I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2006-11-26 23:46

Ringa med datorn

Jag har lite svårt att veta exakt vad det är jag eftersträvar. Men ska försöka förklara.
Jag vill ha ett program som är gratis och gör att datorn fungerar som en telefon, dock inte ip-telefon i den bemärkelsen att det går att ringa till datorn från riktiga telefoner. Det vet jag kostar. Men det ska gå att prata i en ip-telefon, alltså att man kan koppla in en sån lur och använda till programmet. Jag vill alltså slippa att prata i ett headset.
Och att när man vill prata med någon så klickar/ringer man den personen som när man skriver till någon på msn. Och en ringsignal hörs hos den personen så den kan svara. Inte att man är inloggad i en kanal som tex ventrilo.

Jag hoppas ni har förstått mitt rätt så tafatta försök att beskriva vad för något jag vill ha. Jag känner till skype till namnet men vet inte om det kan fungera på det sättet.

Tack för tips och hjälp!

We are just statistics, born to consume resources.