagit bort varenda en så jag var tvungen hitta en reinstalldefaultcodecs.reg fil (som tog mig fem dagars Googling att finna) och köra den, sedan aktivera codecarna igen när de väl var på plats. Sedan funkade — ÄNTLIGEN(!) — Flashljudet som det skulle igen. Nåja, jag ska sluta rabbla och låta Dr. X steppa matchen med en one-liner-sollution för just Dig. Jag vet att han finns där ute, Internet är inte vad det var för tio år sedan.

2006-11-14 23:15
Haha. :D Tack så mycket, jag ska bara försöka ta mig igenom din text, bara det kan ju bli en svårighet för lilla mig. :)